[اینفوگرافیک] ماشین‌های پول‌سازی؛ پر درآمدترین شرکت‌های جهان

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
ثروتمندترین شرکت‌های جهان

وقتی حرف از درآمد می‌شود، خیلی‌ها اولین شرکت‌هایی که به ذهنشان می‌رسد، آمازون و اپل هستند. بعضی‌ها هم شرکت‌های نفتی. این حدس‌های اولیه البته چندان هم اشتباه نیستند. مثلا  آمازون با ارزشی بیش از ۳۵۵ میلیارد دلار از دیگر خرده‌فروشی‌های دیگر مانند وال مارت ( ارزش ۲۱۲ میلیارد دلار) جلوتر است، با این وجود از نظر درآمد این شرکت در رتبه ۴۴ شرکت‌های پردرآمد جهان قرار دارد. از طرفی با وجود ارزش بیشتر آمازون از وال مارت، درآمد این شرکت از وال مارت کمتر است.

در اینفوگرافیک پایین ۵۰ تا از پر درآمدترین شرکت‌های دنیا به همراه درآمد آن‌ها (به میلیارد دلار) آورده شده است.

پردرآمدترین شرکت‌های جهان

از نمودار بالا می‌توان دید که پر درآمدترین شرکت جهان خرده‌فروشی وال مارت (بالا سمت چپ) است. بعد از آن شرکت چینی استیت گرید (مستطیل نارنجی وسط) قرار گرفته و سامسونگ هم جایگاه سوم پر درآمدترین شرکت‌های دنیا را از آن خود کرده است. شرکت‌های نفتی هم با معرفی شرکت نفتی “سعودی آرامکو” (بالا سمت راست) توانسته‌اند در شرکت‌های پر درآمد جهان جایی برای خود دست و پا کنند.

پول‌سازهای رادارگریز

خیلی از شرکت‌های پول ساز دنیا اصلا در رادار رسانه‌های دنیا پیدا نمی‌شوند. خیلی از این شرکت‌ها نه شرکت‌های نفتی هستند و نه شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی مانند اپل یا سامسونگ. حتی بسیاری از این شرکت‌ها غربی هم نیستند. خیلی از این ماشین‌های پولسازی ساخت چین هستند. بعضی هم متعلق به فرانسه و ایتالیا. بیایید با چندتا از آن‌ها آشنا شویم:

Exor

احتمالا کسی را نشناسید که نام شرکت فراری و فیات کرایسلر را نشنیده باشد. باشگاه یوونتوس را که دیگر می‌شناسید؟! بله همه این‌ها متعلق به Exor، دومین شرکت بزرگ مالی جهان است. درآمد این شرکت ایتالیایی در سال ۲۰۱۶، ۱۵۳ میلیارد دلار بوده است. این شرکت را می‌توانید در ستون کناری و در بلوک سبز رنگ پیدا کنید.

بیمه Ping An

این شرکت چینی، دومین شرکت بزرگ بیمه در چین است. این شرکت مالک شرکت لوفاکس، یکی از بزرگترین شرکت‌ها در زمینه تکنولوژی مالی است. Ping An را در بلوک سبز رنگ و سمت چپ آن قرار گرفته.

AXA

این شرکت بیمه و سرمایه‌گذار فرانسوی یکی از آن ماشین‌های پول‌سازی است که بی سروصدا در سطح جهانی فعالیت می‌کند. درآمد این شرکت در سال گذشته ۱۲۶ میلیارد دلار بوده است.

State grid

شرکت دولتی زیر ساخت الکترونیک استیت گرید، یکی از آن ماشین‌های پول‌ساز ساخت چین است. این شرکت بیش از اپل یعنی ۳۳۰ میلیارد دلار درآمد دارد و با بیش از ۱.۹ میلیون کارمند و ۱.۱ میلیارد مصرف کننده، دومین شرکت پر درآمد دنیا محسوب می‌شود.

E-ON

E-ON همتای آلمانی شرکت استیت گرید است و یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی در نوع خود محسوب می‌شود. این شرکت در ۳۰ کشور دنیا فعالیت می‌کند و ۳۳ میلیون مصرف‌کننده دارد.

چه خبر از اپل؟

البته درآمد همه ماجرا هم نیست. به هر حال بخشی از این درآمد باید خرج شود. اینجاس که موضوع سود به میان می‌آید و وقتی حرف از سود باشد، اپل سردمدار شرکت‌ها می‌شود. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید این نمودار تعاملی را ببینید. در این نمودار هر دایره نمادی از یک شرکت و دایره توپر وسط هم سود آن شرکت را نمایش می‌دهد. با حرکت موس روی هر دایره اطلاعات مربوط به آن شرکت نمایش داده می‌شود. این اطلاعات به ترتیب شامل: نام شرکت، کشور، درآمد (میلیارد دلار)، سود، حاشیه سود، املاک و ارزش بازار می‌شوند. ضمنا برای اینکه مثلا شرکت‌های موجود در یک گروه خاص مثلا شرکت‌ها خودروسازی را ببینید، نشانگر موس را روی رنگ‌های کلید نمودار (پایین سمت چپ) بگیرید.

منبع: datashown، visualcapitalist

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد

    عالی
    فقط اول مطلب چپ و راست رو جابجا نوشتید.
    پر درآمدترین شرکت جهان خرده‌فروشی وال مارت (بالا سمت چپ)
    شرکت نفتی “سعودی آرامکو” (بالا سمت راست)
    اینا اشتباه هستن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه