مایکروسافت آپدیت‌های Edge را از ویندوز جدا خواهد کرد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

انتظار داریم که امشب، مایکروسافت در مراسمی از نسخه‌ی ابری ویندوز ۱۰ به اسم Windows 10 Cloud رونمایی کند. این نسخه از ویندوز، فقط اپ‌هایی و نرم‌افزارهایی را اجرا می‌کند که روی فروشگاه ویندوز فروخته می‌شوند و در مقابل سیستم عامل Chrome OS قرار می‌گیرد. مشکل اینجاست که در حال حاضر، مرورگر Edge شرکت مایکروسافت با خود ویندوز بروزرسانی می‌شود؛ در حالی که گوگل مرورگر Chrome را جدا از سیستم عامل Chrome OS ارتقا می‌دهد. به معنای دیگر، در سال فقط دو بار شاهد بروزرسانی مرورگر Edge هستیم. ظاهرا این موضوع قرار است تغییر کند.

بروزرسان بعدی ویندوز ۱۰ یعنی Redstone 3، قرار است کاری کند تا مروگر Edge به صورت جدا از ویندوز فعالیت کند.

طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، بروزرسان بعدی ویندوز ۱۰ یعنی Redstone 3، قرار است کاری کند تا مروگر Edge به صورت جدا از ویندوز فعالیت کند. یعنی کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند بروزرسانی‌های مرورگر Edge را از فروشگاه ویندوز دریافت کنند. این امکان به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های جدید و تازه را سریعتر به مرورگر خودش اضافه کند.

ظاهرا مایکروسافت می‌خواهد تا با آپدیت‌های جداگانه‌ی مرورگر Edge، امکان بروزرسانی ساده‌ی اپ‌ها و نرم‌افزارها از طریق فروشگاه ویندوز را به تصویر بکشد.

این حرکت مطمئنا رقابت Edge با Chrome را برای مایکروسافت ساده‌تر خواهد کرد. مرورگر Chrome در حال حاضر محبوب‌ترین مرورگر ویندوزی است و مایکروسافت تلاش بسیاری کرده تا این موضوع را تغییر دهد.

امروز در ساعت شش بعد از ظهر می‌توانید منتظر پوشش کامل کنفرانس مایکروسافت از سوی دیجی‌کالامگ باشید.

منبع: NeoWin

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه