مایکروسافت: اپلیکیشن‌های اندروید به ویندوز ۱۰ پورت نمی‌شوند!

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت سال گذشته در کنفرانس Build از طرح برنامه‌هایی خبر داد که به‌راحتی امکان پورت ‌اپلیکیشن‌های اندرویدی را برای موبایل‌هایی که به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مجهز هستند،‌ فراهم می‌کرد. این برنامه‌ها قرار بود در قالب نرم‌افزاری با عنوان Windows Bridge for Android ارایه شوند. بعد از انتشار این خبر مایکروسافت چیز خاصی درباره‌ی جزییات برنامه‌ها نگفت تا این‌که بالاخره دو روز پیش رسما اعلام کرد برنامه‌های مذکور که به نام «پروژه‌ی Astoria » شناخته می‌شوند،‌ ملغی شدند!

دو روز پیش مایکروسافت رسما اعلام کرد برنامه‌های مربوط به پورت اپلیکیشن‌های اندروید به ویندوز ۱۰ ملغی شدند!

این برنامه‌ها همزمان با پروژه‌ی Islandwood معرفی شده بود که در نهایت تنها یکی از این دو پروژه برای اجرایی شدن پیش رفت. توضیح آن‌که Islandwood پروژه‌ای بود برای پورت اپلیکیشن‌های iOS به دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰؛ که حالا می‌توانیم در قالب نرم‌افزار Windows Bridge for iOS درباره‌ی آن صحبت کنیم.

اپلیکیشن‌‌ها نقش بسیار موثری در موفقیت یک سیستم‌عامل دارند. همان‌طور که می‌دانید بیشتر اپلیکیشن‌های محبوب و کاربردی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس هستند. درواقع می‌توان گفت سیستم‌عامل‌هایی مثل بلک‌بری و ویندوز ۱۰ به‌نوعی با مشکل کمبود اپلیکیشن مواجه هستند. علت این‌که این سیستم‌عامل‌ها همیشه در حال مبارزه برای ادامه‌ی حیات هستند را باید در همین کمبود اپلیکیشن جست‌وجو کرد. دقیقا همین‌جاست که پای پروژه‌هایی مثل Islandwood و Astoria به میان می‌آید.

اما در مورد معلق کردن پروژه‌ی Astoria، مایکروسافت می‌گوید درباره‌ی تکنولوژی‌های پل اندرویدی ویندوز ۱۰ نظرات برنامه‌نویسان به‌دقت بررسی شده و این تصمیم‌گیری نتیجه‌ی آن بررسی‌ها بوده است.

به این ترتیب Astoria به آخر خط رسید و مایکروسافت در حال حاضر تمام تمرکز خود را روی تلاش‌هایش برای پروژه‌ی Islandwood گذاشته است. حالا تنها برنامه‌نویسان iOS هستند که می‌توانند به‌راحتی اپ‌هایشان را روی ویندوز ۱۰ موبایل پیاده کنند. البته نباید فراموش کرد که این سیاست به‌نوبه‌ی خود بسیار مهم است چرا که بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب و پرسروصدا تنها برای iOS ارایه می‌شوند.

چنین شد که پل ویندوز برای Windows Bridge for iOS) iOS) به تنها انتخاب مایکروسافت برای آوردن کدهای موبایل به دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ از جمله کامپیوتر و حتی ایکس‌باکس‌ تبدیل شد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه