مایکروسافت قصد داشته الکترونیک آرتز را بخرد

۱۰ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
الکترونیک آرتز

متخصصان وب‌سایت پالی‌گان (Polygon) مقاله‌ای تحلیل و بلند و بالا از وضعیت نابه‌سامان مایکروسافت و ایکس‌باکس تهیه کرده‌اند؛ مقاله‌ای که در آن به برخی از سیاست‌های مایکروسافت برای نجات ایکس‌باکس اشاره می‌کند. یکی از تحلیل‌گران این مقاله با استناد به منابع خود، می‌گوید که مایکروسافت قصد خرید شرکت‌های بازی‌سازی و استودیوهای مختلفی را دارد. شرکت الکترونیک آرتز یکی از آن‌هاست.

مایکروسافت از معدود شرکت‌هایی است که توانایی این هزینه کردن را دارد.

پالی‌گان می‌گوید که منبعی نزدیک به آن‌ها گفته است که مایکروسافت اخیرا مشغول مذاکره با الکترونیک آرتز برای خرید این شرکت بوده است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که الکترونیک آرتز شرکت کوچکی نیست. تخمین زده می‌شود که مایکروسافت ۱۳۰ میلیارد دلار پول نقد داشته باشد و این در حالی است که ارزش بازار شرکت الکترونیک آرتز نزدیک به ۳۵ میلیارد دلار است؛ یعنی اگر مایکروسافت بخواهد الکترونیک آرتز را بخرد، باید رقمی بسیار بزرگ را برای سرمایه‌گذاری روی این شرکت کنار بگذارد. با این حال، مایکروسافت از معدود شرکت‌هایی است که توانایی این هزینه کردن را دارد.

مشکلات استار وارز بتل‌فرانت ۲ دردسرهای زیادی برای الکترونیک آرتز همراه داشته‌اند.

فقط هم الکترونیک آرتز نیست. مایکروسافت قصد داشته تا شرکت بازی‌سازی PUBG Corp. یعنی سازنده‌ی بازی Playerunknown’s Battlegrounds را خریداری کند، ولی به نتیجه نرسیده و فقط توانسته است با آن‌ها برای عرضه‌ی انحصاری بازی به مدت محدود به توافق برسد.

یکی دیگر از گزینه‌های مایکروسافت برای خرید هم شرکت «والو» بوده است؛ شرکتی که بزرگترین فروشگاه دیجیتال دنیا یعنی استیم متعلق به اوست.

اینکه مایکروسافت و ایکس‌باکس، بازی درست و درمان ندارند از کسی پنهان نیست. با این حال، بدون شک راه حل این موضوع، خرید شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی نیست، بلکه بهتر است مایکروسافت مثل نسل هفتم کنسول‌های بازی، به ساخت بازی‌های انحصاری خوب دست بزند و روی استودیوهای خودش سرمایه‌گذاری کند.

جزییات بیشتری از وضعیت مذاکرات مایکروسافت و الکترونیک آرتز در دسترس نیست و حتی گفته نشده که آیا این مذاکرات ادامه دارند یا نه.

منبع: Polygon

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar ناشناس

    کاربر رضا ساکت باش و چرت و پرت ننویس

  2. Avatar پویا

    مایکروسافت و ایکس باکس بازی دست و درمان دارند به ویژه ویندوز هیچ کم و کسری نداره فقط ایکس باکس بازی انحصاری کم داره و این موضوع برای دو دسته میتونه مهم باشه اول اونایی که همین الان پلی استیشن یا گیمینگ پی سی دارند و برای هزینه مجدد برای به سخت افزار دیگه به دلایل قانع کننده کافی احتیاج دارند دوم اونایی که میخوان تازه وارد دنیای بازی بشن و انحصاری های سونی براشون جذاب هست.
    نکته دیگه به نظرم حذف هر کدوم از کنسولها از رقابت باعث حذف اون یکی هم میشه یا حداقل بسیار تضعیف میکندش و در اون صورت برنده بلا منازع پی سی و ویندوز خواهد بود

    1. Avatar Suda

      به شدت موافقم.مخصوصا اون قسمتی که حذف یکی کنسول ها،باعث حذف دیگری میشه.در واقع دلیل عرضه بازی های XBOX رو ویندوز همینه که شما میگید.تو نسل فعلی فروش اکس باکس هرگز به پلی استیشن نخواهد رسید و مایکروسافت باید بازی هاش رو یه جور بفروشه.دارندگان کنسول های دیگه که تمایلی برای خرید سخت افزار جدید ندارند،اما از خرید بازی اسقبال میکنند و این یعنی سود بیشتر برای برای مایکروسافت.

  3. Avatar Next is Now

    این خررید بهترین اتفاق ممکن برای ایکس باکس خواهد بود و مرگ پلی استیشن رو رقم خواهد زد امیدوارم که عملی بشه هر چند که همین حالا هم انحصاری های ایکس باکس شاید کمتر اما بهتر از پلی استیشن هستن

    1. Avatar reza

      ببخشید یا تو عمرت اصلا بازی نکردی یا حواست نیست همچین حرفی میزنه چند تا نثال بزن ما هم بدونیم انحصاری توپ ایکس باکس از بس زیاده خسته شدیم خب ادم عاقل بیشتر بازی ها که واسه هر دو عرضه میشه فقط میمونه انحصاری که اصلا ایکس باکس نمیتونه حرفی جلو ps4 بزنه بعد تا اینکه xbox one x بیاد ps4 هم از نظر کیفیت بهتر از xbox بود

  4. Avatar Keiser

    اگه بخرن می تونن Fifa و NBA Live و Sims و StarWars Battlefront و Battlefield و Madden NFL و Need For Speed و Titanfall و Mass Effect و … رو انحصاری Xbox کنن!!!! اینا سری گیم های EA هستن.

    این یعنی مرگ پلی‌استیشن و مخصوصا PS5!!!

    1. Avatar reza

      اصلا موافق با مرگ نیستم چون اول حالا که این بازی ها واسه هر دو هستن بعد fifa madden با nba بزار جدا نمیشه انحصاری بشه بعد این تازه یکم میرسه به پلی و باعث رقابت بین این دو میشه و مطما اینجور نیست ps4 بشینه نگاه کنه اگه حساب به مرگ یک کنسول باشه xbox همین وعضیته داره الان منظورم نسبت بهps4 هست

  5. Avatar M O R G A N A

    فعل عنوان خبر نباید مضارع باشه؟

  6. Avatar MORTE

    آقای میرزایی بهتره علاقه تون به پلی استیشن تو متن خبر ها نمود پیدا نکنه و تو کامنت ها نظر شخصی تون رو اضافه کنید.الان پاراگراف یکی مونده به آخر که گفتین این راهش نیست از ترس انحصاری شدن FIFA نیست احتمالا؟اگه Ea خریداری بشه احتمالا سیاستی که در قبال Minecraftاجرا شد،عملی میشه.

  7. cp.mahdi cp.mahdi

    اگر valve رو بخره ۳۳ تا هاف لایف میسازه! :/
    البته امکان نداره مدیرای valve راضی بشن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه