مایکروسافت مرورگر گوگل کروم را از فروشگاه خود حذف کرد

۲۹ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل دیروز مرورگر کروم خود را در فروشگاه ویندوز یا همان Windows Store قرار داد. کاربران پس از انتخاب این مرورگر در فروشگاه ویندوز، به یک لینک ارجاع داده می‌شدند تا کروم را از آن جا نصب کنند. مایکروسافت از این حرکت گوگل خوشحال نبوده و کروم را از فروشگاه ویندوز، حذف کرده است.

همین حالا هم می‌توانید نسخه‌های تقلبی زیادی از کروم را روی فروشگاه ویندوز پیدا کنید.

مایکروسافت در بیانیه‌ای گفته است: «ما Google Chrome Installer App را از فروشگاه ویندوز پاک کردیم، چون قوانین ما را زیر پا گذاشته بود. در صورتی که گوگل یک نسخه از مرورگر خود را مطابق با قوانین فروشگاه ویندوز بسازد، خوشحال می‌شویم آن را در فروشگاه ویندوز قرار دهیم.»

بدون شک گوگل این دعوت مایکروسافت را قبول نخواهد کرد. مرورگرهایی که در فروشگاه ویندوز ۱۰ اس قرار می‌گیرند، باید از همان موتور HTML و جاوا خود ویندوز ۱۰ استفاده کنند، در حالی که گوگل از موتور Blink خودش برای کروم استفاده می‌کند.

کامپیوترهای زیادی نیستند که ویندوز ۱۰ اس دارند، در نتیجه گوگل حاضر نخواهد بود نسخه‌ای خاص برای این سیستم عامل از مرورگر خود بسازد.

فروشگاه ویندوز پر از اپ‌ها و نرم‌افزارهای تقلبی است؛ طوری که همین حالا هم می‌توانید نسخه‌های تقلبی زیادی از کروم را روی فروشگاه ویندوز پیدا کنید. تلاش گوگل هم برای مبارزه با این موضوع، جواب نداده است.

منبع: The Verge

برای عضویت در خبرنامه و شرکت در قرعه‌کشی از اینجا ثبت‌نام کنید:

    برچسب‌ها :
    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه