مایکروسافت مشتریان اپل را دزدید

۱۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مک‌بوک پرو‌های جدید اپل قیمت ارزانی ندارند. البته اپل سعی کرده سخت افزار بسیار خوبی روی محصولات جدیدش قرار دهد؛ اما به نظر می‌رسد که مک‌بوک پرو‌های جدید نتوانسته‌اند نظر کاربران را به سمت خودشان جلب کنند. اتفاقی که باعث شده این افراد به سمت خرید محصولات سرفیس شرکت مایکروسافت بروند.

مایکروسافت هم اعلام کرده که در ماه گذشته شاهد فروش بالای محصولات سرفیس از قبیل تبلت‌های سرفیس پرو و لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک بوده است. دلیل این اتفاق هم می‌تواند جذب مشتریان اپل و نارضایتی این افراد از مک‌بوک پروهای جدید باشد. مایکروسافت در بیانیه‌ی خودش گفته:” شاهد این موضوع بودیم که افراد بیشتری از سمت کامپیوترهای مک به سمت سرفیس آمدند. برنامه‌ی تعویض محصولات ما با مک‌بوک‌ها فوق‌العاده‌ترین حالت خودش را پشت‌سر گذاشت. خیلی خوشحالیم که سرفیس‌ها توانستند افراد ناراضی از مک‌بوک پرو‌های جدید را به سمت خودشان جلب کنند. البته بسیاری از این افراد خیلی حرفه‌ای بودند و به این نتیجه‌ رسیدند که سرفیس گزینه‌ی بهتری است.”

البته نباید این موضوع را نادیده بگیریم که در زمان‌ معرفی مک‌بوک پروهای جدید انتقادهایی به این محصولات صورت گرفت. خیلی‌ها می‌گفتند که اپل می‌توانست مدلی با ۳۲ گیگابایت رم عرضه کند اما این کار را انجام نداد. نبود درگاه کارت حافظه هم یکی از نقص‌های مک‌بوک‌های جدید بود. کاربران با دیدن این شرایط و قیمت بالای محصولات اپل تصمیم گرفتند که به سراغ دستگاه‌های دیگر بروند.

نظر شما درباره‌ی این موضوع چیست؟ آیا قیمت بالای محصولات اپل و عدم رضایت کاربران باعث شد که فروش محصولات سرفیس بیشتر شود؟ یا اینکه فکر می‌کنید مک‌بوک‌های جدید محصولات بسیار خوبی هستند.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۳ دیدگاه
  1. جمشید

    خبر یه کم عجیبه، اگر در مورد مک‌بوک‌ایر بود یه چیزی، اما در مورد مک‌بوک‌پرو به سرفیس عجیبه. مضاف بر این که مخاطب اپلی که منتظر یه محصول جدید بوده بارها دیده که اپل چیزهایی رو حذف کرده که ضروری بودند در زمان خودشون. مثل درایو نوری و فلاپی.
    در مورد کارت حافظه هم برام جالبه سرفیس پرو هم‌ کارت حافظه استاندارد نمی‌خوره و کسی که ۱۶ گیگ رم کم‌ش بوده چرا باید بره سمت سرفیس؟!!

  2. کمال

    فقط و فقط (ماکروسافت) xbox one محصولات سرفیس همه وهمه عشقن زنده باد ماکروسافت

  3. مهران

    مایکروسافت هر چقدر بخواد بال بال بزنه و خودشو اینقدر ناشیانه تبلیغ بکنه ، بیشتر منفور میشه و ارزششو از دست میده ، مایکروسافت توی کیفیت ساخت ده سال از اپل عقبتره و توی سیستم عامل به گرد مک نمیرسه ، هر کسی که کاربر مک باشه محاله بره سراغ سرفیس با اون سیستم عامل تراکتوریش. این تبلیغات هم بیشتر برای عوام مردم و کشورهای جهان سوم بازخورد داره ، در کل این حرف خیلی خنده داره که کاربران از مک به ویندوز مهاجرت میکنند ، مثل این میمونه که بگی مالکان خودروی بنز قصد تعویض خودروی خود با پراید را دارند……….

    1. حسین

      سلام من هم ایفون داشتم هم گوشی ماکروسافت به نظر من اپل فقط و فقط پول مارک رو داره میگیره از مردم به سخت افزار موجود در اپل نگاه کنید میبینید که هیچی نیست و فقط نوع خاص سیستم عامل هست که اپل رو سر پا نگه داشته نه سخت افزارش مچ بودن نرم افزار با سخت افزار هستش که سرعت رو برده بالا در سورتی که شما محصولی مثل ویندوز ده رو رو هر چی مثل مک بوک تمامی تبلتایی که سی پی یو اینتل دارند نصب کرد حال که میبینید اپل فقط مال خودشه و با هزار بدبختی میشه روی وسیله ای جز خود اپل نصبش کرد

    2. علیرضا پورجبار

      من ۱۹ سالمه و از ۷ سالگی با مایکروسافت آشنام ، با بقیه سیستم عامل ها هم کار کردم و رشتم نرم افزار هستش.
      بهترین و وسیع ترین سیستم عاملی که کل جهان باهاش کار میکنن اسمش ویندوزه . نه چیز دیگه . نرم افزار هایی هستش که فقط توی ویندوز قابل اجرا هستش که توی خط تولید اپل از اون استفاده میشه.

    3. ایمان

      من هم مک دارم هم پی سی
      به جرات میتونم بگم کامپیوترهای مک هیچ چیز خاصی ندارن
      شما با همون پولی که واسه مک میدید میتونید ی پی سی با مشخصات دو برابر بهتر بخرید
      من واسه برنامه نویسی واسه آس او اس و مک مجبور بودم بخرم وگرنه محاله پول به اپل بدم

  4. امیر

    اشتباه نوشتین نبود درگاه type c
    مک بوک پرو های جدید چهارتا type c دارند.
    من قبول دارم که اپل جدیدا محصولاتش کمی باگ دارند ولی به نظرم هنوز هم بهترین گزینه هستند. شما یدونه استدیو صدابرداری توی آمریکا پیدا کن که از ویندوز استفاده کنن. من که ندیدم. همه ی آهنگسازان مطرح دنیا از مک استفاده میکنند. همه ی مهندس میکس ها. همه ی گرافیست های حرفه ای. همه ی ادیتور های فیلم. اکثر برنامه نویسان حرفه ای. و این نشون میده که مک برای کار های تخصصی هست. شما اگر کارتون تخصصی هستش به نظر من فقط مک. اگر کار های معمولی مد نظرتونه فک کنم ویندوز گزینه بهتری باشه. چون میشه با قیمت کم تر لپ تاپ ویندوزی خرید. ولی کسی که کارش حرفه ای باشه حاضر هست که پولشم بده و قیمت بالای مک بوک ها فکر نمیکنم براش مهم باشه. چون قراره با اون مک بوک پول در بیاره. تمام!

    1. حسن

      درمورد بقیه شغلها و تخصص ها نمی تونم نظر بدم.
      اما شما ۱۰۰ درصد مطمئنید که برنامه نویسا از اپل استفاده میکنن ؟ میدونستین که اکثر اپلیکیشن های اپل توی ویندوز نوشته میشه و بعد روی اپل اجرا میشن ؟
      خود سیستم عامل مک رو هم با #C مینویسن با اجازه تون که اونم مال مایکروسافته.
      البته ببخشیدا

      1. ایمان

         برنامه نویسا بیشتر از مک استفاده میکنن چون مک بر پایه یونیکس هست و در واقع ی جور لینوکس ساده شده است نه بخاطر اینکه سیسنم عامل مک بهتره
        ضمنا نرم افزار های اپل رو نمیشه روی ویندوز نوشت چون نیازمندیهایی دارند که فقط امکان نصبشون روی مک هست (اپل نسخه ویندوزی اون نیازمندیها رو منتشر نکرده)
        خود سیستم عامل مک هم با سی شارپ نوشته نشده زمانی که مک نوشته شد سی شارپ هنوز بدنیا نیومده بود

  5. سعید باقری

    اپل با درست کردن سخت افزار ضعیف و فروختن فوق العاده گرون ارزش خودش رو آورده پایین محصولی که ۴۰۰ دلار با تولیدش تموم میشه و با قیمت ۹۰۰ دلار به فروش میرسونه واقعا ارزش خرید نداره و مایکروسافت تونست با سخت افزار و نرم افزار خوب و قیمت خوب مشتری رو رضایت شو جلب کنه من خودم سورفیس ۴ پرو استفاده کردم میتونم بگم از هر مک بوکی یه سر گردن بالا تره فوق العاده اس .

    1. ؟

      مایکروسافت قیمت خوب؟؟؟
      تو به پنج میلیون میگیرم قیمت خوب؟

    2. سام

      اپل سیستم عاملاش از هرچی ماکرو سافت بهتره واسه همین فروش میره کسی بخواد مدیا بخره میره از ایتونز میخره اصلا فروشگاه مدیا ماکروسافت رو خودت میشناسی تاحالا با اون سرفیست چیزی ازش خریدی؟ هر استور هر شرکت واسه سیستم عامل خودش بهترین بهینه رو داره واسه اینه که اپل فروش میره حتی اگر سخت اقزاز ضعیفی از نظر شما باشه ولی فروشش در دنیا که از ماکروسافت بهتره بخاطر دلیل بالاست.

    3. زاهدي

      سلام دوست عزیز
      اینطور. هم نیست که اپل پول برند رو می گیره. بنده چند وقت پیش از دیجیکالا با هزار شک و تردید آی مک خریدم و شما راست میگین باور نمی کردم که می تونه خوب باشه اما راستش خیلی خوبه. از جهاتی بله برای اولین بار بجای اینکه از اینترنت همه چی رو دانلود کنم بعضی چیزا رو از اپ استور خریدم ولی از راحتی و کیفیتشون هم لذت بردم و حتی پروسه نصب برنامه هایی هم که از اینترنت و وبسایت های ایرانی دانلود کردم خیلی راحتتر از ویندوز نصب شدن و هرگز نفهمیدم وقتی سرچ می کنی درباره نصب چرا اینقدر توضیح می دن. کار کردن باهاش خیلی لذت بخشه. کیفیت تصویرش فوق العادست نه فقط به خاطر اینکه ۵ ک هست بله رنگاش عالیه. کیفیت صداش عالیه. خود اپل بهت فضا میده تا راحت موقع ایمیل کردن قایل هاتو تا ۵ گیگ در هر پارت آپ کنی و دیگه محدودیت ٢۵ مگابایت نداشته باشی. آی مسج و فیس تایمش خیلی خوبه و همه چیش درست و بجاست. من نمی دونم چرا اما همچیش درست کار می کنه. اپ های مخصوص خودش واسه ادیت ویدیو عالین. موسش فوق العادست. اینقدر لذت بردم که منی که مخالف آی او اس و بسته بودنش هستم رو به خودش کشید و واسه یکپارچگیش گوشیش رو هم خریدم. و اینقدر نگید که فقط قشنگه. ماشین رو هم که میسازن به تناسب داخل ظاهر رو هم قشنگ می کنن. چطور سر ماشین کسی نمی خواد دیگه یه ماشین ارزون رو تیونینگ کنه اما سر اپل همه گیر میدن؟؟؟ چرا چون تو خونه است و نمیشه باهاش پز داد میگن الکی می رسه بظاهرش؟ بنظرم باید هرچی می خرین خودتون لذت ببرین و کی میگه محصولات مایکرو خیلی ارزن تره از اپل؟ بله اگه یه پی سی داشته باشی با اون ابعاد درسته اما محصولات جدید مایکروسافت رو هم نگاه کن. ۴٠٠٠ دلار به بالاست و حتی تصویرش کیفیت آی مک ٢٣٠٠ دلاری رو هم نداره. فکر کنم گرون ترین آی مک هم (بدون ارتقا رم توسط اپل از ٨ به ٣٢ گیگ) زیر ٣٠٠٠ دلار میشه. اگه چیزی خوب ساخته شه گرون هم تموم میشه و اینکه پولی که واسه یه محصول میدیم فقط هزینه ساخت نیست. پشتش کلی تحقیق انجام میشه و اینا هزینه بره. راحتی و انجام کارای با کیفیت، بنظرم این هدف اپل ه و اگه خودت رو در اختیارشون بذاری واقعا لذت می بری اما باید کاملا ویندوز و اندروید و … رو فراموش کرد. اون موقع واقعا خوبه. من هنوز هم گاهی میگم اندرویدم بهتر بود اما وقتی بیشتر آیفنم رو درک می کنم بیشتر می فهمم که براش واقعا زحکت کشیدن. شاید خرید از اپل یجورایی مثل خرید از همین دیجی کالاست. گاهی گرون تر می خری اما واقعا از درستی پروسه و حرفه ای بودن همه چیش لذت می بری. از پشتیبانیش، از تیم های حرفه ایش و میگی نوش جونتون. من حاضرم از این پلت فرم حمایت کنم.

  6. آرتا

    قیمت چیه دیگه؟ مگه سرفیس ارزونتره، سرفیس فقط و فقط به خاطر برتریشه که اول شده

  7. emi

    اپل خدا حافظ….

  8. علی خدائی پور

    درسته ماکروسافت در بازار تلفن های همراه هوشمند اشتباه بزرگی کرد و به جای گسترش رابط کاربری برای سیستم عامل ویندوز پی سی ، یک سیستم ناپخته رو داد که فقط به درد موبایل میخورد و البته در حالت کانتینیوم هم همچنان ناقص بودولی نکته اینجاست که اپل همون سبک اشتباه رو تو بازار مک بوک و آیپد کرد ، دیگه با افزایش قدرت پردازنده ها اشتباه که تو بازار آیپد ها و تبلت های گرون قیمت آنها را با سیستم های عامل موبایل گسترش دادن و یا حذف کردن پورت هایی که هنوز رایج هستن و اقدام به فروش آنها به عنوان کالاهای جانبی درآمدزایی اپل رو از مشتریان چشم و گوش بستش نشون میده .این صحبت هارو یک جانبه نبینین ، آیپد و مک بوک ها چند سال پیش بی رقیب بودند ولی الان دیگه نه دلیلش هم تحقیق و توسعه ناکارامد شرکت هاست .

    1. سام

      تو ایپد همچنان بیشترین فروش با اپل
      ماکروسافت فروشی نداره با این خبرها میخواد هیجان کاذب بده

      1. هومن

        نظر شخص شما باشه که اپل تو همچی اوله بقیم دروغگو هستن.:)

      2. سام

        نظر شما و عموم ایرانیان که باشه هنوز فکر میکنند تنها سیستم عامل دنیا ویندوزه و همه و همه فقط ویندوز ور می رند و ماکروسافت تو همه شهرهای دنیا استور داره و مردم فقط استور ماکرو هجوم میبرند.

      3. ایمان

        طبق آمار از هر صد نفر تو دنیا ۹۰ نفر رو کامپیوترشون ویندوز دارن ۶ نفر مک ۴ نفر لینوکس

  9. احمد

    وقتی مک بوک ایر امد همین ایرادها را بهش می گرفتند. اون زمان نبود درایو نوری یک فاجعه بود . اما الان بعد از ۷ سال مک بوک ایر یک موفقعیت محسوب می شود .( برید فیلم های توی یوتیپ برای مک بوک ایر در این بازه هست را ببنید) حتی همین چند ماه پیش ماکروسافت سرفیسش با همین مک بوک ایرها که ۷ سال پیش به خاطر حذف پروت هاش انتقاد می شود مقایسه می کرد. آینده معلوم می کند کدام بهتر.
    التبه به شخصه از اینکه شرکت ها بزرگی بعد از چند سالی جابه جا شوند و همیشه ورق بازی به نفع اون نباشد خوشحالم می شم. اینجوری فرصت برای بقیه هم ایجاد می شود و زندگی عادلانه تر می‌شود.
    اما در این مورد فکر نمی کنم اپل اشتباه کرده باشد.

  10. مجسن

    محصولات اپل چند نوع کاربر دارند:
    دسته اول : فقط به مارک اپل ( سیب ) نیاز دارن و دیگه نیازی به به لوازم جانبی و تجهیزات دیگه ندارنو اغلب مهترین کارشون با محصولات اپل خودنمایی هست گاها حتی ساده ویژگی های محصولات اپل رو هم نمی دوننو اغلب برای مشکلات ساده دائما تو صف تعمیرگاه ها هستن ( از نظر اینها اپل بهترین محصول هست)
    دسته دوم: کاربرهای که با خرید این محصولات با گذشت زمان به لوازم جانبی و استفاده از تجهیزات خاصی نیاز پیدا می کنن( چون با گذشت زمان حرفه ای میشن ). این کاربرها از خود محصولات اپل ناراضی نخواهند بود اما وقتی قیمت لوازم جانبی و پیش نیازهای لازم برای انجام کارهای ساده ای که در ویندوز و اندروید تنها به نیم دلار و یا رایگان قابل انجام هست رو در اپل میبینن باید ۵۰ دلار پول بدن ناراضی میشن و این تجربه تلخ طوری روشون اثر می گذاره که دیگه کلا دست از طرفداری متعصبانه بر می دارن( البته گاها اصلا قابل حل شدن هم نیست)
    دسته سوم: کاربرهای حرفه ای اینها براساس نیازشون اپل یا مایکروسافت رو انتخاب خواهند کرد چون نیاز خودشون رو می دوننو هیچ وقت هم پشیمون نمی شن مثلا عکاسی ها اکثرا از اپل استفاده می کنن و بسیار هم راضی هستچون تجربه تلخ ویروسهای ویندوز رو دارن
    در کل هیچ محصولی بی عیب و نقص نیستو تکامل و پیدایش محصولاتی مثل سرفیس هم مدیون محصولات اپل هستیم که رقبا رو مجبور به رقابت و تولید محصولات بهتر می کنهولی سیاست های اپل در قبال لوازم جانبی محصولات و گاها برخی ویژگی ها کاربرها رو اذیت می کنه.

  11. Bijan

    اپل باید بفهمه که اون دورانی که هرچیزی که تولید میکردو مردم میخواستن گذشته. حذف یک ایتم حیاتی انقلاب نیست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه