متخصصان عکاسی به گوگل در آموزش هوش مصنوعی آن کمک کرده‌اند

۸ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Google Clips

دوربین Google Clips می‌تواند در خانه‌ی شما بنشیند و بهترین عکس‌ها را از شما و خانوادتان بگیرد. اینکه دوربین کوچک گوگل بتواند عکس‌ّهایی به این خوبی بگیرد، آن هم بدون دخالت هیچ فردی، هنوز هم کمی عجیب به نظر می‌رسد و به همین دلیل هم گوگل اخیرا درباره‌ی چگونگی کار کردن دوربین Clips صحبت کرده است.

گوگل می‌گوید که مهندسان آن‌ها سراغ حرفه‌ای‌های عکاسی رفته‌اند؛ کسانی مثل سازندگان مستند، ژورنالیست‌های حوزه‌ی عکاسی و همچنین عکاسان هنری. به کمک این افراد، گوگل توانسته است شبکه‌ی عصبی بزرگی را برای عکاسی آموزش دهد.

گوگل با جزییات بسیار زیادی نحوه‌ی کار سیستم خود را توضیح داده، ولی خودتان هم می‌توانید چگونگی آموزش هوش مصنوعی گوگل را حدس بزنید. گوگل برای آموزش هوش مصنوعی خود مجموعه‌ی زیادی از عکس‌ها را به خورد آن داده است؛ عکس‌هایی که برخی خوب و برخی بد بوده‌اند. مشکلاتی مثل تار بودن، یا پوشیده شدن لنز از اولین چیزهایی بوده که هوش مصنوعی گوگل به عنوان یک عکس بد، آموخته است. از طرفی گوگل برای هوش مصنوعی خود این قانون را تعریف کرده که بین عکس‌هایی که ثبت می‌کند، فاصله‌ی زمانی زیادی نگذارد.

Google Clips

نمونه تصاویر مشکل‌دار که به هوش مصنوعی گوگل نشان داده شده.

موضوع جالبی که گوگل به آن اشاره می‌کند، دقیق نبودن عکس‌های گرفته شده و هر هوش مصنوعی دیگری است. گوگل می‌گوید هر قدر داده هم به Clips ارایه داده باشید، باز هم هرگز متوجه نخواهد شد که چه عکسی برای شما ارزش زیادی دارد. شاید یک هوش مصنوعی متوجه شود که آن عکس قاب شده‌ی روی دیوار ارزش زیادی برای شما دارد، ولی قرار نیست متوجه شود که یک عکس تار از فرزندتان که برای اولین بار راه رفتن را یاد گرفته، ارزش‌اش حتی از آن هم بالاتر است.

دوربین Google Clips هنوز برای خرید عرضه نشده و گوگل مشغول کار روی آن است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه