امکان صدور مجوز فروش سیم‌کارت‌های خارجی در ایران فراهم شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سیم کارت خارجی
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز فروش سیم کارت خارجی در ایران را صادر می‌کند. اعتار این مجوزها دو ساله بوده و شامل سیم‌کارت‌های ماهواره‌ای نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شرکت‌های غیردولتی و واجد شرایط که در ایران به ثبت رسیده باشند، مجوز فروش سیم‌کارت تلفن همراه خارجی صادر می‌کند.

گفته می‌شود مجوز فروش سیم‌کارت‌های تلفن همراه خارجی در راستای حمایت از حقوق مشترکان و افزایش رضایت آن‌ها برای ضابطه‌مند شدن فعالیت عاملان فروش، امکان کنترل و نظارت بر فعالیت آن‌ها صادر خواهد شد.

مدت اعتبار این مجوز ۲ سال از تاریخ صدور است. پس از انقضای آن با تشخیص سازمان، اعتبار آن هر بار به دفعات تا دو سال به درخواست متقاضی و با موافقت سازمان قابل تمدید می‌شود. البته فروش سیم­‌کارت­‌های شبکه­‌های ماهواره­ای جزء خدمات موضوع این ضوابط نیست. بنابراین فروش سیم­‌کارت­‌هایی که با استفاده از رومینگ، از طریق شبکه­‌های ماهواره­‌های نظیر ثریا، اینمارست و مانند این‌ها امکان ارایه خدمت دارند، ممنوع است.

دارنده مجوز موظف است امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به مشترکین خود را به­ موجب ارجاع مراجع قانونی فراهم کند. دارنده مجوز باید کلیه تمهیدات لازم را برای ایجاد امکان انجام وظایف قانونی نظارتی مراجع ذیصلاح در تمام طول مدت مجوز در چارچوب قوانین کشور فراهم کند. سازمان در قبال نگهداری اطلاعاتی که ماهیت محرمانه دارد، مسئول بوده و صرفاً در ارتباط با وظایف قانونی خود از آنها بهره‌­برداری خواهد کرد و از افشای آن‌ها به جز برای مقامات صالح ذیربط، مقامات قضایی و یا نهادهای قانونی بازرسی خودداری خواهد نمود؛ که در این‌صورت سازمان مسئولیتی نخواهد داشت.

نظر شما درمورد فروش سیم‌کارت‌های تلفن همراه خارجی در ایران چیست؟

منبع: ایسنا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar ارتا

    از این ور تلگرام خارجی رو فیلتر میکنن از اون ور سیمکارت خارجی وارد میکنن حالتون خوبه واقعا؟!

  2. Avatar کاظم

    با این قوانین محدودکننده آخه کی میاد اینجا کار کنه؟ اگر اجازه بدن که اپراتور سیم کارت خارجی کارشو بدون محدودیت انجام بده ، اونوقت بازار رقابت داغ و نحوه خدمات رسانی دگرون میشه، فعلا که هر سیم کارت داخلی سرکوچه آنتن میده و ته کوچه خارج از سرویسه !!
    کلا ما همیشه شاهد این بودیم که مسئولین زیربط برای اینکه بادی بهشون نخوره و سردشون نشه به هیچ وجه نمیخوان کاری درست انجام بشه. خدمات درست میخواهی انجام بدی ؟ اونوقت ما چجوری جیبمونو پر کنیم ؟ اگر بخواهی بیایی قدمت رو چشم ولی با شرایطی که ما تعریف میکنیم و کمیسیونمون یادت نره 🙂
    میدونم که پاراف آخرم از چاپ متنم جلوگیری میکنه .

  3. Avatar یونس

    آخه کار هم می‌کنه؟

  4. Avatar حافظ

    هیییییچ شرکت معتبری این شرایطو قبول نمیکنه !

    1. Avatar اصغر

      همه جای دنیا این مسئله هست

  5. Avatar فرهام

    نظر راجع به چیزای دیگه زیاد داریم..بگیم؟:)

  6. Avatar مصطفی

    با این شرایطی که گفته شده آدم باز هم نا امید میشه. قوانین سختگیرانه و محدود کننده باعث میشه این سیمکارت ها امکانات جدید و تفاوتی نسبت به سیمکارت های داخلی که الان در حال سرویس دهی هستن نداشته باشن…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه