محدودیت‌های جدید در استفاده از USSD؛ امکان دریافت موجودی مسدود شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مسدود شدن دریافت موجودی

ازاین‌پس دریافت موجودی از طریق درگاه‌ USSD شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی خدمات پرداخت امکان‌پذیر نیست. این شرکت‌ها تا همین اواخر روزهای خوبی را می‌گذراندند؛ اما گویا قرار است شرایط برای‌شان کمی سخت شود.

چندی پیش شرکت «شبکه‌ی الکترونیکی پرداخت کارت» که همه آن را با نام «شاپرک» می‌شناسیم، محدودیت‌هایی را در مورد خدمات پرداخت روی موبایل به شرکت‌های PSP ابلاغ کرده بود. شاپرک این کار را با توصیه‌ی بانک مرکزی انجام داد. حالا چند روزی است که زمان موعود فرا رسیده. طبق برنامه از ۱۵ مهر، محدودیت‌ها اعمال شد. یکی از تاثیرگذارترین این محدودیت‌ها از این قرار است: امکان دریافت موجودی از طریق درگاه‌ USSD ممنوع است.

اکنون اگر برای دریافت موجودی به درگاه‌های USSD شرکت‌های «آپ» یا «هفت‌هشتاد» مراجعه کنید، با جواب منفی روبرو می‌شوید. به‌طور مثال دو شرکتی که به‌نامشان اشاره کردیم پیغام‌هایی مثل «موقتا سرویس موجودی بنا به درخواست بانک مرکزی غیرفعال است» یا «به دستور بانک مرکزی سرویس موجودی موقتا ارایه نمی‌گردد» را به شما نشان خواهند داد. البته دریافت موجودی از طریق کدهای USSD هر بانک برای دارنده‌ی حساب همان بانک همچنان برقرار است.

دریافت موجودی با USSD

‌‌‌   ‌‌

به گزارش تسنیم، محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی بانک مرکزی از این قرار است:

۱. از تاریخ ۱۵ مهر سال جاری هرگونه تراکنش خرید از درگاه موبایل ممنوع خواهد بود.

۲. سقف تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ در بستر USSD از تاریخ فوق روزانه ۲۰۰ هزار تومان است.

۳.  تراکنش مانده‌گیری از طریق کلیه درگاه‌هایی که نیاز به استفاده از کارت ندارند، خصوصا تراکنش‌های موبایلی به‌طور کامل ممنوع است.

شرکت‌های PSP در دو سه سال اخیر، از طریق درگاه‌های USSD به درآمدهای میلیاردی رسیده بودند. حالا باید دید که با محدودیت‌های بانک مرکزی و شاپرک، چطور می‌توانند مثل گذشته به حیات پرسود خود ادامه دهند.

منابع: Tasnimnews و Shaparak

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Amin

    واقعاکه !!!
    این دیگه چه طرز مدیریته.!!!!!
    اگه بهانه امنیت دارن خیلی راحت میشه امنیتو بالا برد.
    من ایده شو دارم

  2. بهنام

    چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا؟

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه