محققان به دنبال داوطلب هستند تا ویروس زیکا به آن‌ها تزریق کنند

۱ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ویروس زیکا وارد ایالات متحده شده است و «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» (CDC) ایالات متحده هم به زن‌های باردار هشدار داده است که از محدوده‌ی ساحل میامی در فلوریدا، دوری کنند. از سوی دیگر، دانشمندان هنوز هم به دنبال پیدا کردن راهی برای جلوگیری از دچار شدن به آن هستند. محققان امریکایی گفته‌اند که به دنبال داوطلبانی هستند تا واکسن ویروس زیکا را روی آن‌ها آزمایش کنند.

البته مسوولان دولتی باید قبل از هر چیز، آزمایش این واکسن را تایید کنند. پس از تایید، آزمایش‌ها از ماه دسامبر سال جاری شروع خواهد شد. برای اینکه بتوانند وضعیت آزمایش و پیشرفت ویروس را بهتر کنترل کنند، دانشمندان می‌خواهند که داوطلبان را در زمستان به ویروس زیکا مبتلا کنند؛ در این فصل، پشه‌ها کمتر پیدا می‌شوند. محققان می‌خواهند تا ویروس زیکا را به افراد سالم تزریق و پیشرفت آن را بررسی کنند.

ZikaVaccine-2

جدا از استفاده از ویروس‌های ضعیف‌شده یا مرده برای ساخت واکسن، دو شرکت دیگر مشغول ساخت واکسن زیکا با استفاده از دی‌ان‌ای هستند. واکسن‌های دی‌ان‌ای بدن را طوری تمرین می‌دهند که خودش پروتیین‌های ویروس زیکا را تولید کند و به سیستم ایمنی بدن هشدار دهد. سپس آزمایش‌ها بعدی بدن را برای امکان مقابله با زیکا بررسی می‌کنند.

اگر آزمایش ماه دسامبر موفقیت‌آمیز باشد، محققان آزمایش بزرگی را با استفاده از ۲۴۰۰ تا ۵۰۰۰ داوطلب در امریکای لاتین انجام خواهند داد. دانشمندان به دنبال زنانی هستند که در سن بارداری قرار دارند و روی افراد باردار آزمایش انجام نمی‌دهند.

منبع: Engadget

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه