محقق امنیتی WannaCry به جرم ساخت بدافزار دستگیر شد

۱۷ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق گزارش وب‌سایت خبری Motherboard، یکی از محققان امنیتی که روی هک بزرگ WannaCry کار می‌کرد، توسط سازمان FBI دستگیر شده است. «مارکوس هاچینز» (Marcus Hutchins)، که ممکن است او را به خاطر وبلاگ تکنولوژی که به اسم MalwareTech دارد هم بشناسید، دیروز هنگامی که قصد داشت از لاس وگاس به لندن برگرد، در فرودگاه توسط FBI دستگیر شد. مارکوس هاچینز برای شرکت در یک کنفرانس امنیتی به امریکا آمده بود.

مارکوس هاچینز نقش بزرگی در مبارزه با باج‌افزار WannaCry داشت.

مارکوس هاچینز به خاطر همکاری در ساخت بدافزار بزرگ بانکی Kronos دستگیر شده است. بدافزار Kronos برنامه‌ای بود که اطلاعات بانکی افراد و کارت اعتباری آن‌ها را می‌دزدید. این بدافزار در سال ۲۰۱۴ کشف شده بود.

مارکوس هاچینز

در حال حاضر، هیچ کس، نه خانواده و نه دوستان مارکوس هاچینز، از او خبری ندارند. آخرین تماس با هاچینز، دقیقا قبل از سوار شدن او به هواپیما از سوی مادرش صورت گرفته و مدت کوتاهی پس از آن، هاچیز ناپدید شده است. تصور می‌شود او در یکی از دفترهای سازمان FBI بازداشت باشد.

هاچینز نقش بزرگی در مبارزه با باج‌افزار WannaCry داشت. این باج‌افزار در کنار آلوده کردن و از کار انداختن بیش از ۲۰۰ هزار کامپیوتر در دنیا، هم‌چنین صدمه‌ی زیادی به کامپیوترهای سیستم سلامت ملی انگلستان وارد کرد. هاچینز توانسته بود دقیقا یک روز پس از کشف WannaCry و خبرساز شدن آن، توسط یک برنامه، امکان آلوده شدن سیستم‌های دیگر را توسط آن بگیرد.

مارکوس هاچینز به جرم ساخت بدافزار Kronos دستگیر شده است. این اتهام به او وارد شده که او پس از ساخت Kronos، آن را در AlphaBay برای فروش قرار داده است.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سیدحسین هاشمی رهق

    من در خم یک کوچه ام

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه