مدارس آمریکا میزبان اتوبوس‌های الکتریکی می‌شوند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا میان اخبار اتومبیل‌های الکتریکی مختلفی که هر روز می‌شنویم، شنیدن ساخت اتوبوس و کامیون‌‌های الکتریکی جذابیت کم‌تری برای علاقمندان خودرو دارد. حالا یک سوال، اگر بشنوید که از سال ۲۰۱۹ اتوبوس‌های الکتریکی به مدارس آمریکا می‌آیند، نظرتان عوض می‌شود؟

نکته‌ی جالب اینجاست که تولید وسایل حمل و نقل الکتریکی فقط به ساخت خودروهای سواری محدود نمی‌شود. مثلا همین چندوقت پیش شنیدیم که یک اتوبوس الکتریکی رکورد زد. این اتوبوس توانسته بود فقط با یک بار شارژ مسافت ۱۷۷۳ کیلومتر را طی کند! حالا امروز می‌خواهیم نظرتان را به یکی دیگر از اخبار اتوبوس‌های الکتریکی جلب کنیم.

Saf-T-Liner C2 نام این اتوبوس است که معمولا با نام کوتاه‌ شده‌ی C2 هم شناخته می‌شود. پیشینه‌ی این اتوبوس به سال ۲۰۰۴ میلادی برمی‌گردد که توسط شرکت Thomas Built Buses تولید می‌شود. این شرکت زیرمجموعه‌ی شرکت خودروسازی دایملر است.

دایملر اعلام کرده که می‌خواهد تا سال ۲۰۱۹ اتوبوس‌های الکتریکی برای مدارس آمریکا عرضه کند که. دامیلر مالک شرکت‌های‌ مرسدس‌بنز و Thomas Built Buses است. به لطف فناوری و مهندسی بالای این شرکت آلمانی، شاهد تولید ماشین‌های الکتریکی طی سال‌های آینده هستیم.

درمورد این اتوبوس‌های الکتریکی گفته شده که ظرفیت ۸۱ سرنشین خردسال را دارد. هم‌چنین قرار است به باتری‌های ۶۰ کیلووات ساعتی مجهز شود که شرکت مرسدس‌بنز تولید کننده‌ی آن‌هاست. به کمک این باتری‌ها، اتوبوس‌های الکتریکی قادر هستند تا با یک بار شارژ مسافت۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) را طی کنند. البته عدد گفته شده چندان چشم‌گیر نیست. به همین دلیل دایملر پکیج‌های مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا بتوانند بسته به مسافت مورنظر، مدل‌های مختلفی را انتخاب کنند. درحال حاضر شرکت Thomas Built Buses حدود ۳۹ درصد از سهم بازار اتوبوس‌های آمریکا را در اختیار دارد. حالا باید دید که محصولات الکتریکی این شرکت تا چه حد می‌تواند موفقیت کنونی را تکرار کند؟

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سبحان

    ما مدرسه مون کتابخونه نداره.این کجا و ان کجا

  2. Avatar نیما زارعی

    مدارس ما همون اتوبوس های معمولی مدارس آمریکا رو هم نداره, چه برسه به الکتریکی!
    تازه اگر هم اتوبوس معمولی داشته باشه مدل قبل تر از سال ۸۰ هست و واژگون هم میشه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه