مدال‌های المپیک ۲۰۲۰ از بازیافت گجت‌های مختلف ساخته می‌شوند

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ژاپن از جمله شرکت‌هایی است که به واسطه‌ی بازیافت زباله‌های مختلف شناخته می‌شود. در واقع هر چیزی در این کشور بازیافت می‌شود و می‌توان دورباره به شکل‌های مختلف از آن استفاده کرد. پس این خبر که مدال‌های المپیک ۲۰۲۰ هم از بازیافت گجت‌‌های مختلف ساخته شوند هم چیز عجیبی نیست.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت ژاپنی The Japan Times، به نظر می‌رسد که برگزار کننده‌ها تصمیم گرفته‌اند که مدال‌های این رویداد ورزشی بزرگ را با بازیافت موبایل‌ها و وسیله‌های دیگر درست کنند. مسئولان به فکر این هستند که بتوانند نزدیک به ۲ تن طلا، نقره و برنز از بازیافت تلفن‌های همراه هوشمند به دست بیاورند. ایده‌ی این کار قبلا شکل گرفته بود و اکنون به نظر می‌رسد که مسئولان تصمیم گرفته‌اند که آن را نهایی کنند. از چند وقت دیگر جعبه‌هایی مخصوص برای جمع‌‌آوری گوشی‌های مختلف در فروشگاه‌های مخابراتی قرار می‌گیرد تا بشود مقدار فلز مورد نیاز برای تولید مدال‌ها را تامین کنند.

البته در المپیک سال ۲۰۱۰ ونکوور هم چنین اتفاقی رخ داد و برخی مدال‌ها به صورت بازیافتی ساخته شدند؛ اما المپیک توکیو اولین جایی خواهد بود که تمام مدال‌های طلای آن از بازیافت گجت‌های مختلف ساخته می‌شوند.

منبع:‌ japantimes

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه