معرفی رسته‌ی نور و روشنایی (مدرن‌تر، روشن‌تر)

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

تامین و ایجاد نور مناسب در محل زندگی و کار همواره یکی از مسائل مهم بوده‌است. استفاده از وسایلی با بیشترین بازدهی و طول عمر و کمترین مصرف انرژی، فاکتورهای مهم خرید یک وسیله‌ی تامین کننده‌ی نور هستند. علاوه‌ بر این، امروزه فناوری و شکل ظاهری هم مورد توجه است. در چند سال اخیر تولیدکنندگان روشنایی، محصولات گوناگونی را تولید کرده‌اند که علاوه بر ایجاد نور مناسب، ظاهری زیبا نیز دارند. هم‌زمان با پیشرفت فناوری‌های مختلف، گجت‌های روشنایی هم از قافله عقب نمانده‌اند و ما با لامپ‌هایی سروکار داریم که موسیقی پخش می‌کنند و از طریق موبایل خاموش و روشن می‌‌شوند. رسته‌ی لوازم نور و روشنایی موجود در سایت دیجی‌کالا شامل گستره‌ی متنوعی از هر وسیله‌ای است که نور مورد نظر شما را تامین می‌‌کند. در یک دسته‌بندی کلی، لوازم نور و روشنایی را بر اساس تکنولوژی به‌کار رفته در آن‌ها می‌توان به انواع LED، LED COB، LED SMD، فیلامنتی LED، لامپ هوشمند و کم مصرف و براساس شکل و نوع آن‌ها به انواع سقفی، ریسه، چراغ پروژکتور و وال واشر و چراغ خواب تقسیم‌بندی کرد. در این مطلب می‌توانید با زیرگروه‌های موجود در این رسته آشنا شوید و با مراجعه به این بخش در سایت دیجی‌کالا وسیله‌ی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

Lamp_1_no4

امروزه در بسیاری از منازل و مراکز اداری، لامپ‌های کم‌مصرف جایگزین لامپ‌های معمولی شده‌اند. طول عمر بیشتر، مصرف انرژی کمتر و روشنایی بیشتر این لامپ‌ها، افراد را متقاعد کرده‌ که دیگر دوره‌ی استفاده از لامپ‌های رشته‌ای سر آمده‌است. این لامپ‌ها در اندازه‌ها و توان ‌های مختلف طراحی و ساخته‌می‌شوند.  در سایت دیجی‌کالا بهترین برند‌ها و انواع مختلفی از لامپ‌ها، ازتمام پیچ و نیم‌پیچ گرفته تا لوتوس وجود دارند.

Lamp_2_no4

Lamp_3_no4زیر گروه چراغ‌ها در رسته‌ی نور وروشنایی چهار نوع چراغ‌ شامل چراغ سقفی LED  با نورهای مختلف، چراغ دیواری، چراغ پروژکتورهایی برای روشن کردن محیط‌های بزرگ یا فضاهای باز و چراغ مطالعه وجود دارند. چراغ‌های مطالعه از اعضای اصلی میز کار یا مطالعه‌اند که انواع مختلفی از آن‌ها را با توجه به کاربری خود می‌توانید انتخاب کنید. در کنار این می‌توانید انواع چراغ‌های سقفی COB  را برای مصارف خاص اداری و خانگی مشاهده و خریداری کنید.

Lamp_4_no4در محیط‌های تاریک یا مسافرت‌ها و کمپ‌ها، چراغ‌قوه تبدیل به یکی از ضروری‌ترین وسایل می‌شود. می‌توانید چراغ قوه‌ی مورد نیاز خود را از میان زیرگروه چراغ پیشانی، چراغ قوه‌ی دستی، چراغ قوه‌ی آویز، چراغ قوه‌ی زمینی و نورافکن دستی انتخاب کنید. این چراغ‌ها از بهترین محصولات برندهای معتبری مانند مگ‌لایت، دوراسل، کلمن، انرجایزر، کملیون و ده‌ها برند دیگرند.

‌‌‌Lamp_5_no4استفاده از لامپ‌های LED به‌دلیل طول عمر ایده‌آل و کیفیت ساخت بالایی که دارند به حفظ محیط‌ زیست کمک شایانی می‌کند. اگرچه لامپ‌های LED از لامپ‌های رشته‌ای و لامپ‌های کم مصرف گران‌ترند اما با در نظرگرفتن نوردهی بیشتر، طول عمر پنج تا هشت برابر و مصرف کم‌تر (یک‌پنجم لامپ‌های رشته‌ای) برای خانواده‌ها مقرون‌به‌صرفه‌اند. در این زیر‌گروه انواع مختلفی از لامپ‌های LED شامل لامپ‌های حبابی، شمعی، اشکی، تیوبی، هالوژنی و ریسه وجود دارند. چراغ خواب‌های دیواری LED را هم می‌توانید در این‌ زیرگروه مشاهده کنید.

Lamp_6_no4

Lamp_7_no4چراغ های تزئینی با فناوری LED می‌توانند از سقف آویزان باشند، روی دیوار نصب شوند یا در گوشه‌ای از اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب به‌صورت رومیزی قرار بگیرند. در بعضی از این چراغ‌ها با لمس بدنه‌ی آن می‌توانید سطح انتشار نور را تعیین کنید. این زیرگروه در حال توسعه است و به‌زودی انواع مختلف دیگری از چراغ‌های تزئینی در آن موجود می‌شوند.

Lamp_8_no4شاید جذاب‌ترین قسمت این رسته، دیدن وسایل موجود در زیرگروه لامپ‌های هوشمند باشد؛ لامپی که می‌تواند موسیقی مورد علاقه‌ی شما را پخش کند و می‌توانید با موبایل خود نور آن را کم و زیاد کنید. چراغی که از طریق USB به لپ‌تاپ وصل می‌شود و وسایلی از این دست می‌توانند بسیار هیجان‌انگیز باشند. در این قسمت می‌توانید این وسایل را ببینید و بخرید.

Download_PDF

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه