مدیر عامل Foursquare از سمت‌اش کناره‌گیری کرد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
foursquare

«دنیس کراولی» (Dennis Crowley)، کارآفرین نیویورکی که سرویس Foursquare را راه‌اندازی کرده، از سمت خود به عنوان مدیر عامل کناره‌گیری می‌کند.

اپل از داده‌های Foursquare برای اطلاعات مربوط به شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف در نقشه‌اش استفاده می‌کند.

کراولی مقام‌اش را به Jeff Glueck، مدیر ارشد عملیات این شرکت در یک سال و نیم گذشته واگذار کرد. کراولی از این به بعد سمت رییس هیئت مدیره‌ی Foursquare را به عهده خواهد داشت. دنیس کراولی در صفحه‌ی رسمی‌اش در توییتر گفته است: “من به خاطر سمت مدیریتی جدیدم خیلی هیجان‌زده هستم. مسوولیت جدید به عنوان رییس هیئت مدیره، به من اجازه می‌دهد که تمام‌وقت به نوآوری، استراتژی‌های بلندمدت و ایجاد محصولات مصرفی جدید تمرکز کنم.”

شاید اکثر افراد این موضوع را ندارند، اما رابط برنامه‌نویسی Foursquare برای لوکیشن در بسیاری از دیگر اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود. مدیر عامل جدید این شرکت گفته که بعضی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان امروز، جزو مشتریان Foursquare هستند. به عنوان مثال، اپل از داده‌های Foursquare برای اطلاعات مربوط به شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف در نقشه‌اش استفاده می‌کند. توییتر هم اطلاعات مربوط به لوکیشن کاربران را از همین سرویس می‌گیرد.

Jeff Glueck همچنین می‌گوید که اکثر درآمدهای Foursquare از معاملات بنگاه به بنگاه این شرکت با دیگر شرکت‌ها حاصل می‌شود. این معاملات شامل پلتفرم‌های تبلیغاتی و ابزارهای تحلیلی مکان‌های مختلف برای توسعه‌دهندگان می‌شود. این دو باعث افزایش درآمد ۱۷۰ و ۱۶۰ درصدی این شرکت در سال ۲۰۱۵ شدند.

البته که مسوولان این شرکت کاربران و مصرف‌کننده‌های عادی را فراموش نخواهند کرد. این برنامه در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. اما به نظر می‌رسد که تمرکز Foursquare بیشتر به سمت شرکت‌ها گرایش پیدا می‌کند.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه