مردی که بیش از یک سال قلبش توی کوله‌پشتی‌اش بود

۱ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گرفتن یک عضو پیوندی چندان ساده نیست. تعداد کافی اعضای بدن برای همه نیازمندان وجود ندارد. تنها در آمریکا حدود ۱۲۱ هزار نفر در لیست انتظار پیوند اعضا قرار دارند. تقریبا حدود ۲۲ نفر در روز به دلیل نبود اعضای بدن پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

حال یک تکنولوژی شگفت‌انگیز برای بیماران قلبی نشان داده که می‌تواند بیمار را تا زمان رسیدن نوبت برای پیوند زنده نگه دارد. استن لارکین که ۲۵ ساله است اخیرا عمل پیوند قلب را از سر گذرانده اما پیش از دریافت این عضو حدود ۱۷ ماه با یک قلب مصنوعی که خارج از بدنش قرار داشت زندگی می‌کرد.

لارکین و برادر بزرگترش از نوجوانی دچار نوعی بیماری قلبی ارثی بودند، این بیماری به آرامی پیش می‌رود تا قلب را از کار بیندازد. در پاییز سال ۱۳۹۳ این قلب بیمار از بدن او خارج شد و او اولین مریضی در ایالت میشیگان بود که از دستگاه Freedom portable driver استفاده کرد که به شکل مصنوعی کارکرد قلب را ایفا می‌کند. یک دستگاه حدودا ۶ کیلوگرمی که از هوای فشرده شده به عنوان وسیله‌ای برای تقلید عملکرد قلب و پمپ کردن خود در بدن استفاده می‌کند. این دستگاه کاملا بیرون بدن و به حالت کوله‌پشتی قرار می‌گیرد.

عاقبت در اردیبهشت امسال بود که این بیمار توانست پیوند قلب را انجام دهد. این اتفاق از این منظر شگفت‌انگیز است که یک بیمار که مجبور بود در لیست انتظار بماند و احتمالا مرگ تلخی را تجربه کند با دانش پزشکی ۱۷ ماه زنده ماند و توانست یک قلب جدید و سالم دریافت کند. حال زندگی برای لارکین از نو آغاز شده است.

‌‌‌

منبع: Cnet

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar متین

    “…این اتفاق از این منظر شگفت‌انگیز است که یک بیمار که مجبور بود در لیست انتظار بماند و احتمالا مرگ تلخی را تجربه کند با دانش پزشکی ۱۷ ماه زنده ماند و توانست یک قلب جدید و سالم دریافت کند…”

    این بیمار با فقط با دانش پزشکی زنده نماند!! طراحی و ساخت این قلب بصورت کوله پشتی کار مهندس بیومدیکال و برق و مکانیک و … است ولی همه چیز باید به اسم پزشک تموم بشه….

    1. Avatar RoMeO

      دقیقا موافقم

    2. Avatar میلاد

      نخیر عزیزم … مهندسی پزشکی زحمتش کشیده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه