مرسدس، انتقام شکست موناکو را از فراری گرفت

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

هفتمین مرحله از فصل جاری رقابت‌های فرمول یک در کانادا برگزار شد. در این گرندپری، تیم مرسدس‌ توانست موفقیت خوبی را در کارنامه خود ثبت کند. این درحالی است که برخلاف مرسدس، تیم فراری شکست تلخی را در این رقابت تجربه کرد. ابتدا به جدول رده‌بندی گرندپری کانادا نگاهی می‌اندازیم که دیشب ساعت ۱۰.۳۰ به وقت ایران برگزار شد:

همان‌طور که می‌بینیم، لوییس همیلتون، راننده خوش‌نام مرسدس توانست با ثبت زمان ۱ ساعت و ۳۳ دقیقه و ۵ ثانیه و ۱۵۴ هزارم ثانیه، جایگاه اول این رقابت را تصاحب کند. والتری بوتاس، هم‌تیمی همیلتون با اختلاف زمانی ۱۹.۷۸۳ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت. دنیل ریکاردو از تیم ردبول با اختلاف ۳۵.۲۹۷ ثانیه مقام سوم را از آن خود کرد.

دو راننده تیم فراری یعنی سباستین فتل و کیمی رایکنن به ترتیب با اختلاف زمانی ۳۵.۹۰۷ و ۵۸.۶۳۲ ثانیه مقام‌های چهارم و هفتم را کسب کردند؛ این درحالی است که در گرندپری موناکو، فتل و رایکنن دو راننده برتر مسابقه بودند و بوتاس و همیلتون در جایگاه‌های چهارم و هفتم قرار گرفتند. در تصویر پایین می‌توانید نتایج جالب مرحله ششم در موناکو را به خوبی ببینید که برعکس نتیجه دو تیم مرسدس و فراری در گرندپری کانادا بود:

نتیجه گرندپر ی موناکو: رانندگان تیم فراری مقام‌های اول و دوم و رانندگان تیم مرسدس مقام‌های چهارم و هفتم را کسب کردند. این دقیقا عکس نتیجه گرندپری کانادا بود.

با توجه به نتایج به دست آمده از مرحله تعیین خط، همیتون، فتل و بوتاس به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار داشتند و این مسابقه را شروع کردند.

همیلتون در این گرندپری توانست سریع‌ترین دور مسابقه را به خودش اختصاص دهد. همیلتون در دور شصت و چهام توانست با میانگین سرعت ۲۱۰.۵۸۸ کیلومتر بر ساعت و در زمان ۱ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۵۵۱ هزارم ثانیه دور پیست Gilles Villeneuve کانادا بزند. برای شرکت در این مسابقه باید ۷۰ دور این پیست زد. مسافت پیست ۴.۳۶۱ کیلومتر است که با پیمایش ۷۰ دور به مسافت کلی ۳۰۵.۲۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در این رقابت دو تیم مک‌لارن و تورو روسو ضعیف‌ترین عملکرد را به نمایش گذاشتند. فرناندو آلنسو تنها ۲ دور تا پایان مسابقه فاصله داشت که به دلیل مشکل فنی اتومبیلش مجبور شد مسابقه را ناتمام بگذارد و از گرندپری کانادا خداحافظی کند. این اتفاق باعث شد که آلنسو نتواند حتی اولین امتیاز این فصل را نصیب تیم مک‌لارن کند.

با احتساب نتایج کلی از تمام گرندپری‌های فصل ۲۰۱۷، تیم مرسدس با جمع ۲۲۲ امتیاز از عملکرد دو راننده خود در مقام اول قرار دارد. فراری هم توانسته با کسب ۲۱۴ امتیاز از دستاورد دو راننده خود در مقام دوم قرار بگیرد. در رده بندی امتیاز رانندگان فرمول یک، فتل راننده شاخص تیم فراری با کسب ۱۴۱ امتیاز هنوز در جایگاه اول قرار دارد. رقیب او، همیلتون با جمع امتیاز ۱۲۹ در مقام دوم جای دارد. مرحله بعدی رقابت‌های فصل جاری فرمول یک در تاریخ ۴ تیر در شهر باکو برگزار می‌شود.

منبع: Formula1

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه