مرسدس‌بنز با کانسپت A کلاس سدان به نمایشگاه شانگهای آمد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در نمایشگاه شانگهای، مرسدس‌بنز از خودروی مفهومی کلاس A رونمایی کرد. نکته‌ جالب این است که این خودرو مفهومی در کلاس سدان قرار دارد. پیش از این، شرکت آلمانی مرسدس‌بنز A کلاس را تنها در کلاس خودروهای چهار در هاچ‌بک طراحی و تولید می‌کرد. این سدان کوچک و جمع‌وجور، چهارمین نسل از خانواده A کلاس مرسدس‌بنز است.

زبان طراحی این خودرو به‌طور کلی نسبت به نسل‌های پیشین، تحولات زیادی داشته است. کانسپت A، چهره‌ای جسور، اسپرت و جوان‌پسند دارد. در نمای جلو شاهد چراغ‌های کشیده‌ی مثلثی وارون هستیم که به سمت جلوپنجره‌ی ذوزنقه‌ای نشانه‌ رفته‌اند. جلوپنجره‌ی این خودرو به مدل AMG GT شباهت زیادی دارد. به نظر می‌رسد که تمام خانواده‌ی AMG امسال، مثل A 45 AMG، از این ویژگی بهره‌ ببرند.

در نمای کناری، خطوط سیال و نرم بدنه، آینه‌های جانبی کشیده و رینگ‌های ۲۰ اینچی می‌بینیم. ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبلی، تغییرات زیادی داشته؛ به‌طوری که طول و ارتفاع آن بیشتر و عرض آن کم‌تر شده است.

به لطف طراحی چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار، گوشه‌های تیز و برآمده سپر و اگزوز‌های کشیده زیر سپر، کانسپت A مرسدس‌بنز از طراحی کاملا اسپرت و مدرن بهره می‌برد. از آن‌جا که این خودرو فعلا یک کانسپت است، هنوز اطلاعات نهایی کانسپت A کلاس از سوی شرکت سازنده منتشر نشده است. با این حال گفته می‌شود مدل نهایی این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی بهره‌ می‌برد. قرار است تا سال ۲۰۲۰، مرسدس‌بنز سه مدل جدید را به عنوان خودروهای کامپکت به روی خط تولید خود می‌برد. کانسپت A کلاس سدان، یکی از همین مدل‌ها خواهد بود. این خودرو می‌تواند رقیب خوبی برای مدل RS3 سدان باشد. در ادامه با تصاویری از این خودرو هیجان‌انگیز همراه باشید.

منبع: AutoExpress
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه