مریخ‌نشین اسکیاپارلی منفجر شد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اسکیاپارلی

سازمان فضایی اروپا می‌گوید مریخ‌نشین اسکیاپارلی، احتمالا روز چهارشنبه زمانی که می‌خواست روی مریخ فرود بیاید، هنگام برخورد با سطح این سیاره منفجر شد. سازمان فضایی اروپا با دیدن تصاویر گرفته شده توسط مدارگرد شناسایی مریخ ناسا به این نتیجه رسید. این تصاویر نقطه سیاهی را در قسمتی که این کاوشگر باید فرود می‌آمد، نشان می‌دهند.

هدف از ارسال فضاپیمای اسکیاپارلی این بود که ESA تکنولوژی‌هایش برای فرود روی مریخ را آزمایش کند. این سازمان می‌خواهد در سال ۲۰۲۰ روی مریخ فرود بیاید. این فضاپیما به یک سپر حرارتی، یک چتر و تعدادی ترمز موشکی مجهز بود تا بتواند سرعتش را برای فرود در اتمسفر رقیق مریخ کاهش دهد. اما سیگنال‌ها از طرف اسکیاپارلی قبل از این که به زمین برسند، قطع شدند و در نتیجه دانشمندان نتوانستند بفهمند که چه مشکلی پیش آمده بود.

تصاویری که دوربین CTX مدارگرد ناسا به تازگی از سطح مریخ گرفته، در مقایسه با تصاویر قبلی این دوربین دو جزییات متفاوت داشت. یکی از چیزهای متفاوت رنگش روشن است و سازمان فضایی اروپا فکر می کند چتر اسکیاپارلی باشد. دومین مورد متفاوت یک نقطه تاریک و محو است. سازمان فضایی اروپا فکر می‌کند این نشان می‌دهد پس از اینکه ترمزهای موشکی مریخ‌نشین اسکیاپارلی پیش از موعد خاموش شدند، این کاوشگر روی سطح منفجر شد.

روش‌های بسیاری برای تایید کردن این اتفاق وجود دارد. هفته آینده مدارگرد شناسایی مریخ ناسا تصاویری با وضوح بالاتر از همان نقطه خواهد گرفت. این تصاویر شاید بتوانند جزییات بیشتری از سرنوشت اسکیاپارلی ارایه دهند.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. بنیامین ت.د

    پس از انفجار نوت ۷ و ایفون ۷ اینبار نوبت مریخ‌نشین اسکیاپارلی بود که احتمالا اسم اصلیش مریخ‌نشین اسکیاپارلی ۷ بوده
    اصلا امسال رو باید سال انفجار مینامیدن تموم میشد میرفت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه