خودروی مسابقه‌ای مزدا  RT24-P در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مزدا خودروسازی است که با دنیای مسابقات بیگانه نیست، شرکتی که بسیاری نام آن را به عنوان تولید کننده خودروهای پرقدرت، با پیشرانه‌ی دوار در مسابقاتی هم‌چون لمانز به خاطر دارند. مزدا تصمیم داشت در ماه ژانویه سال میلادی جدید از RT24-P به عنوان خودروی کاملا اسپرت خود در مسابقات اتومبیل‌رانی استقامت ۲۴ ساعته‌ی رولکس رونمایی کند اما زمان آن را چند ماه جلوتر انداخت که قدرت خود را به رخ همگان بکشد و مردم و رسانه‌ها کمی بیشتر با این خودرو در نمایشگاه لس‌آنجلس آشنا شوند.

این خودرو از هوش طراحی بخش اختصاصی خود به نام کودو (Kodo) سود می‌جوید که به لطف این تیم، این ژاپنی از یک طراحی آیرودینامیک بهره‌ می‌برد که در آن به تمام مسائل فنی دقت شده و آن را تبدیل به یک اتومبیل ریس به معنی واقعی کرده است.

این اتومبیل که به عنوان تنها نمونه‌ی تولیدی در نمایشگاه حاضر شده است، از یک نیروگاه کوچک ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که توانایی تولید ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت را دارد. این اتومبیل مجهز به شاسی riley mk. 30 است که اولین تجربه‌ی مزدا از این نوع طراحی به حساب می‌آید که قصد آزمایش آن را دارد. به احتمال زیاد، شرکت مزدا تا اواخر ماه میلادی جاری، این اتومبیل را مورد آزمایش‌های زیادی قرار می‌دهد که پیش از برگزاری مسابقه و حضور آبرومندانه خود، آمادگی لازم را داشته باشد.

حدس شما از تلاش مزدا برای کسب موفقیت در مسابقات سال آینده چیست؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه