تسلا مشکل سیستم تعلیق در مدل S را تکذیب کرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
تسلا مدل S

روز گذشته، یکی از سخنگویان «سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه» (NHTSA) گفت که مشکل سیستم تعلیق تسلا مدل S در دست بررسی است. تسلا مشکل سیستم تعلیق در خودروهایش را تکذیب کرده است.

تسلا اشاره می‌کند که این بررسی جنبه‌ی رسمی ندارد و این شرکت در ماه آوریل تمام داده‌ها و مدارک مربوط را در اختیار سازمان NHTSA قرار داد. این شرکت سازنده‌ی خودرو گفته است: « NHTSA به ما گفته که ما از آن زمان به طور کامل با آنها همکاری کردیم و به اطلاعات بیشتری نیاز نیست.» البته هدف از بررسی‌های NHTSA صرفا امنیت مدل S نیست؛ بلکه ظاهرا تسلا از یکی از مشتریان‌ش خواسته که برای تعمیر خودرویش در ازای دریافت تخفیف، یک قرارداد عدم افشا امضا کند.

این مورد خاص علت اصلی اظهارات اخیر سازمان NHTSA بوده است. یکی از صاحبان تسلا مدل S ادعا کرده که سیستم تعلیق خودرویش در سرعت پایین از کار افتاد. اعتبار گارانتی خودروی او تمام شده بود. اما تسلا پیشنهاد داد که برای تعمیر خودرویش ۵۰ درصد تخفیف می‌دهد.

صاحب خودرو گفت از او خواسته شده بود که برای گرفتن تخفیف «قرارداد حسن نیت» امضا کند. این قرار داد شامل بندی است که به موجب آن متقاضی موافقت می‌کند که «شروط ما برای حسن نیت، مبانی قرارداد، حوادث یا ادعاهای مربوط به حسن نیت را محرمانه نگه دارد.» روز پنج‌شنبه سازمان NHTSA این رفتار را مشکل‌ساز توصیف کرد و بلافاصله به تسلا اطلاع داد که استفاده از هر گونه شروط و قید و بند برای جلوگیری از تماس مشتریان با این سازمان قابل قبول نیست. این سازمان از تسلا می‌خواهد این شروط را کنار بگذارد.

اما تسلا می‌گوید چنین ادعایی مضحک است و به هیچ عنوان جلوی صحبت کردن مشتری با سازمان NHTSA یا هر سازمان دولتی دیگری را نمی‌گیرد. طبق گفته‌ی تسلا هدف از قراردادهای حسن نیت این است که بعدا از آنها علیه این شرکت استفاده نشود. در هر صورت، در این قرارداد صراحتا قید شده که مالک خودرو باید این اتفاق را محرمانه نگه دارد.

تسلا به طور تلویحی اعتراف کرده که شاید قرارداد مشکلاتی داشته باشد و این موضوع را بررسی خواهد کرد. علاوه بر این، اضافه کرد که در این قرارداد هیچ اشاره‌ای به NHTSA یا دولت نشده و این شرکت به هیچ عنوان قصد ندارد جلوی گزارش مشتریان را بگیرد.

درباره‌ی مشکل سیستم تعلیق هم باید بگوییم که تسلا ادعا کرده که در این مورد خاص به شکل متفاوتی از این خودرو استفاده می‌شده. مدل S این مشتری بیش از ۱۱۲ هزار کیلومتر را طی کرده بود. مالک آن در نزدیکی یک جاده‌ی خاکی طولانی زندگی می‌کند و برای حمل مدل S در این جاده‌ی خاکی مجبور بودند از دو دستگاه کامیون یدک کش استفاده کنند.

منبع: The Verge

E3_News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه