معرفی بازی نوروزی: Horizon Zero Dawn (روز ۴ فروردین)

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
معرفی بازی نوروزی: Horizon Zero Dawn

می‌دانیم یک سالی از عرضه‌ی «هورایزن» (Horizon: Zero Dawn) گذشته است، ولی نه تنها هنوز برای تجربه‌ی این بازی شگفت‌انگیز دیر نشده، بلکه تعطیلات نوروز شاید بهترین زمان برای وقت گذاشتن پای آن باشد.

اگر بخواهیم بازی‌های بسیار خوب و انحصاری پلی‌استیشن۴ را رتبه بندی کنیم، هورایزن بدون شک در لیست سه بازی اول این کنسول جای می‌گیرد. ایده‌ای که هورایزن در مقابل‌تان می‌گذارد، دنیایی پساآخرالزمانی که در آن چرخه‌ی حیات به جای اینکه به دست انسان‌ها باشد توسط ربات‌هایی زنده کنترل می‌شود، شاید جذاب‌ترین بخش این بازی باشد.

تمام کردن هورایزن در مقایسه با بازی‌هایی که روزهای گذشته معرفی کرده بودیم، وقت زیادی از شما نخواهد گرفت.

زمانی که به کارنامه و سابقه‌ی کاری سازندگان هورایزن نگاهی می‌اندازید، بی‌اختیار سطح انتظارات خود را از داستان و شخصیت‌های بازی پایین می‌آورید، ولی هورایزن با داستان خود شما را غافلگیر می‌کند. با این حال دنبال کردن این داستان خوب به لطف روند بازی و مکانیک‌های هورایزن بسیار سرگرم‌کننده و لذت بخش است.

هورایزن مجموعه‌ای از مراحل اصلی و فرعی دارد که بیشتر آن‌ها شما را به جان هیولاهای بازی می‌اندازد؛ هیولاهایی که بیشتر شبیه به دایناسورهایی ربات مانند هستند. مبارزه با این موجودات بزرگ و مقابل شدن با آن‌ها، بسیار خوب در هورایزن درآمده است؛ طوری که به هنگام مواجه شدن با هر ربات، یا بهتر است بگوییم موجود جدید، باید به دنبال استراتژی و تاکتیکی تازه باشید.

هورایزن با داستان خود شما را غافلگیر می‌کند.

نامردی کرده‌ایم اگر از هورایزن صحبت کنیم و حرفی از گرافیک خیره کننده‌ی این بازی نزنیم. اگر اهل عکاسی هستید و تصور می‌کنید اگر در تعطیلات نوروز به سفر رفته بودید، عکس‌هایی درست و درمان می‌گرفتید، بازی کردن هورایزن نظر شما را عوض می‌کند؛ چون نمی‌توانید محیط‌هایی به زیبایی طبیعت هورایزن در هیچ جای دیگری پیدا کنید. سازندگان بازی هم که خودشان از این موضوع خبر داشته‌اند، مجموعه ابزاری به درد بخور برای عکاسی داخل بازی قرار داده‌اند. پیشنهاد ما را دنبال کنید و عکس‌های نوروزی خود را داخل هورایزن بگیرید.

تمام کردن هورایزن در مقایسه با بازی‌هایی که روزهای گذشته معرفی کرده بودیم، وقت زیادی از شما نخواهد گرفت، ولی احتمالا تا تمام آیتم‌های داخل نقشه‌ی بازی را پیدا کنید، بی‌خیال آن نمی‌شوید.

مطمئن شوید که بازی کردن هورایزن را در برنامه‌های تعطیلات خود قرار داده‌اید.

نام بازی: Horizon Zero Dawn

تهیه کننده: Sony Interactive Entertainment

سازنده: Guerilla Games

سبک: اکشن ماجرایی

پلتفرم: PS4

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    پادکست جدید بزارید بی زحمت

  2. Avatar امیر

    عالیه عالی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه