معرفی رسته‌ی دوربین عکاسی (حال خوبت را نگه‌دار)

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

خرید دوربین عکاسی مثل خرید اغلب محصولات دیجیتال، کاری پیچیده و حتی گاهی سخت است. هر کدام از ما وقتی قصد می‌کنیم یک دوربین عکاسی بخریم، ممکن است مجبور شویم تا مدت‌ها به تحقیق بپردازیم تا بتوانیم مدلی را انتخاب کنیم که برای‌مان بهتر است، برای خرید یک دوربین‌ عکاسی دیجیتالی دو فاکتور اهمیت زیادی دارند: اول اینکه بودجه‌ای که می‌توانیم برای خرید دوربین هزینه کنیم چه‌قدر است و مهم‌تر از آن، این‌که استفاده ی ما از دوربین چیست؟ اگر دوربینی می‌خواهیم که هرچندوقت یک‌باربا آن عکاسی کنیم، لزومی ندارد سراغ دوربین گران‌قیمتی برویم. در صفحات پیش‌رو با رسته‌ی دوربین عکاسی در فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا آشنا می‌‌شوید. در این رسته انواع متنوعی از دوربین‌های عکاسی وجود دارند که می‌توانید با توجه به بودجه و مهم‌تر از آن نیازی که دارید، از میان آن‌ها انتخاب کنید.

‌ ‌ ‌

Camera2_no9_1

کامپکت

دوربین‌های کامپکت ساده، سایز کوچکی دارند و لنز آن‌ها قابل‌تعویض نیست. این دوربین‌ها آینه ندارند و کیفیت عکس‌برداری آن‌ها نسبت به دوربین‌های SLR  ضعیف‌تر است . مزایای این دوربین‌ها، قیمت پایین آن‌ها و تنظیمات خودکار است که باعث می‌شود بتوانید به‌راحتی عکس بگیرید. اگر یک کاربر مبتدی هستید و هرچند وقت یک‌بار عکاسی می‌کنید، این دوربین‌ها بهترین انتخاب برای شما هستند.

‌ ‌

Camera2_no9_2

کامپکت پیشرفته

در دنیای پرسرعت تکنولوژی، دوربین‌های کامپکت هم از قافله عقب نمانده‌‌ و خود را به‌روز کرده‌اند. دوربین‌های «کامپکت پیشرفته»
(Enthusiast Compact) نسبت به دوربین‌های کامپکت ساده، حسگر تصویر بزرگ‌تری دارند. این ویژگی باعث می‌شود کاربر بتواند در شرایطی که نور محیط کم است، تصاویر باکیفیتی ثبت کند. این دوربین‌ها در بعضی موارد، قیمتی هم‌رده یا حتی بیشتر از دوربین‌های DSLR دارند.  اگر می‌خواهید با دوربینی کوچک، کیفیتی نزدیک به یک دوربین DSLR داشته باشید، دوربین‌های کامپکت پیشرفته را انتخاب کنید.

‌ ‌

Camera2_no9_3

کامپکت سوپرزوم

برای بعضی از دوربین ‌به‌دست‌ها، توانایی زوم‌کردن بالا، آن‌قدر ویژگی جذابی است که مشتاق استفاده از دوربین‌هایی شوند که مشخصه‌ی اصلی آن‌ها بزرگ‌نمایی بالاست. دوربین‌های کامپکت سوپر زوم به دلیل بزرگ‌نمایی فوق‌العاده و امکانات زیاد،دوربین مورد علاقه‌ی بسیاری از کاربران هستند. این دوربین‌ها با تغییر حالت از تله تا واید، تصاویر شگفت‌انگیزی را ثبت می‌کنند.

‌ ‌

Camera2_no9_4

DSLR

دوربین‌های DSLR  بهترین و گران‌ترین نوع دوربین‌های دیجیتالی هستند. این دوربین‌ها  آینه دارند و  لنز آن‌ها قابل‌تعویض است. سنسور بزرگ این دوربین‌ها باعث ثبت تصاویری با کیفیت بسیار بالا در تمام ساعات شبانه‌روز می‌شود. تنها ضعف این دوربین‌ها بزرگ‌بودن و حمل‌ونقل سخت آن‌ها و البته قیمت بالاست. اگر قصد دارید جدی و حرفه‌ای عکاسی کنید، می‌توانید سراغ دوربین‌های DSLR بروید.

‌ ‌

Camera2_no9_5

شبه DSLR

دوربین‌های شبه  SLR در واقع پلی هستند بین دوربین‌های کامپکت و SLR؛ به همین دلیل به آن‌ها دوربین‌های Bridge  هم می‌گویند. این دوربین‌ها ظاهر و بدنه‌ای مشابه SLR دارند؛ ولی از لحاظ امکانات همانند کامپکت‌ها هستند؛ آینه و منشور ندارند، عموما حسگر کوچکی دارند و لنز آن‌ها عوض نمی‌شود. با این وجود این دوربین‌ها قیمتی کمتر از DSLR‌ها دارند و برای کسانی مناسب‌اند که به زوم زیاد احتیاج دارند و بدنه‌ی بزرگ آن‌ها را می‌پسندند.

‌ ‌

Camera2_no9_6

بدون آینه

مهم‌ترین تفاوت دوربین‌های بی‌آینه و DSLR  همان‌طور که از اسم‌شان مشخص است، نبود آینه در این دوربین‌هاست. این ویژگی باعث شده  دوربینی سبک و ساده تولید شود که قابلیت تعویض لنز دارد. این دوربین‌ها از منظره‌یاب الکترونیکی به جای اپتیکال استفاده  می‌کنند و در حال حاضر تعداد لنزهای موجود برای آن‌ها کم است. اگر می‌خواهید دوربینی در اندازه‌ی کامپکت و به خوبی DSLR  داشته باشید، به سراغ این دوربین‌های بدون آینه بروید.

Download_PDF

‌ ‌اگر به این مطلب علاقه داشتنید، سایر مطالب مجله را هم مطالعه کنید. برای مطالعه‌ روی عکس زیر کلیک کنید.

Magazine_Digikala

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar فرسان

    سلام
    منظور از ۶۰۰d و یا ۸۰۰dدر دوربین ها چیه و این ارقام چی را مشخص میکنن

    1. Avatar صبا

      هرچقد تعداد رقم ها به یک نزدیک تر باشه مدل دوربین بالاتره

  2. Avatar صادق

    میشه یه دوربین بدون آینه خوب بم معرفی کنید شدید سردرگمم

    1. Avatar نیما

      sony a6000
      sony a6300
      این دوربینها خوب هستند ولی در ایران گرون میفروشند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه