معرفی فیلم نوروزی: بازگشته (The Revenant)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

روز دوم فروردین که از ترافیک دید و بازدید کمی کاسته شده، بهترین زمان برای دیدن یک فیلم خیلی کار درست است. پس چه انتخابی بهتر از «بازگشته» (The Revenant)، جدیدترین ساخته‌ی «الخاندرو گونسالس اینیاریتو»، فیلم‌ساز مولف مکزیکی که در یک دهه‌ی گذشته حسابی با فیلم‌های‌اش خوش درخشیده و مورد توجه سینمادوستان قرار گرفته است.

در چند ماه گذشته بازگشته آن‌قدر خبرساز بوده که بعید به‌نظر می‌رسد کسی درباره‌ی آن چیزی نشنیده باشد. بازگشته در هشتاد و هشتمین دوره از جوایز اسکار هم در ۱۲ رشته نامزد دریافت جایزه شده بود تا از این حیث در میان تمام فیلم‌های حاضر در این رقابت رکورددار باشد. بازگشته نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم سینمایی بلند هم بود؛ اما در نهایت نتوانست این نشان را به‌دست بیاورد و این فیلم سینمایی «افشاگر» (Spotlight) بود که موفق شد نشان اسکار بهترین فیلم سال را از آن خودش کند.

بازگشته فیلم مهمی است، چون سینمای خاص اینیاریتو در آن به اوج بلوغ خودش رسیده. هم‌چنین این فیلم خوش ساخت، کاری کرد تا در نهایت «لئوناردو دی‌کاپریو» که به بدشانسی در گرفتن جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شهرت دارد، دست آخر در ۴۱ سالگی به اولین اسکار طول دوره‌ی بازیگری‌اش برسد.

TheREvenant

بازگشته ماجرای یک شکارچی را در قرن هجدهم میلادی روایت می‌کند. همان‌طور که احتمالا تابحال به گوش‌تان خورده، قرار است در جریان این فیلم انواع و اقسام اتفاقات مختلف برای این شکارچی بیافتد. از این‌که نزدیک‌ترین اعضای خانواده‌اش را از دست بدهد، تا دریده شدن توسط یک خرس گریزلی عظیم‌الجثه. اما در نهایت این میل به انتقام است که «هوگ گلاس»، شکارچی قصه‌ی بازگشته را از دل مرگ بیرون می‌کشد و پیرنگ اصلی داستان را سروشکل می‌دهد.

فیلم سینمایی بازگشته به‌جز اسکار، در اکثر همایش‌ها و مراسم‌های مختلف سینمایی موفق شده است، نشان بهترین فیلم سال را به‌خودش اختصاص بدهد. برای همین هم اگر دوست دارید در دومین روز از سال نو یک فیلم با ارزش و درست و درمان ببینید، بازگشته می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های‌تان باشد. البته درنظر داشته باشید که هنوز بهترین کیفیت این فیلم برای دانلود عرضه نشده است. اما نسخه‌هایی از فیلم که تاکنون منتشر شده هم ارزش دیدن دارند. اگر تمایل دارید این فیلم را در سالن‌های سینمای خارج از کشور ببینید یا با هدف حمایت از کارگردان، تهیه‌کننده و عوامل ساخت نسخه‌ی اورجینال آن را تهیه کنید، تصمیم با خودتان است.

قبل از دیدن بازگشته توصیه می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar امین

    بهتر است نام فیلم ترجمه شود : برخاسته از گور
    تا جنبه ی حماسی آن هم رعایت شده باشد.

  2. Avatar آموزش خیاطی

    بالاخره دیکاپریو هم اسکار گرفت با بازی در این نقش فیلم خوبی بود

  3. Avatar حسین

    عامو کیفیت بالاش نیومده ! تحقیق کن بعد پیشنهاد بده .

    1. Avatar اسحاق

      عامو شمام اول مطلب رو بخون بعد نظر بده تا سوتی ندی

      1. Avatar علی

        :))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه