معرفی نامزدهای اسکار بهترین فیلم سال

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه

همان‌طور که احتمالا پیش‌تر در خبرها خوانده‌اید یا از دوستان‌تان شنیده‌اید، مراسم هشتاد و هشتمین دوره از جوایز اسکار در اولین ساعات بامداد فردا، دوشنبه توسط آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برگزار خواهد شد. در جریان مراسم فرداست که بهترین‌های سینما در سال ۲۰۱۵ میلادی از نظر داوران آکادمی اسکار شناخته می‌شوند و به عناوین و بازیگران برگزیده، نشان اسکار که به اعتقاد بسیاری، معتبرترین نشان سینمایی حال حاضر به‌شمار می‌رود، اهدا خواهد شد.

مراسم فرش قرمز اسکار امسال راس ساعت ۳:۳۰ بامداد روز دوشنبه به وقت تهران در تاتر «دابی» واقع در منطقه‌ی هالیوود شهر لس‌آنجلس برگزار خواهد شد. در این مراسم هنرپیشه‌های مطرح و عوامل سینمایی که در تولید بهترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۵ دست داشتند، روی فرش قرمز حاضر می‌شوند تا ضمن گفتگو با خبرنگاران حاضر از رسانه‌های مختلف، با علاقه‌مندان سینما هم از نزدیک دیدار کنند و هم‌چنین عکاسان لحظات پیش از ورود آن‌ها به سالن محل برگزاری مراسم اصلی را ثبت کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است مراسم اصلی آکادمی اسکار راس ساعت ۵ صبح به وقت تهران آغاز بشود. از جمله نکات جالب توجه در خصوص مراسم اسکار امسال، مجری آن است. از چند هفته قبل مشخص شده بود «کریس راک» (Chris Rock) در مراسم اسکار امسال به‌عنوان مجری حاضر خواهد شد. انتخاب راک از این حیث قابل توجه است که معرفی کاندیداهای کسب جایزه در اسکار امسال، واکنش‌های تندی نسبت به عدم انتخاب هیچ هنرپیشه‌ی سیاه‌پوستی در میان نامزدها را به‌همراه داشت. تعداد زیادی از هنرپیشه‌ها و دست‌اندرکاران سینما نسبت به این وضعیت اعتراض کردند که در میان‌شان چهره‌های مشهوری مثل «جورج کلونی» و «اسپایک لی» هم به‌چشم می‌خورد. البته مدیران برگزاری مراسم اسکار بلافاصله نسبت به وضعیت پیش آمده موضع گرفتند و در کنار پذیرش ضمنی اعتراض‌ها، اطمینان دادند طی سال‌های آینده تدابیری اندیشیده خواهد شد تا نژادهای مختلف از جوایز اسکار حتما سهم ببرند. اقدامی که خودش اعتراض تعداد دیگری از هنرپیشه‌ها و فعالان سینما را در پی داشت!

موضوع عدم نامزد شدن سیاه‌پوست‌ها تا جایی پیش‌ رفت که تعداد زیادی از چهره‌های برجسته‌ی سینما تصمیم گرفتند اسکار امسال را تحریم کنند. با توجه به تمام مواردی که به آن‌ها اشاره شد، انتخاب کریس راک می‌تواند به‌نوعی دل‌جویی مدیران و دست‌اندرکاران اسکار از جمعیت معترض نسبت به عدم انتخاب هنرپیشه‌های سیاه‌پوست باشد.

در این مقاله‌ی کوتاه قصد داریم نیم نگاهی داشته باشیم به هشت فیلمی که نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ میلادی شده‌اند. البته همان‌طور که بهتر از ما می‌دانید، تعداد زیادی نشان اسکار در جریان مراسم فردا صبح به فیلم‌ها، هنرپیشه‌ها و دست‌اندرکاران سینمایی اهدا خواهد شد. اما از آن‌جا که اسکار بهترین فیلم سال بشکلی مهم‌ترین جایزه‌ی هر دوره به‌شمار می‌رود، تصمیم گرفتیم به معرفی این هشت فیلم بسنده کنیم. البته برای آشنایی بیش‌تر با فیلم‌ها، هنرپیشه‌ها و دست‌اندرکاران سینمایی می‌توانید به مطلب معرفی تمام نامزدهای اسکار سال ۲۰۱۶ مراجعه کنید.

برای این‌که نظر شما خواننده‌های عزیز را هم درخصوص بهترین فیلم سینمایی بلند امسال از میان این هشت نامزد جویا بشویم، یک نظرسنجی ترتیب دادیم. به فیلم محبوب‌تان رای بدهید و نظر بقیه‌ی کاربرها را هم جویا بشوید. اگر در خصوص فیلم محبوب‌تان و دلایل انتخاب‌تان هم نظری دارید؛ حتما در بخش نظرات آن را با ما و دیگر خواننده‌ها در میان بگذارید.


با هشت عنوان نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم سال آشنا شوید:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

008

۱. «کمبود بزرگ» (The Big Short)

درباره‌ی ترجمه‌ی فیلم سینمایی The Big Short رای و نظر فراوان است و برای‌اش نیم دو جین ترجمه‌ی مختلف درنظر گرفته شده؛ مثل همین «کمبود بزرگ» یا «فروش رهنی بزرگ». فیلم سینمایی The Big Short را «آدام مک‌کی»، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی آمریکایی ساخته است و در سال ۲۰۱۵ میلادی هم در نوبت اکران قرار گرفته. سبک فیلم زندگی‌نامه است و با در نظر گرفتن ته‌مایه‌های درام ساخته شده است. داستان و ماجراهای فیلم سینمایی The Big Short به بحران مالی سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ میلادی در ایالات متحده می‌پردازد که در جریان آن نرخ مسکن به‌شکل فزاینده‌ای بالا رفت و در پی‌اش حباب اقتصادی غیرقابل کنترلی به‌وجود آمد. در نتیجه‌ی همین حباب اقتصادی هم به سیستم اقتصادی و سیاسی آمریکا شوک‌ها و ضربات زیادی وارد شد.

صرف نظر از ماجراهای فیلم که چقدر می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد؛ مک‌کی برای ساخت جدیدترین فیلم‌اش سراغ تعدادی از بهترین هنرپیشه‌های حال حاضر هالیوود رفته است. از جمله بازیگرانی که در فیلم سینمایی The Big Short به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به «کریستین بیل»، «استیو کارل»، «رایان گاسلینگ» و «برد پیت» مشهور اشاره کرد. برد پیت خودش یکی از تهیه‌کننده‌های فیلم سینمایی The Big Short هم هست. فیلم سینمایی The Big Short با وجود بودجه‌ی ۲۸ میلیون دلاری‌اش موفق شده در گیشه ۵۵ میلیون دلار بفروشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Box-(10)

۲. «پل جاسوس‌ها» (Bridge of Spies)

فیلم سینمایی پل جاسوس‌ها یکی از معروف‌ترین عناوین سال ۲۰۱۵ میلادی است. یکی از دلایلی که فیلم سروصدای زیادی به‌راه انداخت، همکاری مشترک دوباره‌ی «استیون اسپیلبرگ» با «تام هنکس» بود. این دو، پیش‌تر در آثار سینمایی مختلفی با هم همکاری کرده‌اند که از نمونه‌های آن‌ها می‌توان به «نجات سرجوخه رایان» و «اگه می‌تونی منو بگیر» اشاره کرد. داستان فیلم به جنگ سرد و شاخ و شانه کشیدن‌های آمریکا و روسیه برمی‌گردد. دولت ایالات متحده موفق می‌شود یک جاسوس کهنه‌کار روس را دستگیر کند. در اقدامی مشابه روسیه موفق می‌شود خلبان یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را اسیر کند. حالا یک وکیل دادگستری معمولی آمریکایی باید به برلین سفر کند تا مقدمات تبادل این دو جاسوس را فراهم کند. ژانر فیلم زندگی‌نامه است و ماجراهای‌اش از روی اتفاقات واقعی اقتباس شده است.

از جمله نکات جالب توجه فیلم می‌توان به نویسنده‌های فیلم‌نامه‌ی آن اشاره کرد. برادران «کوئن» که به‌خاطر ساخت فیلم‌های سینمایی «فارگو» و «جایی برای پیرمردها نیست» به شهرتی جهانی و جوایز اسکار دست پیدا کرده‌اند، به‌همراه «مت چارمن»، وظیفه‌ی نگارش فیلم‌نامه‌ی پل جاسوس‌ها را برعهده داشته‌اند. برای ساخت فیلم سینمایی پل جاسوس‌ها ۴۰ میلیون دلار هزینه شده است. این فیلم موفق شد در طول دوره‌ی اکران‌اش در سالن‌های سینمای ایالات متحده‌ی آمریکا ۱۶۳ میلیون دلار بفروشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Box-(9)

۳. «بروکلین» (Brooklyn)

یکی از فیلم‌هایی که در سال گذشته‌ی میلادی اکران شد و توانست نظر مساعد تعداد زیادی از سینمادوستان و کارشناسان سینمایی را به‌خودش جلب کند، بروکلین، جدیدترین ساخته‌ی «جان کرالی» است. فیلم از آن حیث مورد توجه قرار گرفت که بدون داستانی پر از کش و قوص یا ساختاری سراسر پر از جلوه‌های ویژه توانست سینمادوستان را به سالن‌های نمایش بکشاند و آن‌ها را راضی به خانه بفرستد. بروکلین ماجراهای دختری جوان را روایت می‌کند که در اواسط دهه‌ی پنجاه میلادی به‌همراه خانواده، کشورش ایرلند را به مقصد ایالات متحده ترک می‌کند. هدف از این مهاجرت هم شروع زندگی جدید و جستجو برای فرصت‌های کاری مناسب‌تر است. دختر جوان خیلی زود در آمریکا با پسری آشنا می‌شود که او هم به‌همراه خانواده‌اش برای سروشکل دادن به یک زندگی جدید از ایتالیا به ایالات متحده مهاجرت کرده است. بین دختر قصه و پسر جوان رابطه‌ای عاطفی شکل می‌گیرد؛ اما خیلی زود از ایرلند خبرهایی می‌رسد که دختر باید بین ماندن در کنار پسر و زندگی جدید یا بازگشت به وطن، یکی را انتخاب کند.

بروکلین قصه‌ی سر راستی را روایت می‌کند و همین هم یکی از برگ‌های برنده‌اش است. کرالی برای ساخت فیلم‌اش «سیرشا رونان» را به بازی گرفته. رونان ۲۱ ساله پیش از این در فیلم‌های فراوانی به ایفای نقش پرداخته که اولین و مهم‌ترین آن‌ها «کفاره» (Atonement) به کارگردانی «جو رایت» است. ماجراهای فیلم بروکلین از روی کتابی به همین نام، اثر «کولم توبین» اقتباس شده است. برای ساخت بروکلین تنها ۱۱ میلیون دلار هزینه شده است. بروکلین موفق شده تا این لحظه ۴۹.۵ میلیون دلار بفروشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

001

۴. «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road)

جاده‌ی خشم یکی از بزرگ‌ترین اتفاق‌های سینمایی سال ۲۰۱۵ میلادی بود. فیلم چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «مکس دیوانه» است که مثل هر سه قسمت گذشته نویسندگی و کارگردانی‌اش برعهده‌ی «جورج میلر»، کارگردان کهنه‌کار استرالیایی گذاشته شده است. فیلم در بدو اکران‌اش نظرات مختلفی را در پی داشت. عده‌ای از سینما دوستان جوان‌تر که قسمت‌های گذشته‌ی فیلم را ندیده بودند خیلی از آن استقبال نکردند؛ اما منتقدان و کارشناسان سینما حسابی جاده‌ی خشم را دوست داشتند و نقدها و نمرات مثبت فراوانی برای‌اش ثبت کردند. جاده‌ی خشم قصه‌ای پساآخرالزمانی را روایت می‌کند که در آن ابزار قدرت در اختیار یک نفر است. ابزاری که با استفاده از آن «ایمورتان جو» بر سرزمین‌اش فرمانروایی می‌کند.‌ آب نایاب‌ترین عنصر در دنیای پساآخرالزمانی قصه‌ی مکس دیوانه‌ی جدید است. مثل سه قسمت گذشته‌ی مجموعه، شخصیت مکس در جریان یک حادثه وارد خط قصه می‌شود؛ به تعدادی از شخصیت‌های داستان کمک می‌کند تا یک جریان مهم را تغییر بدهند و در انتها هم به ساده‌ترین فرم ممکن از جریان قصه خارج می‌شود.

آغاز مراحل پیش‌ تولید جاده‌ی خشم به‌سال ۱۹۹۷ میلادی برمی‌گردد. حتی قرار بود در ابتدا «مل گیبسون» که در سه فیلم اول مجموعه بازی کرده بود، در قسمت جدید هم به ایفای نقش بپردازد. اما مرحله‌ی پیش تولید آن‌قدر طول کشید که مل گیبسون هم از بازی در جاده‌ی خشم منصرف شد. در مکس دیوانه‌ی جدید «تام هاردی» که این روزها در سینما حسابی خوش می‌درخشد به‌جای شخصیت مکس به ایفای نقش پرداخته. «شارلیز ترون»، «نیکولاس هولت» و «هیو کیز-برن» از دیگر هنرپیشه‌های جاده‌ی خشم هستند. جاده‌ی خشم که برای ساخت‌اش ۱۵۰ میلیون دلار هزینه شده است، موفق شد در سینماهای ایالات متحده ۳۷۷.۶ میلیون دلار بفروشد. در اسکار امسال جاده‌ی خشم نامزد دریافت ۱۰ نشان اسکار است و از این حیث در جایگاه دوم قرار دارد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

باکس‌آفیس-مریخی

۵. «مریخی» (The Martian)

فیلم سینمایی مریخی هم از آن دست عناوینی بود که سال گذشته حسابی سروصدا به‌راه انداخت. یکی از دلایل توجه به مریخی، کارگردان‌اش بود. این فیلم سینمایی بلند را «ریدلی اسکات» ساخته که در میان سینمادوستان و کارشناسان سینمایی به ساخت فیلم‌های علمی-تخیلی فضایی شهرت دارد. همین هم باعث شده بود تا همه منتظر باشند تا ببینند اسکات کهنه‌کار برای‌شان چه تدارک دیده است. البته برخلاف آثار گذشته‌ی اسکات که اکثرشان ته‌مایه‌های علمی تخیلی داشتند، مریخی تمام تلاش‌اش را به‌کار بسته بود تا برمبنای تئوری‌های دانش‌محور پیش برود. قصه‌ی فیلم درخصوص گروهی کاوشگر است که برای اکتشاف به مریخ سفر کرده‌اند. توفانی درمی‌گیرد و گروه را مجبور می‌کند تا از مریخ خارج شوند. در آخرین لحظات خروج حادثه‌ای برای یکی از اعضای گروه اتفاق میافتد و بقیه‌ی اعضا تصور می‌کنند او جان‌اش را از دست داده؛ به‌همین خاطر هم بدون او مریخ را ترک می‌کنند. اما این فضانورد آسیب دیده که نقش‌اش را «مت دیمون» بازی کرده، زنده می‌ماند و ادامه‌ی فیلم ماجرای تلاش‌های ناسا برای برگرداندن او به زمین است.

برای ساخت این فیلم از هنرپیشه‌های کاردرستی مثل «جسیکا چستین»، «کریستین ویگ» و «جف دانیلز» استفاده شده است. فیلم برای چندین هفته رتبه‌ی نخست جدول برترین‌ها و پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس را در اختیار داشت و توانست حسابی در سینماهای ایالات متحده بفروشد. با وجود بودجه‌ی ۱۰۸ میلیون دلاری که برای ساخت مریخی درنظر گرفته شده بود، این فیلم در نهایت موفق شد ۳۲۹ میلیون دلار در سینماهای آمریکا بفروشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

002

۶. «بازگشته» (The Revenant)

«بازگشته» یا «برخاسته از گور» جدیدترین ساخته‌ی «الخاندرو گونسالس اینیاریتو»، کارگردان صاحب سبک و مولف مکزیکی است که در سال گذشته توانست نظر بسیاری از منتقدان و طرفداران سینما را به‌خودش جلب کند. بازگشته بدون شک یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سینمایی اکران شده در سال گذشته‌ی میلادی است. این فیلم در اکثر همایش‌ها و مراسم‌هایی که به انتخاب بهترین‌های سینما در سال ۲۰۱۵ اختصاص داشتند، موفق شده است نشان بهترین فیلم سال را به‌خودش اختصاص بدهد. البته موفقیت‌های بازگشته به خود فیلم محدود نمی‌شود و کارگردان و هنرپیشه‌ی نقش اول مرد آن هم موفق شده‌اند نیم دو جین جایزه و نشان مختلف را به‌خودشان اختصاص دهند. اینیاریتو بخاطر ساخت بازگشته حتی موفق شده است نشان بهترین کارگردان سال را از انجمن کارگردان‌های آمریکا کسب کند. تمام مواردی که به آن‌ها اشاره شد باعث شده تا تعدادی زیادی از کارشناسان معتقد باشند بازگشته شانس اول کسب اسکارهای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی است.

بازگشته قصه‌ی یک شکارچی قرن نوزدهمی در ایالات متحده را روایت می‌کند که حادثه‌های تلخ و فراوانی را از سر می‌گذراند؛ از حمله‌ی خرس گریزلی گرفته تا حمله‌ی دزدان و از دست دادن نزدیک‌ترین افراد زندگی‌اش. شکارچی قصه که نقش‌اش را «لئوناردو دی‌کاپریو» معروف بازی می‌کند، در طول قصه دنبال گرفتن انتقام از کسانی است که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر داده‌اند. یکی دیگر از رشته‌هایی که امید زیادی برای کسب اسکار آن وجود دارد، همین هنرپیشه‌ی نقش اول مرد است و میرود که دی‌کاپریو فردا صبح اولین اسکار طول دوره‌ی بازیگری‌اش را به‌دست بیاورد. بازگشته در ۱۲ رشته نامزد جایزه‌ی اسکار شده. این تعداد در میان بقیه‌ی فیلم‌هایی که نامزد کسب اسکار بهترین فیلم سال شده‌اند، رکورددار است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

002 copy

۷. «اتاق» (Room)

فیلم سینمایی اتاق هم یکی از آثار کم سروصدا، اما به‌شدت با کیفیت صنعت سینما در سال گذشته است. فیلم را «لنی آبراهامسون»، کارگردان ایرلندی بر اساس رمانی به همین نام، ساخته است. فیلم قصه‌ای درام و مهیج دارد و ماجراهای دختری جوان را روایت می‌کند که توسط مردی دزدیده شده و برای سال‌ها در اتاقی نگهداری می‌شود. در پی سال‌ها اسارت به‌دست مرد، دختر جوان صاحب فرزند می‌شود. دختر که نقش‌اش را «بری لارسون» بازی می‌کند، تصمیم می‌گیرد از دست مرد فرار کند و همین ماجراهای جدیدتری را برای او پسرش رقم می‌زند.

فیلم سینمایی اتاق با هدف گیشه ساخته نشده است و به همین خاطر هم هرگز نتوانست فروش خوبی را در سینماهای خاک ایالات متحده تجربه کند. یکی از عمده دلایل این موضوع تصمیم تهیه‌کننده‌های فیلم برای اکران محدود آن بوده است. فیلم سینمایی در تمام طول اکران‌اش در تعداد اندکی سینما نمایش داشت و به‌همین خاطر هم در مجموع فروش‌اش به ۱۸.۹ میلیون دلار بالغ می‌شود. برای ساخت این فیلم تنها ۱۳ میلیون دلار هزینه شده است. از جمله نکات قابل توجه در خصوص فیلم اتاق بازی بری لارسون، هنرپیشه‌ی نقش اول زن آن است. لارسون به‌خاطر ایفای نقش شخصیت «جوی» در همایش‌ها و مراسم‌های مختلفی نامزد کسب جایزه شده و در اکثر آن‌ها هم موفق شده است، نشان برتر را به‌خودش اختصاص بدهد. احتمال این‌که لارسون امشب هم بتواند اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را بگیرد، خیلی زیاد است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Box-(9)

۸. «افشاگر» (Spotlight)

اما می‌رسیم به هشتیم و آخرین نامزد کسب جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ میلادی. فیلم سینمایی افشاگر را «توماس مک‌کارتی» ساخته است. فیلم‌نامه‌ی افشاگر را هم «جاش سینر» و «تام مک‌کارتی» به‌همراه هم تنظیم کرده‌اند. فیلم سینمایی افشاگر برای اولین بار در جریان هفتاد و دومین جشنواره‌ی فیلم ونیز به روی پرده رفت و از همان زمان، مورد توجه طرفداران و منتقدان سینمایی قرار گرفت. یکی از دلایل محبوبیت افشاگر داستان آن است. داستانی که بسیاری معتقدند شانس فیلم را برای دریافت اسکار بهترین فیلم سال بسیار زیاد کرده است. افشاگر که برمبنای ماجراهای واقعی ساخته شده است، قصه‌ی گروهی روزنامه‌نگار را روایت می‌کند که در سال ۲۰۰۲ میلادی در جریان مقاله‌ای جنجالی به افشاگری در خصوص آزار جنسی در کلیسای کاتولیک ایالت ماساچوست می‌پردازند. این تیم موفق می‌شود در سال ۲۰۰۳ میلادی جایزه‌ی پولیتزر را به‌خودش اختصاص بدهد.

از جمله مواردی که به پررنگ‌تر شدن فیلم کمک کرده است می‌توان به بازی هنرپیشه‌های کاردرستی مثل «مارک روفالو»، «مایکل کیتون»، «ریچل مک‌آدامز» و «لیو شریبر» اشاره کرد. فیلم در گیشه هم موفق بود و توانست بارها خودش را تا جمع ۱۰ فیلم برتر و پرفروش باکس آفیس بالا بکشد. با وجود بودجه‌ی ۲۰ میلیونی که برای ساخت افشاگر درنظر گرفته شد، این فیلم درنهایت موفق شد در سینماهای ایالات متحده ۵۸.۴ میلیون دلار بفروشد. بسیاری معتقدند افشاگر یکی از شانس‌های اصلی کسب جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. Avatar ترانه

    بازم اخبار فیلم و بهترین مطالب سایت. خسته نباشید

  2. Avatar mRez

    اول اینکه این بیوگرافی که از آقا ی پولادی دادید .. فکر میکنم جواب اون دوستمون بود که براشون کامنت گزاشته بودن “نوشتن از اسکار بزرگتون میکنه” و ….

    (چون تا جایی که یادمه قبلا بیو ایشون چیزه دیگه ای بود)

    ممنون که زحمت میکشید ..

    درباره متن هم به نظرم اسپات لایت استحقاقش رو داشت .. گرچه من Room رو هم دوس داشتم madmax هم واقعا جالب بود ..

    ایناریتو هم که هیچ وقت فیلم بد نمیسازه … انتخاب سختی بوده ولی خوبه …

    دیکاپریو هم که امسال دیگه طلسم رو شکوند .. گرچه واقعا تام هاردی عالی بود ..

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه