معرفی ویدیویی برترین برنامه‌های iOS: اورنوت

۱۶ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

اکثر کاربران اهل گشت و گذار در «اپ استور» (App Store) نبوده و صرفا به دنبال برنامه‌هایی هستند که نیازهای روزمره‌یشان را برطرف کند. عده‌ای دیگر هم هر روز سری به اپ استور می‌زنند و تعدادی از برنامه‌ها را امتحان می‌کنند.

جدا از اینکه جزو کدام دسته باشید، بهتر است با دیجی‌کالا مگ همراه شوید زیرا قرار است سفری به دنیای کاربردی‌ترین برنامه‌های iOS داشته و با ۱۰ برنامه‌ی جذاب این سیستم‌عامل بیشتر آشنا شویم.

«ببخشید فراموش کردم» عبارتی است که همه‌ی ما روزانه، چندین بار تکرارش می‌کنیم. اما با نصب یک اپلیکیشن روی آیفون  می‌توانید این عبارت را فراموش کنید.

Evernote نام یک برنامه‌ی یادداشت‌برداری است که به شما کمک می‌کند تا فراموش‌کار نباشید. این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل های iOS، اندروید، ویندوزفون، بلک‌بری، ویندوز و مک عرضه شده است. عرضه این برنامه‌ی کاربردی روی پلتفرم‌های مختلف سبب شده تا افراد بسیار زیادی از آن استفاده کنند.

بعد از ورود و ثبت‌نام در این برنامه، با صفحه‌ای سبزرنگ مواجه خواهید شد. خود صفحه به سه قسمت اصلی تقسیم می‌شود که در نوار بالایی تنظیمات، رفرش کردن و جستجو قرار گرفته است. در پایین این نوار میانبرهایی وجود دارد تا بتوانید سریع‌تر به انواع نوت‌ها و یا Reminderها دسترسی داشته باشید. در بدنه‌ی اصلی برنامه هم، Noteها و NoteBookها به چشم می‌خورند. در حقیقت نوت‌بوک‌ها حکم کتابچه‌هایی را دارند که یادداشت‌ها در آن ذخیره می‌شود.

برای ایجاد یک نوت جدید بعد از انتخاب عبارت Notes وارد صفحه‌ای خواهید شد که به سه قسمت اصلی تقسیم شده است. آیتم جستجو در بالا سمت راست به چشم می‌خورد. در کنار این گزینه یک آیکون مربع شکل هم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید با دوستانی که Evernote دارند، چت کنید و یا حتی یادداشت‌هایتان را برایشان ارسال کنید. بدنه‌ی اصلی برنامه هم برای ذخیره‌سازی یادداشت‌های اخیر شما به وجود آمده است.

در پایینی‌ترین قسمت این صفحه سه گزینه‌ی کلیدی وجود دارد. علامت ستاره که به شما اجازه می‌دهد به صفحه‌ی نوت‌های محبوب‌تان بروید. آیتم سه‌نقطه که به شما در دسته‌بندی کردن یادداشت‌ها به‌وسیله‌‌ی به‌روزرسانی، تاریخ و یا عنوان کمک می‌کند. و درنهایت یک به علاوه‌ی سبزرنگ که برای ایجاد یک نوت جدید به کار می‌رود. برای شروع، به‌علاوه‌ی سبزرنگ را انتخاب کنید. برنامه در این مرحله به شما سه انتخاب خواهد داد، علامت دوربین را انتخاب کرده و عکسی را به ثبت برسانید. حال برنامه، تصویر موردنظر شما را در حافظه‌ی گوشی ذخیره خواهد کرد و شما به صفحه‌ی بعدی می‌روید.

شما می‌توانید در همان ابتدای کار با انتخاب نام تصویری که برنامه ذخیره کرده، اسم دلخواه‌تان را تایپ کنید. به‌علاوه اگر در قسمت پایینی صفحه، زیر عکس را انتخاب کنید، می‌توانید شرح و یا یادداشتی را به تصویرتان اضافه کنید. بهتر است قبل از آیکون‌هایی بالایی توجه شما را به خودش جلب کند در مورد گزینه‌های پایین صفحه صحبت کنیم. Evernote به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید برای یادداشت‌های‌تان هشدار در نظر بگیرید. به عنوان مثال سر کلاس درس نشستید و استاد روی تخته این جمله را می‌نویسد: “هفته آینده میان‌ترم خواهید داشت.” شما هم از تخته عکس می‌گیرید و با انتخاب آیکون ساعت، تاریخ مشخصی را به برنامه خواهید داد تا شب امتحان، میان‌ترم را برای‌تان یادآوری کند.

درکنار آیکون ساعت، گزینه‌ی دوربین به چشم می‌خورد که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید تصاویر دیگری را هم به یادداشت‌تان اضافه کنید. اما شاید دوست داشته باشید کنار عکس و شرح، صدای‌تان هم روی یادداشت ذخیره شود. برای این کار، کافی است میکروفون را انتخاب کنید.

از ویژگی‌های جالب دیگر‌ Evernote می‌توان به امکان نوشتن عبارت، به‌وسیله‌ی قلم مجازی اشاره کرد. برای این کار باید آیکون قلم را انتخاب و بعد از انتخاب قلم، رنگ و سایز آن، شروع به نوشتن کنید.

امکان دارد عده‌ای از خود بپرسند که وظیفه‌ی علامت سه‌نقطه در کنار بقیه‌ی گزینه‌ها چیست؟ بعد انتخاب این گزینه، ویژگی‌های جدیدی را در دسترس شما قرار خواهد داد. می‌توانید یادداشت‌های‌تان را با انتخاب گزینه Share به اشتراک بگذارید و یا به کمک گزینه‌ی Present آن را به یک اسلاید اضافه کنید. در این بین وظیفه Add To Shortcuts اضافه کردن یادداشت شما به همان لیست محبوبی است که در ابتدا در موردش صحبت کردیم. اما برای تهیه‌ی یک نسخه‌ی دیگر از یادداشت‌تان هم می‌توانید گزینه‌ی Duplicate را انتخاب کنید. گزینه‌ی Delete هم برای پاک کردن یادداشت‌تان ایجاد شده است.

شاید باور نکنید ولی Evernote یک دنیای بسیار بزرگ است که می‌توان ساعت‌ها در موردش صحبت کرد و آموزش داد.

با دیجی‌کالا مگ در ویدیوی معرفی برنامه‌ی Evernote همراه شوید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه