معرفی و بررسی اپلیکیشن Pocket؛ ذخیره کنید، سرفرصت بخوانید

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اپلیکیشن پاکت

آیا برای شما هم پیش آمده است که در هنگام جست‌وجو در وب به مطلب جالبی برخورد کنید و وقت کافی نداشته باشید که آن را به‌طور کامل بخوانید؟ در این مواقع شاید صفحه‌ی موردنظرتان را بوک‌مارک کنید؛ آدرس URL آن را در اپلیکیشن‌های یادداشت‌برداری کپی یا کل صفحه را ذخیره کنید، تا بعدا بتوانید آن را بخوانید. باید بدانید که اپلیکیشن «پاکت» (Pocket) کار را برایتان راحت‌تر کرده است. در ادامه با دیجی‌کالا مگ و بررسی اپلیکیشن «پاکت» (Pocket) همراه باشید.

‌‌‌    ‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌‌

اپلیکیشن پاکت و افزونه‌هایی که برای مرورگرهای مختلف دارد این امکان را برایتان فراهم می‌سازد که به‌صورت آفلاین مقالاتی را که به اپلیکیشن پاکت اضافه کرده‌اید را بخوانید. بعد از نصب برنامه‌ی پاکت باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از حساب کاربری گوگل خود نیز استفاده کنید. در واقع با این حساب کاربری تمامی اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف با پلتفرم‌های گوناگون مانند اندروید، iOS و ویندوز در کامپیوتر شخصی‌تان همگام‌سازی می‌شود و می‌توانید به آن‌ها از گوشی، تبلت یا کامپیوتر دسترسی داشته باشید.

پاکت

فرقی نمی‌کند که در حال خواندن مطلبی در یک مجله‌ی اینترنتی هستید یا مشغول مشاهده‌ی ویدیویی در اپلیکیشن یوتیوب؛ تنها با انتخاب گزینه‌ی به اشتراک‌گذاری (Share) می‌توانید مطلب مورد نظرتان را به اپلیکیشن پاکت اضافه کرده و در وقت مناسب آن را مرور کنید.

اگر معمولا از کامپیوتر شخصی برای جست‌وجوهای اینترنتی استفاده می‌کنید و در عین حال مقالات را در گوشی هوشمند و در اوقات بیکاری خود مطالعه می‌کنید، می‌توانید از افزونه‌ی پاکت استفاده کنید. شما باید افزونه‌ی پاکت را که برای مرورگر گوگل کروم، فایرفاکس و اپرا در دسترس است را نصب کرده تا بتوانید از کامپیوتر مطالب را در پاکت خود قرار دهید. سپس به‌راحتی می‌توانید با گوشی مطالب موردنظرتان را بخوانید.

اپ پاکت

البته اگر از مرورگر دیگری مانند اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید، می‌توانید Pocket Bookmarklet را نصب کرده و به‌راحتی با یک کلیک مطلب را در پاکت خود قرار دهید.

اگر قصد دارید از مکانی مثل کافی‌نت مطالب خود را مرور کنید می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب پاکت نیز استفاده کنید و به مطالب خود دسترسی داشته باشید. همچنین اگر مطلبی برایتان جالب بود می‌توانید لینک آن را به add@getpocket.com ارسال کنید تا در لیست شما قرار بگیرد.

در صفحه‌ی اول لیست مقالاتی که قبلا به پاکت خود اضافه کرده‌اید را می‌بینید. چینش مطالب براساس زمان اضافه شدن آن‌ها به پاکت است (البته در تنظیمات می‌توانید براساس جدیدترین یا قدیمی‌ترین آن‌ها را مرتب کنید) و نمی‌توانید الویت قرارگیری آن‌ها را تغییر دهید؛ ولی با امکاناتی همچون اضافه کردن برچسب یا اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها، می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید. همچنین امکان جست‌وجو میان مطالب براساس عنوان یا آدرس URL امکان‌پذیر است.

اپلیکیشن

با انتخاب هرکدام از مطالب، می‌توانید آن را به‌صورت آفلاین بخوانید. البته فراموش نکنید که حداقل یک بار باید به اینترنت متصل باشید که مطالب در پاکت شما بارگذاری شوند. می‌توانید فرمت نمایش را به‌صورت وب تغییر دهید، رنگ پس‌زمینه را برای مطالعه‌ی راحت‌تر تغییر دهید، مطلبی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و بعد از خواندن، آن مطلب را آرشیو کرده و اگر دیگر نیازی به آن ندارید، آن را پاک کنید.

پاکت ۳

اگر دوستانی دارید که مطالعات زیادی دارند و علاقه‌مند هستید مطالبی که آن‌ها پیشنهاد می‌کنند را بخوانید، می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید.

اپلیکیشن پاکت

اگر شما هم تاکنون از Instapaper استفاده می‌کردید، باید بدانید که می‌توانید به‌راحتی اطلاعات خود را به اپلیکیشن پاکت منتقل کنید و از سیستم برچسب‌گذاری آن مانند اپلیکیشن یادداشت‌برداری اورنوت (Evernote) بهره‌مند شوید. شاید یکی از مزیت‌های پاکت نسبت به Instapaper این باشد که در حین اضافه کردن مطلبی به لیست، تنها متن آن ذخیره می‌شود و نیازی نیست که با اسکرول کردن به متن موردنظر خود برسید.

اپلیکیشن پاکت برای اندروید و iOS در دسترس بوده و کاربران ویندوزفون نیز می‎توانند از اپلیکیشن Poki for Pocket استفاده کنند.

    ‌‌‌   ‌‌

Pros

  • رابط کاربری ساده
  • امکان مرور مطالب به‌صورت آفلاین
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف و برنامه‌های سازندگان مستقل
  • همگام‌سازی اطلاعات در دستگاه‌های مختلف
  • امکان ارسال و به اشتراک‌گذاری مطالب

Cons

  • عدم امکان تغییر چینش موارد لیست

‌‌‌‌   ‌‌  ‌‌‌‌‌‌   ‌‌‌

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

دانلود از ویندوز استور

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar علی

    لوگو رو قشنگ کپی کردین از روش

  2. Avatar بورالان

    هنوز زبان فارسی بطور کامل در این اپلیکیشن پشتیبانی نمیشه، و LTR هست همچنان، افزونه clearly اورنوت کارش رو بهتر از پاکت انجام میده

  3. Avatar ارش

    از گوگل پلی که نمیشه دان کرد میگه برای کشور شما در دسترس نیست …
    اما من از بزار دانلودش کردم

  4. Avatar محمد

    سلام
    ببخشید من میخوام اینو از استو ویندوز بگیرم ولی هرچی میزنم دانلود دانلود نمیشه .میگه انترنت قطعه
    چی کار کنم؟؟؟

    1. Avatar آرش ادیبان

      با سلام خدمت شما اگه این ارور رو میده(0x80070422) باید برید اپدیت خود کار ویندوز رو به manual تبدیل کنید یعد میتونید دانلودش کنید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه