[ویدیو] فکر می‌کنید بزرگترین ستاره چه اندازه است؟

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سیاره‌ی ما زمین، جای خیلی بزرگی است و فعلا تنها جایی است که برای زندگی می‌شناسیم. خورشید صدها برابر زمین اندازه دارد. ولی خورشید بزرگترین ستاره‌ی عالم نیست. خورشید ما در برابر بزرگترین ستاره‌ها شبیه به یک دانه‌ی عدس در برابر بالنی بسیار بزرگ است. همین بزرگترین ستاره‌ها هم جز دانه‌ای شن‌ریز در کف اقیانوس کیهان نیستند. برای اینکه بفهمید جایگاه زمین ما در مقایسه با دیگر سیارات، ستارگان و البته کل جهان چگونه است، حتما ویدیوی بالا را ببینید. همه‌ی ستاره‌هایی که در این ویدیو می‌بینید در کهکشان راه شیری هستند و ممکن است در کهکشان‌های دیگر ستارگان بزرگتری هم وجود داشته باشند.

منبع: Ted Ed

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar frgf

    عالی و دارای زیرنویس فقط ۲ تا بزرگتر هم کشف شده uy scuti

    و stvenson 2-18

  2. Avatar Niki

    عالی بود واقعا درک انسان رو از کوچیکی خود آدم بالا میبره و آدم میفهمه که حتی کره زمین هم خیلی کوچیک هس و حتی میتونه ب بچه های کم سن و سال هم درفهم این موضوع خیلی کمک کنه و تاثیرگذار باشه واقعا عالــــی بود????????

  3. Avatar Niki

    واقعا عالی بود این کلیپ درک انسان رو از بزرگی ستاره ها بالا برد من خودم به شخصه خیلی از این کلیپ خوشم اومد کمک کرد که بچه های کم سن و سال هم درکشون از کوچیکی خودشون و کره زمین بالا بره و راحت تر بفهمنش خیلی خوب بود????

  4. Avatar رامين

    دارم دیوونه میشم ، چقدر وحشتناک ، راستش دیشب اصلا نتونستم بخوابم ، اگه یکی از این ستاره ها از مسیرشون منحرف بشن زمین ما که هیچی ، منظومه شمسیمونم پودر میشه ، ببین چقدر بزرگتر از خورشیده

  5. Avatar مهدیار بابایی

    سلام خدمت شما…
    این ویدئو خیلی قشنگ بود و عظمت دنیای واقعی کاملا نشون داده شد…
    بازم از این فایلها قرار بدین من خیلی به ستارگان و فضا علاقه دارم…ممنون

  6. Avatar علیرضا پورجبار

    وای خدای من
    یک لحظه احساس کردم وجود ندارم با این موزیک و اون اجسام غول پیکر.

    1. Avatar امين

      اما اگر ما واقعا وجود نداشته باشیم چی ؟ اگر همش یک میه توتی باشه چی ؟ میه توتی یا مایا همون توهمه که هندیا به این صورت ازش نام میبرن .. رویای سیاره ی زمین …..
      از تمامی اینها میتوان یه نتیجه گرفت ، ( البته از نظر بنده ) هرچه بزرگی جهان را بیشتر درک میکنیم بیشتر احساس کوچکی و بی چیزی میکنیم اما نظر من چیز متفاوتیه ؛ از نظر من ما از خود این جهان هستیم ، ذره ای از وجود بیکرانش ، قطره ای از اقیانوس نامتناهیش که فقط در حال تکرار هستیم ، در حال چرخش ، ما در میان ستارگان هستیم ، پس به جای تجربه کردن حس های بیهوده بهتره به هم خوبی کنیم ، با کلام گناه نکنیم ، ( لطفا از منظر دین به صحبت های بنده نگاه نکنید ) قضاوت نکنیم ، حسد نکنیم .. انرژی خوب ساطع کنیم .. هیچ چیزی را به خود نگیریم و دیگران را مورد آزار خود قرار ندهیم ..
      کمی فکر کنید فقط همین … ممنون از اینکه وقت گرانبهاتون رو برای خواندن این متن گذاشتین ????????

  7. Avatar علیرضا احمدوند

    به عزمت خدا متعالی پی میبریم که همچنین سیاره های بزرگی دست کرده

  8. Avatar اینتکس

    عالی بود
    خسته نباشید خانم غلامی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه