مقایسه‌ی Honor 7X و Galaxy A7 2017

۲۸ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گوشی Honor 7x

اگر به دنبال یک گوشی خوب هستید که در عین قابلیت‌ها و امکانات جدید و به روز، قیمتی مناسب هم داشته باشد، احتمالا گزینه‌های زیادی را بررسی کرده‌اید. شاید شما هم مثل ما، در جست‌وجوهای خود به دو گزینه‌ی مناسب رسیده باشید: دو گوشی سامسونگ Galaxy A7 مدل ۲۰۱۷ و گوشی Honor 7X که از نظر قیمت کم و بیش نزدیک به هم هستند. پس بد نیست نگاهی به این دو گوشی بیندازیم و ببینیم بین آن‌ها کدام یک گزینه‌ی بهتری است.

در ادامه سعی کرده‌ایم به قابلیت‌ها و مشخصات دو گوشی Galaxy A7 2017 و Honor 7X نگاهی بیاندازیم و این دو گوشی را در مقابل هم قرار دهیم.

ظاهر و صفحه نمایش

پیش از هر چیز، به ظاهر هر دو گوشی نگاه می‌کنیم. صفحه نمایش یک گوشی، جذاب‌ترین بخش آن است و تمام وقت مشغول تماشای آن هستید. سامسونگ در گوشی Samsung Galaxy A7 2017 از یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی استفاده کرده است. این صفحه نمایش وضوح تصویر فول اچ‌دی یا همان ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. از طرفی، شرکت هواوی در گوشی Honor 7X یک صفحه نمایش ۵.۹ اینچی کشیده با نسبت ابعاد جدید ۱۸ به ۹ قرار داده است که وضوح تصویر ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد.

نکته‌ی جالب اینجا است که صفحه نمایش گوشی Honor 7X حاشیه‌های بسیار باریک‌تری دارد. یعنی با این که صفحه نمایش Honor 7X بزرگ‌تر است، ولی در مقایسه با گوشی Samsung Galaxy A7 با یک گوشی خوش دست‌تر طرف هستیم و اندازه‌ی گوشی اصلا بزرگ نیست. از این نظر می‌توان گفت طراحی گوشی Honor 7X کاملا به‌روزتر است. از طرف دیگر، سامسونگ در صفحه نمایش Galaxy A7 2017 از تکنولوژی Super AMOLED استفاده کرده که مزیت‌هایی را از نظر کیفیت تصویر و کنتراست نسبت به صفحه نمایش IPS LCD استفاده شده در گوشی Honor 7X دارد.

مشخصات و سخت‌افزار

اگر نگاهی به سخت‌افزار داخلی و چیپ‌ست‌های دو گوشی بیندازیم، در کل برتری با گوشی Honor 7X است. گوشی Galaxy A7 2017 سامسونگ از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای سامسونگ Exynos 7880 استفاده می‌کند، در حالی که هواوی از تراشه‌ی اختصاصی خودش یعنی Kirin 659 در گوشی Honor 7X استفاده کرده است. هر دو تراشه میان‌رده محسوب می‌شوند، ولی تفاوت‌هایی هم با هم دارند. فرکانس پردازنده‌ی سامسونگ ۱۹۰۰ مگاهرتز است، در حالی که پردازنده‌ی هواوی فرکانس ۲۳۶۰ مگاهرتزی دارد و سریع‌تر است. از سوی دیگر، پردازنده‌ی سامسونگ با معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده است، ولی پردازنده‌ی هواوی معماری ۱۶ نانومتری دارد؛ یعنی پردازنده‌ی Exynos 7880 در مقایسه با Kirin 659 مصرف انرژی بهتری خواهد داشت.

حافظه‌ی اصلی یا رم گوشی Honor 7X برابر با ۴ گیگابایت است در حالی که Galaxy A7 2017 تنها ۳ گیگابایت رم دارد. علاوه بر این هواوی برای Honor 7X مقدار ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته ولی سامسونگ به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بسنده کرده است. باتری گوشی Galaxy A7 2017 ظرفیتی ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از طرف دیگر گوشی Honor 7X از یک باتری با ظرفیت ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. هر چند تفاوت چندانی در باتری دو گوشی وجود ندارد، ولی نباید از ظرفیت بیشتر باتری Galaxy A7 2017 چشم‌پوشی کنیم.

دوربین

هواوی روی دوربین گوشی‌های خود مانور زیادی می‌دهد و برای Honor 7X هم کم نگذاشته است. در حالی که سامسونگ Galaxy A7 2017 دوربین قابل قبولی دارد، ولی در مقایسه با دوربین دوتایی Honor 7X حرفی زیادی برای گفتن نخواهد داشت.

دوربین اصلی Honor 7X دوتایی است و از یک دوربین استاندارد ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق استفاده می‌کند. با استفاده از دو دوربین این گوشی می‌توانید از حالت پرتره برای گرفتن تصاویری زیبا و هنرمندانه با پس‌زمینه‌ی تار استفاده کنید. از طرف دیگر، سامسونگ در Galaxy A7 2017 تنها از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

هر دو گوشی کیفیت عکس‌برداری خوبی دارند، ولی Honor 7X قابلیت‌های بسیار بیشتری در دوربین خود ارایه می‌دهد؛ مخصوصا که دوربین Honor 7X حالت حرفه‌ای با تنظیمات بسیار زیاد هم دارد. دوربین جلوی Honor 7X دقت ۸ مگاپیکسلی دارد، در حالی که دوربین جلوی Galaxy A7 2017 از دقت ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در نتیجه اگر سلفی گرفتن برای شما مهم‌تر است، گوشی سامسونگ بیشتر به درد شما خواهد خورد.

رنگ‌ها و قابلیت‌ها

هم Honor 7X و هم Galaxy A7 2017 حسگر اثر انگشت دارند. حسگر اثر انگشت هواوی پشت گوشی قرار گرفته است، در حالی که حسگر اثر انگشت A7 2017 در کلید هوم و مقابل آن است. هر دو گوشی در رنگ‌های زیبایی عرضه می‌شوند. سامسونگ Galaxy A7 2017 در رنگ‌های سیاه، طلایی، آبی و صورتی عرضه می‌شود. هوآوی Honor 7X هم در رنگ‌های سیاه، طلایی، آبی و قرمز عرضه می‌شود. از دیگر قابلیت‌های Galaxy A7 2017 که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، مقاومت در برابر آب و گرد غبار و داشتن اتصال USB Type-C است.

در نهایت

گوشی Honor 7X در مجموع از نظر طراحی و سخت‌افزار از گوشی Galaxy A7 2017 شرکت سامسونگ برتر است. برای مثال، دوربین و طراحی کم حاشیه‌ی گوشی Honor 7X بسیار بهتر از Galaxy A7 2017 است و رم و حافظه‌ی داخلی بیشتری هم دارد. از طرف دیگر، Galaxy A7 2017 از پورت جدیدتر USB Type-C و صفحه نمایش سوپر امولد استفاده می‌کند و همچنین در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. ولی نهایتا، به این موضوع هم باید توجه کرد که گوشی Galaxy A7 2017 قیمت بسیار بیشتری از Honor 7X دارد. در نهایت، تصمیم با خودتان است. می‌توانید به مشخصات کامل هر دو گوشی نگاهی بیاندازید و تصمیم نهایی را خودتان بگیرید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar Sahar

    عالی بود عالی منم a7دارم واقعا ازش راضیم

  2. Avatar مهدی رجایی فرد

    بی خودی از سایت عیب نگیر سایت خوبیه .وهمه نظر ها چه بد وچه خوب رو به نمایش میزاره

  3. Avatar مهدی

    اصلا بزار ۱۰ تا دوربین رو گوشی هاش بزاره .هانر ۹ با اون همه ادعا اومدند با اس ۸ مقایسه کردن گفتند اس۸ تک دوربینه…….. اماکدوم بهتر بود ! اس ۸ بهتر بود .۷xرو روی سطح صاف میزاری لنز دوربینش بعد ازمرور زمان خش می افته که کیفیت عکس میاد پایین .وآزاردهنده میشه !! و بلاخره یه گوشی سامسونگ باید فبلت شکل باشه انحنای پشت a7باعث خوش دستش میشه .

  4. Avatar مهدی

    اصلا رام ۶!!چه فایده هواوی مادرزادی هنگه ۴تا فایل میریزی. یه کم که سنگین شد مشکلاتش شروع میشه مگه اون رام ۴ با رام ۴ اس ۷ سامسونگ یکیه من خودم تعمیرات موبایل دارم هواوی بعداز چند سال آیسی هارد میسوزه .

    1. Avatar محمد

      با نظر شما موافقم آقا مهدی چون خودم a7 دارم که صدتا آنر میارزه

  5. Avatar ابراهیم

    در سایت دو مدل از ۷X موجود هست که هر دو حافظه ی داخلی ۶۴ گیگ و هر دو رم ۴ گیگ دارند، متن مقاله نیاز به تصحیح دارد، با توجه به این موارد انتخاب ۷X عاقلانه تر است.

  6. Avatar علی احمدی

    من هانر ۷ ایکس دارم در رنگ گلد خیلی عالیه

  7. Avatar حسن

    تو مشخصات سخت افزاری اعلام کردین هر دو گوشی از رم ۳ استفاده میکنن ولی تو خوده فروشگاه مقدار رم آنر۷ایکس ۴ اعلام شده …
    کدوم درسته ؟

  8. Avatar امین

    رم آنر ۷ ایکس ۴ هستش نه ۳ .????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه