مکس دیوانه جوایز اسکار هشتاد و هشتم را درو کرد!

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

کم‌تر از پنج ساعت پیش هشتاد و هشتمین دوره از مراسم اسکار رسما به کارش پایان داد تا برترین‌ها و بهترین‌های سال ۲۰۱۵ در صنعت سینما از نگاه داوران این آکادمی مشخص و معرفی بشوند. هر سال و با معرفی نامزدهای کسب جایزه‌ی اسکار، رقابتی جذاب بین فیلم‌هایی در می‌گیرد که بیش‌ترین نامزدی را برای دریافت این نشان دارند. امسال هم رقابت اصلی بین فیلم‌های سینمایی «بازگشته» (The Revenant)، جدیدترین ساخته‌ی «الخاندرو گونسالس اینیاریتو»، کارگردان صاحب سبک و مولف مکزیکی و «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road)، تازه‌ترین فیلم بلند «جورج میلر»، فیلم‌ساز کهنه‌کار استرالیایی بود. البته کفه‌ی ترازو به نفع بازگشته با نامزدی در ۱۲ رشته‌ی مختلف سنگینی می‌کرد. در مقام مقایسه مکس دیوانه تنها در ۱۰ رشته نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده بود.

12

در جریان مراسم اسکار هشتاد و هشتم، فیلم سینمایی مکس دیوانه: جاده‌ی خشم با درو کردن ۶ نشان اسکار، خودش را به‌عنوان موفق‌ترین فیلم سال ۲۰۱۵ میلادی  معرفی کرد.

با تمام شدن مراسم اختتامیه‌ی اسکار امسال معلوم شد که کدام فیلم در این رقابت نفس‌گیر به‌عنوان برنده انتخاب شده است. در جریان مراسم اسکار هشتاد و هشتم، فیلم سینمایی مکس دیوانه: جاده‌ی خشم با درو کردن ۶ نشان اسکار، خودش را به‌عنوان موفق‌ترین فیلم سال ۲۰۱۵ میلادی در زمینه‌های مختلف معرفی کرد. هرچند فیلم سینمایی مکس دیوانه موفق نشد اسکار بهترین فیلم سال را به دست بیاورد و این نشان نصیب Spotlight و «تام مک‌کارتی» شد، اما جورج میلر ثابت کرد که برای ساخت جدیدترین فیلم‌اش سنگ تمام گذاشته و در زمینه‌های مختلف فنی و تکنیکی دستاوردهای زیادی را به صنعت سینما اضافه کرده است. در ادامه می‌توانید لیست رشته‌هایی که مکس دیوانه در آن‌ها موفق به کسب جایزه‌ی اسکار شده است را مشاهده کنید:

– بهترین طراحی لباس

– بهترین طراحی صحنه

– بهترین گریم

– بهترین صداگذاری

– بهترین تدوین صدا

– بهترین تدوین

رشته‌هایی که مکس دیوانه در آن‌ها موفق به کسب نشان اسکار شده، برای طرفداران معمولی‌تر سینما چندان اهمیتی ندارد؛ اما جورج میلر با همین نشان‌ها نشان داد پروسه‌ی ۱۸ ساله‌ای که برای جدیدترین فیلم‌اش صرف کرده، بیهوده نبوده است. جاده‌ی خشم یکی از بزرگ‌ترین اتفاق‌های سینمایی سال ۲۰۱۵ میلادی بود. فیلم چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه است که مثل هر سه قسمت گذشته نویسندگی و کارگردانی‌اش برعهده‌ی جورج میلر، بوده. فیلم در بدو اکران‌اش نظرات مختلفی را در پی داشت.

عده‌ای از سینما دوستان جوان‌تر که قسمت‌های گذشته‌ی فیلم را ندیده بودند خیلی از آن استقبال نکردند؛ اما منتقدان و کارشناسان سینما حسابی جاده‌ی خشم را دوست داشتند و نقدها و نمرات مثبت فراوانی برای‌اش ثبت کردند. جاده‌ی خشم قصه‌ای پساآخرالزمانی را روایت می‌کند که در آن ابزار قدرت در اختیار یک نفر است. ابزاری که با استفاده از آن «ایمورتان جو» بر سرزمین‌اش فرمانروایی می‌کند.‌ «آب» نایاب‌ترین عنصر در دنیای پساآخرالزمانی قصه‌ی مکس دیوانه‌ی جدید است. مثل سه قسمت گذشته‌ی مجموعه، شخصیت مکس در جریان یک حادثه وارد خط قصه می‌شود؛ به تعدادی از شخصیت‌های داستان کمک می‌کند تا یک جریان مهم را تغییر بدهند و در انتها هم به ساده‌ترین فرم ممکن از جریان قصه خارج می‌شود.

Mad-Max-Fury-Road

آغاز مراحل پیش‌ تولید جاده‌ی خشم به‌سال ۱۹۹۷ میلادی برمی‌گردد. در ابتدا قرار بود «مل گیبسون»، هنرپیشه‌ی اصلی سه فیلم اول مجموعه، در قسمت جدید هم به ایفای نقش بپردازد. اما مرحله‌ی پیش تولید آن‌قدر طول کشید که مل گیبسون از بازی در جاده‌ی خشم منصرف شد. در مکس دیوانه‌ی جدید «تام هاردی» که این روزها در سینما حسابی خوش می‌درخشد به‌جای شخصیت مکس به ایفای نقش پرداخته. «شارلیز ترون»، «نیکولاس هولت» و «هیو کیز-برن» از دیگر هنرپیشه‌های جاده‌ی خشم هستند.

جاده‌ی خشم که برای ساخت‌اش ۱۵۰ میلیون دلار هزینه شده است، موفق شد در سینماهای ایالات متحده ۳۷۷.۶ میلیون دلار بفروشد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar علی

    واقعا مد مکس چیزی واسه اسکار داشت !!؟

    1. Avatar امین

      نه جدایی نادر از سیسمن لایق اسکار بود…

  2. Avatar hellman

    واقعا این فیلم نه در بازیگری حرفی برای گفتن داشت و نه در داستان. اما انصافا جلوه های ویژه و طراحی صحنه و … عالی بود. حتی بازگشته هم بدون شاهکار دیکاپریو اینقدر سر و صدا نمیکرد. همه اینا شانس اوردن فیلمنامه و خود فیلم ۸ نفرت انگیز لو رفت.

  3. Avatar مسعود

    فیلم مد مکس واقعا حقش بود اونایی که ۳ فیلم قبلی را با بازی مل گیبسون تو دستگاه vhs دیدن میدونن منظورت من چیه اونموقع که نه زیرنویسی بود نه فایل دوبله که بچسبانی به فیلم تا دوبله بشه خودمون میشستیم فیلم را تجزیه تحلیل میکردیم یجورایی واسه من نوستالوژیه این فیلم

  4. Avatar amir

    mad max هم فیلمش قشنگه هم بازیش حقش بود.

  5. Avatar سعید

    فکر میکنم مکس حتی بهتر از این هم می تونست ظاهر بشه. بخت با دی کاپریو یار شد.

  6. Avatar محمد

    فیلم بازگشته خیلی بهتر بود از نظر من

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه