۶ شرکت بزرگ که از گاراژ شروع به کار کردند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

تمامی این شرکت‌های بزرگ، با هزینه و فضای بسیار کمی آغاز به کار کردند ولی تلاش فراوان و اراده‌ی قوی بنیان‌گذارانشان باعث شد تا به سمت بالاترین درجات موفقیت پیش بروند.
تمامی شرکت‌های بزرگی که امروزه به عنوان نام‌های شناخته شده و موفق در صنعت تکنولوژی شناخته شده‌اند، بر پایه‌ی اراده، اعتقاد و پشتکار بنا شده‌اند. مهم نیست که از کجا و با چه میزان هزینه شروع به کار کنید؛ تمامی موارد که برای ایجاد یک شرکت موفق به آن نیاز خواهید داشت، علاقه، تعهد و شهامت است. اگر به این موضوع ایمان ندارید، نگاهی به این شش شرکت بزرگ بیندازید که همه‌ی آن‌ها از یک گاراژ شروع به کار کرده‌اند.

گوگل (Google)

بله، بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان در گاراژ اجاره شده توسط «لری پیج» (Larry Page) و «سرجی برین» (Sergey Brin) آغاز به کار کرد. این دو که در سال ۱۹۹۸ میلادی از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شده بودند، گاراژ خانه‌ی دوست خود را اجاره کرده و ماه‌ها بر روی موتور جستجوی گوگل کار کردند. هدف آن‌ها از ساخت گوگل، ایجاد محلی برای دسترسی به تمامی اطلاعات جهان برای مردم عادی جامعه بود. امروزه گوگل نه تنها محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان است، بلکه سرویس‌های مهم دیگری نظیر «جیمیل» (Gmail)، «گوگل پلاس» (Google+) و «گوگل درایو» (Google Drive) را هم ارائه می‌کند.

Six $25 Billion Companies That Started in a Garage_01


اپل (Apple)

بدون شک اپل یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های جهان است ولی کمتر کسی به این موضوع توجه کرده که اپل توسط سه مرد جوان و در یک گاراژ تاسیس شده است. «استیو جابز» (Steve Jobs)، «استیو وزنیاک» (Steve Wozniak) و «رونالد وین» (Ronald Wayne)، اولین کامپیوتر اپل را در سال ۱۹۷۶ در گاراژ خانه‌ی استیو جابز ساختند. این کامپیوتر که «اپل ۱» (Apple I) نام داشت توانست با قیمتی معادل ۵۰۰ دلار به فروش برود. پس از مدت کوتاهی، این تیم ۳ نفره کامپیوتر «اپل ۲» (Apple II) را عرضه کردند و توانستند با ایجاد محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل «مکینتاش» (Macintosh)، میلیون‌ها دلار سرمایه جذب کنند. امروزه، اپل باارزش‌ترین برند جهان است و از مهم‌ترین محصولات آن می‌توان به گوشی‌های «آیفون» (iPhone)، تبلت‌های «آی پد» (iPad) و نوت‌بوک‌های «مک بوک» (MacBook) اشاره کرد.

Six $25 Billion Companies That Started in a Garage_02

مایکروسافت (Microsoft)

تمامی کاربران کامپیوترهای شخصی، قطعا با نام شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) آشنا هستند. این شرکت در یک گاراژ کوچک توسط «بیل گیتس» (Bill Gates) و «پاول آلن» (Paul Allen) فعالیت خود را آغاز کرد. این دو با همکاری شرکت IBM، اهمیت زبان برنامه‌نویسی و سیستم‌های عامل را بیشتر کرده و توانستند مبلغ ۸۰ هزار دلار بابت لیسانس اول سیستم‌عامل خود دریافت کنند. سال‌ها بعد و پس از تلاش شبانه‌روزی، این دو توانستند، پیشرفته‌ترین و برترین سیستم‌عامل خود را با نام «ویندوز» (Windows) عرضه کنند. امروزه، ویندوز محبوب‌ترین نرم‌افزار جهان است و ۸۰ درصد کامپیوترهای شخصی از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

Six $25 Billion Companies That Started in a Garage_03


آمازون (Amazon)

وب‌سایت Amazon.com بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است که در سال ۱۹۹۴ میلادی، به عنوان یک فروشگاه آنلاین کتاب، توسط «جف بزوز» (Jeff Bezos) تاسیس شد. بزوز این وب‌سایت را در گاراژ خانه‌اش در واشنگتن تاسیس کرد و در ابتدای کار، تنها با ۴۰ هزار دلار سرمایه، امکان ارسال کتاب‌هایش را برای ۴۸ کشور فراهم آورد. اولین کتاب وی در تابستان ۱۹۹۵ به فروش رفت و پس از چند سال، آمازون به بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان تبدیل شد.

Six $25 Billion Companies That Started in a Garage_04


دیزنی (Disney)

«والت دیزنی» (Walt Disney) و «روی دیزنی» (Roy Disney) اولین فیلم‌های خود را در سال ۱۹۲۳ میلادی و در گاراژ عموی خود ساختند. آن‌ها کار خود را با ساخت مجموعه‌ی «کمدی آلیس» (Alice Comedies) آغاز کردند که در حقیقت بخشی از مجموعه انیمیشن‌های «آلیس در سرزمین عجایب» (Alice in Wonderland) بود. دیزنی با مشکلات بسیار زیادی در کار خود مواجه شد و پس از ضرر و زیان فراوان، توانست نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. امروزه دیزنی یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین شرکت‌های جهان است.

Six $25 Billion Companies That Started in a Garage_05

هیولت پکارد (HP)

دو دوست؛ «بیل هیولت» (Bill Hewlett) و «دیو پکارد» (Dave Packard)، در گاراژ خانه‌ی پکارد، شرکت «اچ‌پی» (HP) را بنا نهادند. این شرکت در سال ۱۹۳۹ میلادی و با هزینه‌ی ۵۳۸ دلاری آغاز به کار کرد. اوسیلاتور صوتی مدل HP200A، محصولی بود که توانست یک جهش بزرگ در شرکت HP ایجاد کند. والت دیزنی، ۸ عدد از این محصول را خریداری کرد و رقم قابل توجهی را به HP پرداخت کرد. از آن به بعد، اچ‌پی با سرعت زیادی پیشرفت کرد و به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ و سرویس‌های کامپیوتری مبدل شد.

Six $25 Billion Companies That Started in a Garage_06

در حال حاضر ارزش هر کدام از این ۶ شرکت، بیش از ۲۵ میلیارد دلار است.

منبع: Inc

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    مقاله جالبی بود و این نشون میده میشه از هر جایی شروع کرد

  2. Avatar محمد سپاهان

    سامسونگ رو جا انداختین ک تو یه گاراژ سبزی فروشی راه انداخته بود

  3. Avatar بهروز

    باور کنید کمپانی اپل چند سال دیگه از خدا هم در دادگاه های آمریکا برای کپی برداری ساخت انسانها از روی محصولاتش ، شکایت میکنه و در خواست پرداخت چند میلیارد دلار قرامت میکنه . خ خ خ خ

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه