میزان محبوبیت برنامه‌های پیام‌رسان: واتس اپ در دنیا، تلگرام در ایران

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

میزان محبوبیت برنامه‌های پیام‌رسان در کشورهای مختلف متفاوت است و کاربران ترجیح می‌دهند که از یک برنامه‌ی خاص به‌جای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر استفاده کنند. به طور مثال در کشور تایلند برنامه‌ی Line بسیار محبوب است و مردم کشور چین از نرم‌افزار WeChat استفاده می‌کنند؛ اما در سایر کشورهای دنیا مردم دوست دارند از برنامه‌ی پیام‌رسان واتس اپ استفاده کنند. البته در این آمار گفته شده که برنامه‌ی پیام‌رسان تلگرام در ایران محبوب‌تر از سایر نرم‌افزارهای پیام‌رسان است.

در ایران برنامه‌ی پیام‌رسان تلگرام از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار است.

براساس تحقیقات انجام شده در ۱۸۷ کشور دنیا، برنامه‌ی واتس اپ در ۱۰۹ کشور محبوب است و کاربران بیشتر از آن استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که نزدیک به ۵۵.۶ درصد دنیا از این برنامه‌ی پیام‌رسان برای ارتباط برقرار کردن با دوستانشان کمک می‌گیرند. نرم‌افزار واتس اپ در کشورهای برزیل، مکزیک، روسیه، کشورهای جنوب آفریقا، اروپا، آسیا و اقیانوسیه طرفداران زیادی دارد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این اپلیکیشن بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد.

در مکان دوم هم برنامه‌ی «فیسبوک مسنجر» (Facebook Messenger) قرار دارد. این برنامه‌ی پیام‌رسان هم در ۴۹ کشور دنیا از جمله، آمریکا، استرالیا و کانادا طرفداران زیادی دارد و یکی از برنامه‌های پر مخاطب عرضه شده روی تلفن‌های همراه هوشمند است.

استفاده از برنامه‌های دیگر هم متفاوت است. مثلا بیش از ۸۷.۵ درصد کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در کشور اندونزی از برنامه‌ی پیام‌رسان BBM استفاده می‌کنند که این میزان در کشورهای آمریکا و انگلستان تنها ۵ درصد است.

در ادامه می‌توانید میزان محبوبیت برنامه‌های پیام‌رسان در کشورهای مختلف دنیا را مشاهده کنید:

popular_messaging_apps-1

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ami_ald

    فکر کنم اگه ایران نبود تلگرام ورشکست میشد
    اونوقت چرا وقتی این همه کاربر تو ایران داره زبان فارسی بهش اضافه نمیشه؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه