می‌شود آیفون X را با یک ماسک فریب داد

۲۱ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت Bkav که در حوزه امنیت فعال است یک ماسک ساخته که می‌تواند سیستم تشخیص چهره آیفون X را فریب دهد. سیستم تشخیص چهره‌ای که شرکت اپل در آیفون X به کار گرفته Face ID نامیده می‌شود. این سیستم در آیفون X که به مناسبت دهمین سال معرفی آیفون عرضه شده است جایگزین حسگر اثر انگشت یا Touch ID شد. به دلیل طراحی خاص این گوشی که تقریبا بدون حاشیه است اپل تلاش کرد از سیستم امنیتی متفاوتی به جز حسگر اثر انگشت استفاده کند و نتیجه این اقدام برای اپل مشکلاتی ایجاد کرد. شاید یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که اپل با آن روبرو شد سختی تولید بخش‌های مختلف این سیستم بود. دشواری فرایند تولید از جمله عواملی بود که عرضه آیفون X را با تاخیر مواجه کرد و به شکل کلی هم باعث محدود شدن ظرفیت تولید این گوشی شد.

این شرکت ویدیویی منتشر کرده که فرایند باز کردن گوشی با یک ماسک را نشان می‌دهد و ادعا می‌کند که سیستم امنیتی جدید اپل آنقدرها که این شرکت گفته هم امن نیست.

اپل ادعا کرد که این سیستم جدید درصد خطایی معادل یک در یک میلیون دارد و تقریبا غیرممکن است که بتوان Face ID را از طریق یک ماسک فریب داد. حال شرکت Bkav که توانسته شیوه تحلیل هوش مصنوعی این سیستم را درک کند ماسکی ساخته و از طریق این ماسک به راحتی سیستم Face ID را دور می‌زند.

این شرکت ویدیویی منتشر کرده که فرایند باز کردن گوشی با یک ماسک را نشان می‌دهد و ادعا می‌کند که سیستم امنیتی جدید اپل آنقدرها که این شرکت گفته هم امن نیست. Bkav معتقد است اپل بیش از حد بر هوش مصنوعی این سیستم اتکا کرده است. ظاهرا هزینه ساخت چنین ماسکی ۱۵۰ دلار بوده اما نکته نگران کننده اینجاست که با ساخت چنین ماسکی می‌توان به راحتی گوشی فرد را باز کرد و به اسرار شخصی کاربر پی برد. شرکت Bkav معتقد است اساسا سیستم‌های تشخیص چهره آنچنان امن نیستند و وقتی بحث ویژگی‌های بیومتریک برای گشودن قفل گوشی پیش می‌آید اثرانگشت ویژگی مطمئن‌تری به حساب می‌آید.

شرکت اپل هنوز به ادعای این شرکت مبنی بر باز کردن قفل آیفون X با یک ماسک پاسخی نداده است. در ادامه می‌توانید ویدیوی یاد شده را ببینید:

‌‌

منبع: Phone Arena


راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar Mirhadi

    سلام
    اول اینکه از کجا معلوم ای اقل چهره ماسکشو‌به عنوان قفل گوشی قرار نداده باشه …
    دوم اینکه اگه ویدیو های بررسی فیس ایدی تماشا کرده باشین بعد از کشیدن انگشت روی صفحه اول لوگو فیس ایدی بالا میاد و بعد از یک ثانیه صفحه باز میشه…

  2. Avatar علیرضا

    حسگر اثرانگشت رو با ۲ دلار دورمیزدن باز این ۱۵۰ دلاره!!!

  3. Avatar ///mahdispd

    عنبیه چشم سامسونگو عشقه

  4. Avatar ساسان

    طرفدارهای آیفون ناراحت نباشن کسی نمیاد۱۵۰دلار هزینه کنه گوشیشونو باز کنه. ولی خب خیلی ضایع شد اپل . هر روز داره خبرای بدی میرسه . امیدوارم دیجی همیشه اخبار رو همینطور بیطرف انعکاس بده هرچند خبر باد کردن باتری های آیفون ۸ رو اطلاع نداد.

  5. Avatar سجاد

    از کجا معلوم که تصویر روی ماسک رو به عنوان یک چهره به آیفونش نشناسانده باشد ؟

    1. Avatar حسین میم

      خب بازم مسئله سرجاشه: چرا با چهره خود طرف باز شد؟

  6. Avatar Ali.S

    اپلی های شدید التعصب نظری ندارن؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه