ناسا: در فضا نمی‌توانید Pokémon Go بازی کنید!

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بازی «پوکمون گو» (Pokémon Go) سرو صدای زیادی به راه انداخته و اکنون به یک عنوان بسیار محبوب تبدیل شده است. این بازی را می‌توان در مکان‌ها و شهرهای مختلف تجربه کرد. در هر کوچه و خیابانی ممکن است یک پوکمون در انتظارتان باشد. بازی جدید شرکت نینتندو آن‌قدر گیمر به دست آورده که ارزش سهام این شرکت بیشتر شده و حتی میزان فعالیت گیمرهایش هم از میزان فعالیت کاربران توییتر بیشتر است. البته کاربران ویندوزفون هم از اینکه این عنوان روی پلتفرم آن‌ها عرضه نشده ناراحت هستند.

در حالی که این بازی کم‌کم کل انسان‌های سیاره‌ی زمین را درگیر خودش می‌کند، این سوال به وجود آمده که آیا می‌توان Pokémon Go‌ را در فضا هم بازی کرد؟ آیا فضانوردان می‌توانند این عنوان را در ایستگاه بین‌المللی فضایی تجربه کنند؟ فضا جایی بی‌انتها است. مکانی که می‌توان در سیاره‌های مختلف آن به دنبال پکمون گشت و می‌توان سیاره‌ها و ستاره‌های مختلف را هم دید.

ناسا اعلام کرد که فضانوردان نمی‌توانند عنوان Pokémon Go را در فضا تجربه کنند.

بسیاری از کاربران این سوال را در شبکه‌ی اجتماعی توییتر از ناسا پرسیده‌اند و این سازمان در پاسخ آن‌ها گفته:” متاسفانه فضانوردان نمی‌توانند بازی Pokémon Go را در فضا تجربه کنند. در حالی که تعداد کمی تلفن همراه هوشمند و تبلت در ایستگاه بین‌المللی فضایی وجود دارد، کسی از آن‌ها برای کارهای شخصی استفاده نمی‌کند و این وسیله‌ها برای کارهای تحقیقاتی هستند. همچنین موبایل‌ها و تبلت‌ها به اینترنت متصل نیستند.”

این خبر کمی ناخوشایند بود و ما برای فضانوردانی که نمی‌توانند این عنوان را تجربه کنند، ناراحت شدیم؛ اما به احتمال زیاد این کار بهترین اتفاق خواهد بود. تا این لحظه خبرهای مختلفی منتشر شده که این بازی دردسرهای زیادی برای مردم به وجود آورده و افرادی که تمام حواسشان درگیر بازی بوده باعث به وجود آمدن تصادف‌های متعدد شده‌اند. خوشبختانه فضانوردان می‌توانند به دور از این حواس‌پرتی‌ها، مشغول فعالیت‌های علمی خودشان باشند و ما هم خیالمان جمع است که مشکلی در ایستگاه بین‌المللی فضایی رخ نمی‌دهد.

‌‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar روح اللّه

    خوب شد گفتین چون این هفته میخواستم با رفیقام برم ماه یه چند دور با هم بازیش کنیم!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه