نامزدهای بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ فیلم کن معرفی شدند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

روز پنجشنبه، ۲۶ فروردین ماه امسال لیست فیلم‌هایی که در بخش‌های مختلف ۶۹مین جشنواره‌ فیلم کن (Cannes Film Festival) به رقابت خواهند پرداخت مشخص شد.

جشنواره‌ فیلم کن از ۲۲ اردیبهشت تا ۲ خرداد برگزار خواهد شد. جرج میلر کارگردان استرالیایی مجموعه فیلم‌های Mad Max به عنوان رییس هیات داوران بخش مسابقه اصلی این جشنواره انتخاب شده است. بازیگر فرانسوی لوران لافت هم مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه است. فیلم Café Society از وودی آلن کارگردان آمریکایی افتتاح کننده این جشنواره خواهد بود. این بار سوم است که جشنواره کن با فیلمی از وودی آلن افتتاح می‌شود. پیش از این فیلم‌های Hollywood Ending در سال ۲۰۰۲ و Midnight in Paris در سال ۲۰۱۱ هم از این کارگردان به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره پخش شده بودند.

جولیا رابرتز، جورج کلونی، استیون اسپیلبرگ و شان پن هم از دیگر ستاره‌های هالیوودی‌ هستند که در این جشنواره حضور خواهند داشت.

در بین فیلم‌هایی که در بخش اصلی به رقابت می‌پردازند فیلم‌هایی از کارگردانان مطرحی چون برادران داردن (کارگردانان بلژیکی، برنده جوایز متعدد از جمله دو نخل طلا در جشنواره کن)، برونو دومو (کارگردان فرانسوی برنده دو جایزه بزرگ در جشنواره کن)، پارک چان ووک (از مشهورترین کارگردانان کره‌جنوبی که یکی از فیلم‌هایش به نام Old boy شهرت جهانی دارد)، جیم جارموش (برنده جایزه بزرگ جشنواره کن و از پیشگامان سینمای مستقل آمریکا در دهه هشتاد)، کریستین مونجیو (کارگردان رومانیایی برنده نخل طلا در سال ۲۰۰۷) و پدرو آلمادوار (کارگردان مشهور اسپانیایی برنده چندین جایزه اسکار و گلدن گلوب از جمله بهترین فیلم خارجی اسکار بخاطر فیلم All About My Mother)، به نمایش در خواهند آمد و در بخش خارج از مسابقه هم نام‌های آشنایی چون استیون اسپیلبرگ، وودی آلن و جودی فاستر حضور دارند.

canne-222

لیست کامل فیلم‌های بخش مسابقه و خارج از بخش مسابقه را می‌توانید در ادامه بخوانید:

‌‌‌‌

فیلم‌های بخش مسابقه

American Honey ساخته  Andrea Arnold

Aquarius ساخته Kleber Mendonça Filho

Elle ساخته Paul Verhoeven

From the Land of the Moon ساخته Nicole Garcia

Graduation ساخته Cristian Mungiu

The Handmaiden ساخته Park Chan-wook

I, Daniel Blake ساخته Ken Loach

It’s Only the End of the World ساخته Xavier Dolan

Julieta ساخته Pedro Almodóvar

The Last Face ساخته Sean Penn

Loving ساخته Jeff Nichols

Ma’ Rosa ساخته Brillante Mendoza

The Neon Demon ساخته Nicolas Winding Refn

Paterson ساخته Jim Jarmusch

Personal Shopper ساخته Olivier Assayas

Staying Vertical ساخته Alain Guiraudie

Sieranevada ساخته Cristi Puiu

Slack Bay ساخته Bruno Dumont

Toni Erdmann ساخته Maren Ade

The Unknown Girl ساخته Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne

‌‌‌‌‌

فیلم های بخش خارج از مسابقه

The BFG ساخته Steven Spielberg

Café Society ساخته Woody Allen

The Wailing ساخته Na Hong-jin

Money Monster ساخته Jodie Foster

The Nice Guys ساخته Shane Black

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

طراحی پوستر این جشنواره هم الهام گرفته از فیلم تحقیر (Le Mépris) ساخته ژان لوک گدار کارگردان بزرگ موج نوی سینمای فرانسه است. گدار این فیلم را سال ۱۹۶۳ ساخت و مورد تحسین جهانی منتقدان قرار گرفت. پوستر جشنواره مردی در حال بالا رفتن از یک پلکان را نشان می‌دهد، برفراز پلکان تا چشم کار می‌کند دریا است و افق بی کران. گویی انسان از این پلکان به سوی رویای خود حرکت می‌کند. به شکل سمبولیک این تصویر نمادی است از سینما، بالا رفتن از پلکان سینما برای رسیدن به رویا. تصویر این پوستر را می‌توانید در ابتدای متن خبر ببینید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. محمد

    خوب بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه