تسلا نسخه‌ای ارزان قیمت از مدل ایکس را روانه‌ی بازار می‌کند

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تسلا نسخه‌ای ارزان‌تر از مدل ایکس را روانه‌ی بازار می‌کند. این نسخه که با نام تسلا ایکس ۶۰D شناخته می‌شود با هر بار شارژ مسافت کمتری را می‌پیماید. قیمت آن از ۷۴ هزار دلار شروع می‌شود و با توجه به آپشن‌های مختلف تا بالای ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

ماه پیش تسلا همین کار را با مدل S کرده بود و نسخه‌ای ارزان‌تر و با برد کمتر را روانه‌ی بازار کرد. طبق آن‌چه تسلا می‌گوید، سرعت این ماشین می‌تواند در عرض ۶ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. مهم‌ترین تفاوت این نسخه نسبت به نسخه‌ی اصلی در ظرفیت باتری و در نتیجه برد آن است. نام ۶۰D از باتری ۶۰ کیلووات بر ساعتی آن آمده است. نسخه‌ی ۷۵D این ماشین می‌تواند با هر بار شارژ تا ۳۸۱ کیلومتر حرکت کند. این درحالیست که مدل ۶۰D در هر بار شارژ ۳۲۱ کیلومتر راه می‌رود.

البته نکته‌ی جالبی که درباره‌ی نسخه‌ی ارزان قیمت وجود دارد این است که روی مدل ۶۰D واقعا یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی نصب نشده و در حقیقت همان باتری ۷۵ کیلوواتی است که روی مدل ۷۵D وجود دارد. یعنی صرفه‌ی اقتصادی این کار برای تسلا بیشتر بوده و فقط روی مدل ۶۰D به صورت نرم‌افزاری کاری کرده که خروجی باتری ۶۰ کیلووات بر ساعت باشد. این‌طوری مشتری می‌تواند در صورت نیاز هر زمان که خواست پول بیشتری بپردازد و قفل باتری را برای ظرفیت بیشتر بگشاید.

گران‌ترین نسخه‌ی مدل ایکس X90D و P90D هستند که به صورت فول آپشن با قیمت ۱۵۰ هزار دلار فروخته می‌شوند. مدل ۷۵D هم ۸۰ هزار دلار قیمت دارد.

منبع: The Verge
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد فلاح عادل

    فقط ایلان ماسک

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه