نشست خبری استودیوی بازی‌سازی فن‌افزار برگزار شد؛ با LevelUp بازی خود را جهانی کنید

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

صبح امروز نشست خبری استودیوی بازی‌سازی فن‌افزار در ساختمان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. این کنفرانس خبری از این نظر جالب بود که در طول سال‌ خیلی کم پیش می‌آید که یک استودیوی بازی‌سازی دست به چین کاری بزند.

بازی گرشاسپ با فروش ۲۵۰ هزار نسخه در ایران، به عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های ساخته شده در کشور به حساب می‌آید.

استودیوی بازی‌سازی فن‌افزار از سال ۸۵ کار ساخت بازی‌های کامپیوتری را شروع کرد و با عرضه‌بازی گرشاسپ به شهرت زیادی دست پیدا کرد. بازی گرشاسپ‌ را می‌توان به عنوان اولین بازی کامپیوتری ایرانی نام برد به صورت بین المللی عرضه شد. گرشاسپ با فروش ۲۵۰ هزار نسخه در ایران به عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های ایرانی شناخته می‌شود. این استودیو در چند سال گذشته هم بازی Shadow Blade را برای پلتفرم‌های موبایل روی فروشگاه‌های Google Play و iTunes عرضه کرد که با استقبال بسیار خوب مردم در سرتاسر دنیا مواجه شد و حتی چندین بار به عنوان بازی برتر موبایل هم انتخاب شده است. این بازی مدتی پیش برای کنسول پلی‌استیشن ۴ هم عرضه شد. از دیگر بازی‌های مطرح این استودیو می‌توان به عنوان Children of Morta اشاره کرد. این بازی سال گذشته توانست در سایت Kickstarter منابع مالی مورد نیاز خودش را به دست بیاورد.

حالا این استودیوی بسیار موفق رویدادی با نام «لول‌آپ» (LevelUp) را برای ایجاد انگیزه در بین علاقه‌مندان به ساخت بازی‌های کامپیوتری در کشور برگزار خواهد کرد.

امیرحسین فصیحی مدیر استودیوی بازی‌سازی فن‌افزار به این موضوع اشاره کرد که:” رویداد لول‌آپ یک ماه طول خواهد کشید و بازی‌سازان در طول این یک ماه فرصت دارند تا بازی بسازند. البته این رویداد کاملا به شکل آنلاین برگزار خواهد شد و به گروه‌های شرکت کننده آدرس‌های اینترنتی مختلفی داده می‌شود تا بتوانند بازی خودشان را در این آدرس‌ها آپلود و در مسابقه شرکت کنند.”

فصیحی در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت:” بازی‌سازان در طول یک ماه باید نسخه‌ی آزمایشی بازی خودشان را تولید کنند. این نسخه‌ی آزمایشی باید تمام ویژگی‌های بازی‌‌نهایی را داشته باشد تا گیمرها را مجذوب خودش کند. همچنین در این بازی‌ها باید خلاقیت و نوآوری وجود داشته باشد که این دو المان مهم‌ترین ویژگی‌‌ها برای انتخاب بازی‌های برتر خواهند بود.”

امیر حسین فصیحی

امیر حسین فصیحی

سه بازی برتر رویداد لول‌آپ به نمایشگاه Gamescom 2016 خواهند رفت.

مشخص شد که بازی‌های برتر علاوه براینکه جایزه‌ی نقدی دریافت می‌کنند به نمایشگاه بین المللی Gamescom 2016  که در کشور آلمان برگزار می‌شود خواهند رفت و در این نمایشگاه به نمایش در می‌آیند. البته روی بازی‌های برگزیده شده در این رویداد سرمایه‌گذاری خواهد شد تا به مرحله‌ی نهایی برسند و حتی در بازار جهانی منتشر خواهند شد. وظیفه‌ی نشر این بازی‌ها را هم خود استودیوی فن‌افزار انجام می‌دهد. این استودیو به تازگی در حوزه‌ی نشر بازی‌های کامپیوتری فعال شده و بازی دنده دو به عنوان اولین عنوان این شرکت در زمینه‌ی نشر بازی‌های ویدیوی به حساب می‌آید.

Levelup-3

جوایز نقدی رویداد لو‌ل‌آپ

در ادامه‌ی این نشست خبری توضیحاتی درباره‌ی نحوه‌ی شرکت در این رویداد داده شد. علاقه‌مندان از اول تیرماه می‌توانند با مراجعه به سایت http://levelup.fanafzar.com بازی خودشان را ثبت نام کنند. البته تیم‌های شرکت کننده باید یک گروه باشند و هیچ یک از مراحل ساخت بازی نباید توسط نیروهای خارج از گروه ساخته شود. همچنین از آنجایی که این رویداد آنلاین خواهد بود، نیاز به حضور شرکت کننده‌ها در یک مکان خاص نیست. از اول تیر ماه با مراجعه به سایت در نظر گرفته شده برای این رویداد می‌توانید از شرایط شرکت در مسابقه باخبر شوید.

ثبت نام در این مسابقه از اول تیر ماه شروع می‌شود. کل مسابقه تا ۳۱ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

استودیوی فن‌افزار به این موضوع اشاره کرد که بازی‌های ارسال شده در این رویداد باید قابل بازی باشند. باید حداقل ۱۵ دقیقه از بازی تولید شود که بتواند اکثر ویژگی‌های گیم‌پلی را نشان دهد. البته باید بتوان این عنوان‌‌ها را بدون مشکل بازی کرد.

Levelup-2

بازی‌های ارسال شده باید در مدت ۱۵ دقیقه همه‌ی ویژگی‌های بازی نهایی را نشان دهند و باید قابل بازی باشند که بتوان بدون هیچ مشکلی آن‌ها را به پایان رساند.

فصیحی درباره‌ی روند برگزاری این مسابقه گفت:” سرپرست و منتورهای مختلفی در این رویداد حضور پیدا می‌کنند. این افراد از بازی‌سازان مطرح کشور هستند که بازی‌های خوبی را راهی بازار کرده‌اند. تیم‌های شرکت کننده با توجه به نوع بازی خودشان زیر نظر یکی از منتورها قرار می‌گیرند تا بتوانند سوالات خودشان درباره‌ی روند ساخت بازی را از آن‌ها بپرسند. همچنین در جلسه‌ی داوری نهایی بازی هم فقط منتورها حضور خواهند داشت و باید از بازی خودشان دفاع کنند.”

علاوه بر سایت رسمی این رویداد، یک کانال تلگرام هم در نظر گرفته شده که تمام اخبار و اطلاعات مورد نیاز به صورت روزانه در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار می‌گیرد. گروه‌های بازی‌سازی شرکت کننده در این مسابقه با مراجعه به کانال تلگرام levelup_fanafzar می‌توانند از آخرین تغییرات این رویداد باخبر شوند. تیم‌هایی که قصد شرکت در رویداد لول‌آپ را دارند تا هفتم تیر ماه فرصت خواهند داشت که در سایت ثبت نام کنند.

‌‌‌

E3_News

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. میرتوحید رضوی

    افتخار همکاری تو پروژه‌ی گرشاسپ رو داشتم و آرزوی موفقیت‌های بیشتر رو از صمیم قلب برای شخص آقای فصیحی نازنین و تیم فن‌افزار دارم.

    1. پارسا

      سلام ببخشید میخواستم بپرسم چه طوری می شه به صنعت بازی سازی وارد شد کجا باید کلاس بریم یعنی از صفر .ممنون می شم هر کی میدونه جواب بده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه