نشست خبری ال‌جی و گلدایران؛ صفحه‌ی جادویی OLED در راه است

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۶ دقیقه

دیروز عصر دو شرکت ال‌جی و گلدایران نشستی خبری را دفتر مرکزی گلدایران در تهران برگزار کردند. در این مراسم از یک تلویزیون فوق‌باریک با ضخامت ۲٫۵۷ میلی‌متر رونمایی شد. این تلویزیون، OLED G6 نام دارد و از رده محصولات لوکس این شرکت به‌حساب می‌آید. ال‌جی در سری «سیگنیچر» (Signature) همه‌‌جور محصول لوکس را تولید می‌کند: از یخچال و ماشین لباس‌شویی گرفته تا تلویزیون OLED. تلویزیون ۶۵ اینچی OLED جدیدی که دیروز در تهران و با حضور رسانه‌ها و مدیران ال‌جی و گلدیران معرفی شد از همان خانواده‌ی محصولات لاکچری است و احتمالا در ابتدای حضورش در بازار قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان خواهد داشت. ال‌جی با OLED G6 مفهوم نوستالژیک جعبه‌ی جادویی را تغییر داده و آن را به یک صفحه‌ی جادویی OLED تبدیل کرده است. در کنار این تلویزیون، دیروز از یک سیستم صوتی جدید با نام ARX8 هم رونمایی شد.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بخش‌هایی از بیانیه‌‌ی مطبوعاتی شرکت ال‌جی داشته باشید.

تلویزیون جدید OLED G6 شرکت ال‌جی که از سری OLED 4K این کمپانی محسوب می‌شود جایزه‌ی بهترین نوآوری نمایشگاه ۲۰۱۶ CES را از آن خود کرد. مدل G6 یک تلویزیون OLED 4K فوق‌پیشرفته است که ویژگی‌های بی‌نظیری مانند رنگ مشکی مطلق در تصویر، نمایش رنگ‌های تمام‌عیار و طراحی مبتکرانه‌ای را داراست. کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ی این تلویزیون از طریق تکنولوژی HDR Super امکان‌پذیر شده است. این تلویزیون مجهز به سیستم عامل هوشمند و بسیار مدرن WebOs 3.0 است که در حال حاضر آخرین نسخه‌ی به‌کار رفته در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی محسوب می‌شود. هم‌چنین تلویزیون OLED قادر است حتی کوچک‌ترین جزییات را پردازش کند، حتی جزییات کوچک نورانی که در مکانی تاریک پراکنده‌اند. برخلاف سیستم پردازش نور LCD ، مشکی مطلقی که در OLED ارائه می‌شود باعث نمایش رنگ‌ها به‌درستی و بدون noise خواهد شد. فناوری درخشندگی بی‌نهایت ULTRA Luminance ال‌جی، کنتراست بین نقاط تاریک و روشن را تا بیشترین حد ممکن افزایش می‌دهد تا تصاویر واضحی را به شما ارائه دهد و این در حالی است که افزایش‌دهنده کنتراست تصویر، با جدا کردن اشیا از رنگ پس‌زمینه، تصویری با کنتراست و عمق بیشتری را به شما نمایش می‌دهد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تلویزیون OLED ال‌جی نسبت به بقیه تلویزیون‌ها این است که در فناوری OLED  هر پیکسل مستقلا خاموش و روشن می‌شود، به‌طوری‌که برخلاف نمایشگرهای LCD که نوردهی پشت LED به‌طور موضعی بخشی از یک صفحه را تاریک می‌کرد، هر پیکسل در پنل OLED می‌تواند به‌طور مستقل روشن و خاموش شود. در نتیجه، تلویزیون‌های OLED رنگ‌های زنده، واضح و جزییات سایه را حتی وقتی سوژه‌های روشن مستقیما کنار فضاهای سیاه و تاریک قرار دارند نمایش می‌دهند. به همین دلیل تلویزیون‌های OLED مناسب‌ترین گزینه برای نمایش تصاویر با فناوری HDR هستند.

در حال حاضر محتوای HDR در دو فرمت در دسترس است:  HDR10 و Dolby Vision HDR. اگر تلویزیون انواع مختلف فرمت‌های HDR را پشتیبانی نکند، نیمی از تجربه‌ی HDR را از دست می‌دهید. این تلویزیون OLED ال‌جی از هر دو فرمت HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. از آنجا که هر صحنه دامنه‌ی روشنی و تاریکی خود را دارد، باید کنتراست مختص به خودش اعمال شود. HDR10 برای کل فیلم، بدون در نظر گرفتن نسبت کنتراست یک فرآیند واحد را اعمال می‌کند. Dolby Vision برای هر صحنه فرآیندی بهینه دارد. Dolby Vision  همان‌طور که انتظار می‌رود، تصاویری با کیفیت بالاتر عرضه می‌کند. در بخش مربوط به فناوری HDR‌ تلویزیون G6 آمده است:

یکی از برترین فناوری‌های جدید صنعت تلویزیون نمایش تصاویری با کیفیت HDR است. این فناوری محدودیت‌‌های موجود در سیگنال‌های ویدیویی قدیمی‌تر را کنار زده و اطلاعاتی در مورد میزان روشنایی و رنگ را در طیف گسترده‌تری فراهم می‌سازد. نمایشگرهایی که قادر به پشتیبانی از HDR هستند می‌توانند این اطلاعات را خوانده و تصویری را که در محدوده گسترده‌تری از رنگ و میزان روشنایی ساخته شده را نمایش دهند. در حال حاضر بازار فعلی دو نوع فرمت HDR را پشتیبانی می‌کند. فرمت رایج بازار با اسم HDR10 و فرمت دیگر به اسم Dolby Vision  که هر دوی این فرمت‌ها توسط شرکت UHD Alliance تایید شده است. البته نمایش این فرمت‌ها نیازمند تلویزیونی است که بتواند آن را رمزگشایی و اجرا کند. تلویزیون‌های OLED  و SUPER UHD سال ۲۰۱۶ ال‌جی جزو محصولات اختصاصی این شرکت هستند که می‌توانند هر دو نوع فرمت HDR را پشتیبانی کنند که در حال حاضر توسط استودیوهای بزرگ استفاده می‌شود و در سطح جهانی بسیار شناخته شده است. خارج از بحث سازگاری، تلویزیون‌های OLED ال‌جی، فرمت HDR متنوع‌تر، پردازشی عمیق‌تر، مشکی مطلق و درخشندگی بیشتری را ارائه می‌دهند. این انطباق‌پذیری باعث می‌شود تجربه‌ی تصویر OLED HDR  کامل‌تر شود. امسال نیز شرکت ال‌جی با شروع ساخت مدل‌های بیشتری از تلویزیون‌های HDR شامل خط تولید تلویزیون‌های OLED و SUPER UHD توانسته است قابلیت HDR مربوط به تلویزیون‌های این شرکت را گسترش دهد. استاندارد Ultra HD Premium تنها به تلویزیون‌هایی با وضوح تصویر فوق‌العاده، HDR ، درخشندگی بالا، لایه‌های مشکی متفاوت، طیف رنگ بالا و کیفیت صدای خوب در کنار دیگر معیارها تعلق می‌گیرد. کیفیت HDR توانایی یک تلویزیون را برای نمایش تفاوت بین سفیدِ سفید تا سیاهِ سیاه گسترش می‌دهد. به خاطر همین امر هر صحنه از یک فیلم HDR با جزئیات بسیار بیشتری به نمایش درمی‌آید. بدین‌صورت ال‌جی با در اختیار داشتن عنوان تنها شرکت تولید‌کننده‌ی تلویزیون با پشتیبانی از دو استاندارد HDR به اسم HDR 10 و Dolby VisionTM ، راه را برای تجربه‌ای خلاقانه و بهتر در تماشای تلویزیون در سال‌های آتی هموار کرده است.

از دید علی‌رضا همتی، مدیر بازاریابی محصولات صوتی و تصویری گلدیران، OLED G6 طراحی بی‌نظیری دارد. او می‌گوید: «قبلا ضخامت تلویزیون‌ها را با موبایل‌ها مقایسه می‌کردیم؛ اما حالا تلویزیون‌ها از موبایل‌ها جلو زده‌اند…. ضخامت تلویزیون OLED G6 از ضخامت ۴ کارت ویزیت هم کمتر است!» لازم به یادآوری است که این تلویزیون فقط ۲٫۵۷ میلی‌متر ضخامت دارد.

تلویزیون OLED G6 LG اولین نمایشگری است که به زیبایی طراحی منحصربه‌فرد «تصویر روی شیشه» را به نمایش می‌گذارند. پنل این تلویزیون تنها ۲.۵۷ میلی‌متر ضخامت دارد که با یک شیشه محافظ باریک پوشیده شده است.  ضخامت این تلویزیون در مجموع تنها به اندازه ۴ کارت اعتباری به هم چسبیده است. پنل شیشه‌ای باریک پایین تلویزیون که در بردارنده مدارهای الکترونیکی است، چه در حالت خاموش چه در حالت روشن زیبا به نظر می‌رسد. این محصول کاملا با طراحی مدرن و هنری هماهنگ است و به‌راحتی می‌توانید آن را در هر دکوراسیونی بگذارید. علاوه بر تلویزیون LG OLED G6 بقیه‌ی تلویزیون‌های OLED 4K ال‌جی هم، دارای طراحی باریک و ویژگی صفحه نمایش سینمایی هستند که به شما اجازه می‌دهد از هر زاویه‌ای به تماشای تصویر فوق‌العاده این تلویزیون‌ها بنشینید.

پایه‌ی تلویزیون G6 به عنوان یک Sound Bar با توان ۶۰ وات عمل می‌کند. ما با تلویزیونی به ضخامت فوق‌العاده کم طرف هستیم که یک سیستم صوتی قدرتمند را در پایه‌اش به همراه دارد.

در راستای همکاری با کمپانی پیشگام در عرصه صوتی «هارمان کاردن» (harman/kardon) بلندگوی خطی در جلوی تلویزیون OLED LG طراحی شده که صدایی کاملا واضح ،شفاف و بدون هیچ‌گونه اعوجاجی تولید می‌کند. برای تقویت بیشتر قدرت بلندگوها سیستم بلندگوی خطی به یک ووفر اضافه مجهز شده است. تلویزیون OLED  با یک بلندگو با قابلیت جابجایی ادغام شده که می‌تواند به عنوان یک پایه کار کند؛ این در حالی است که با چرخش پایه به پشت تلویزیون، می‌توانید تلویزیون را به دیوار هم متصل کنید.

دو سال است که شرکت ال‌جی از فناوری DVBT2 در تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند. این ویژگی فقط به محصولات رده‌بالای این شرکت اختصاص ندارد و هر سه رده‌ی تلویزیون‌های معمولی، Super UHD و OLED این فناوری را در خود دارند. البته هنوز صدا و سیمای ایران این نوع سیگنال را پشتیبانی نمی‌کند، اما با توجه به طول عمر تلویزیون‌ها در منازل، وجود این فناوری بهتر از نبودش است.

استاندارد DVB-T یکی از موفق‌ترین استانداردهای تلویزیون دیجیتال است که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد .تحقیقات در زمینه‌ی تکنولوژی‌های ارسال به‌خصوص در ارتباط با استفاده بهینه از طیف فرکانسی توسط گروه  DVB منجر به معرفی نسخه‌ی جدیدی از استاندارد DVB-T به نام DVB-T2  شد. از ویژگی‌های مهم این استاندارد، ایجاد قابلیت افزایش ظرفیت مالتی پلکس تلویزیون دیجیتال زمینی است؛ به‌طوری که در مقایسه با  DVB-T این استاندارد جدید با آنتن‌‌های موجود حداقل ۳۰ درصد ظرفیت ارسال را افزایش می‌دهد .استاندارد DVB-T2 برای افزایش ظرفیت ارسال و بهبود پایداری سیگنال، آخرین پیشرفت‌هایی که در تکنیک‌های حفاظت از خطا و مدولاسیون حاصل شده است، را به کار می‌گیرد . در این راستا، تغییراتی جزئی در لایه‌ی فیزیکی، پیکربندی شبکه و بهینه‌سازی تطبیق ویژگی‌های انتشار کانال‌های فرکانسی ایجاد شده است. در حال حاضر تنها تلویزیون‌های ال‌جی با ضمانت‌نامه گلدیران مجهز به فناوریDVB-T2 هستند که امکان بهره‌مندی از تصویر با کیفیت و وضوح بالا یعنی HDR را فراهم می‌کند چیزی که در نسخه یک این استاندارد فراهم نبود، و هیچ محصول رقیب دیگری تاکنون تولید نشده که بتواند از این فناوری پشتیبانی کند. ضمن آنکه پخش تلویزیونی داخل ایران در آینده نه‌چندان دور فقط از طریق DVB-T2 خواهد بود و صدا و سیمای ایران در حال تغییر تکنولوژی می‌باشند. بدون شک در آینده فقط تلویزیون‌های LG امکان نمایش بدون هیچ دستگاه واسطی را خواهند داشت.

همان‌طور که پیش‌تر نوشتیم، ال‌جی به‌غیر از تلویزیون OLED G6 یک سیستم صوتی جدید را هم دیروز در تهران معرفی کرد. این سیستم هم مثل تلویزیون G6 به‌زودی وارد بازار ایران می‌شود.

برای آن دسته از کسانی که می‌خواهند موسیقی را همراه با حجم بالای صدا و تفکیک بشنوند، ARX8  می‌تواند با ۲ ساب ووفر قدرتمند و قدرت صدای ۱۶۰۰ واتی و تفکیک صدای بالا این نیاز مشتریان را در هنگام پخش فیلم و موسیقی برآورده کند. قابلیت بلوتوث این دستگاه این امکان را به شما می‌دهد که به‌راحتی از طریق گوشی هوشمند، آهنگ دلخواه خود را به دستگاه ARX8 انتقال دهید و از تفکیک و قدرت صدای آن لذت ببرید. همچنین این دستگاه دارای ۳ ورودی HDMI است که به‌راحتی به کاربر اجازه می‌دهد کنسول بازی، تلویزیون و گیرنده‌ی دیجیتالی خود را همزمان به بلندگو متصل کند. با استفاده از قابلیت Smart Dj این دستگاه می‌توانید از افکت‌های متنوع این دستگاه بهره‌مند شوید.

    ‌

در انتهای مراسم دیروز، محمد همتی، مدیر بازاریابی بخش صوتی و تصویری ال‌جی در مورد ادامه‌ی حضور پرقدرت تلویزیون‌های Super UHD در بازار ایران گفت. از قرار معلوم این تلویزیون‌ها با یک سری تغییرات به فروش خواهند رسید. از جمله این تغییرات می‌توانیم به Web OS 3.0 ،TruMotion 240Hz و HDR Dolby Vision اشاره کنیم. در نسخه‌ی سوم سیستم عامل Web OS، رابط کاربری کمی تغییر کرده و سرعت اتصال به اینترنت و همچنین سرعت روشن شدن تلویزیون بیشتر شده. علی‌رضا نظری، مدیر بازاریابی صوتی و تصویری گلدیران در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در نشست خبری در مورد دغدغه‌ی کاربران در مورد وجود محتوای۴K  گفت: «دغدغه‌ی محتوای ۴K فقط مربوط به ایران نیست و این مشکل در همه‌ جای دنیا وجود دارد…. محصول End User همیشه از محتوای موجود جلوتر بوده…. این موضوع درباره‌ی فناوری‌های HD‌ و Full HD هم صادق بود.»

تلویزیون OLED G6‌ محصولی لوکس است و قیمت بالایی دارد. به ‌قول مسوولان ال‌جی، G6 یک رده از محصولات رده‌بالا بالاتر است! این تلویزیون هنوز قیمت‌گذاری نشده و فعلا از پیش‌فروش هم خبری نیست. اما می‌توان پیش‌بینی کرد که در ابتدا با قیمتی معادل ۳۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود. با گذشت زمان و با تولید انبوه در ایران ممکن است قیمت‌اش به‌مراتب پایین‌تر بیاید.

‌‌‌     ‌‌‌‌‌ ‌‌‌

?????? ??????? ???????? ????? ??? ????

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه