نظارت توییتری بر تخلفات رانندگی

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا همه از خطر پیام فرستادن در هنگام رانندگی آگاهیم. با این حال هنوز بسیاری در سراسر جهان به این کار دست می‌زنند. اهمیتی هم ندارد که چقدر راننده خوبی باشید یا تا چه حد بتوانید چندکار را با هم به خوبی انجام دهید؛ با همه این حرفها این کار می‌تواند به قیمت جان فرد تمام شود.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه یا NHTSA آمریکا سعی کرده به شیوه خودش با این مشکل دست و پنجه نرم کند. این سازمان افرادی که درباره تخلفات رانندگی خود توییت می‌کنند و این تخلفات را آشکارا می‌پذیرند هدف توییت‌های مستقیم خود قرار می‌دهد و برای‌شان پیام‌هایی می‌فرستد. این یک نمونه از این پیام‌ها است:

«لطفا توجه کن خودت و دیگران را در چه خطری قرار می‌دهی. یک پیام مزخرف اصلا ارزشش را ندارد».

شاید این روش برای مبارزه با تخلفات رانندگی خیلی هم موثر به نظر نرسد اما به هر حال شروع بدی هم نیست. شاید همین یادآوری‌های کوچک بتواند جان چندین و چند انسان را نجات دهد. NHTSA سعی دارد با استفاده از هشتگ justdrive# این فرهنگ را در میان مردم جا بیاندازد.

پیام دادن در هنگام رانندگی از زمانی همه‌گیر شد که فرستادن پیام به یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی افراد بدل شد. این رفتار به تعداد زیادی از مرگبارترین تصادف‌های رانندگی منجر شده است.

‌‌

منبع: GSMArena


کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه