شما بگویید؛ نظرتان درمورد رنو سیمبیوز چیست؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
رنو سیمبیوز

دیروز هشتمین قسمت از مستند خودرو رینگ اسپرت در سایت دیجی‌کالامگ منتشر شد. ما هم تصمیم گرفتیم تا نظر شما را درمورد خودروهای آینده مثل رنو سیمبیوز بدانیم؛ اتومبیل‌ هوشمندی که بدون نیاز به راننده هدایت می‌شود و به عنوان نماینده‌ای از نسل بعدی ماشین‌ها به شمار می‌آید.

رنو سیمبیوز در دو قسمت از مجموعه رینگ اسپرت مورد بررسی قرار می‌گیرد. دیدن چنین خودرویی تلنگری به ما می‌زند و از آینده به ما خبر می‌دهد؛ آینده‌ای که قرار است معنای ترابری و حمل و نقل را به‌طور کلی در ذهنمان متحول کند. خودروهای آینده احتمالا دو خصوصیت مشترکی دارند؛ نخست آن که الکتریکی هستند. همین الآن، بسیاری از خودروسازهای بزرگ اتومبیل‌های هیبرید و الکتریکی مختلفی را به سبد محصولات خود اضافه می‌کنند و راهی بازار می‌کند؛ ماشین‌هایی که برایمان به عنوان خودروهای پاک شناخته شده هستند.

تماشا کنید: با پیشینه، مفهوم، انواع و معایب خودروهای هیبریدی و الکتریکی آشنا شوید

بنابراین می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که اهمیت موضوع ساخت ماشین‌های الکتریکی طی چند سال آینده بسیار بیشتر می‌شود؛ تاحدی که شاید سایپا با ساینا الکتریکی و ایران‌خودرو با دنا پلاس پلاگین هیبرید به بازار ایران بیایند!

از دیگر خصوصیات ماشین‌های آینده، می‌توان به سطح بالای هوشمندی آن‌ها اشاره کرد. به‌طور کلی، اتومبیل‌های خودران که بعضا با عناوینی مثل اتومبیل بدون راننده، خودرو رباتیک و خودرو خودگردان هم شناخته می‌شوند، قرار است معنای راننده را برایمان عوض کنند. احتمالا تا سال ۲۰۲۰ بجز تسلا، شرکت‌هایی مثل ب‌ام‌و، بنز و ولوو هم اتومبیل‌های خودران‌شان را معرفی و به بازار عرضه می‌کنند.

سیمبیوز

رنو سیمبیوز مثال خوبی است تا اوج پیشرفت یک ماشین الکتریکی خودران را برایمان به تصویر بکشد. این فرانسوی پرادعا به دو موتور الکتریکی مجهز شده که می‌توانند حداکثر قدرت ۴۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون‌متر را تولید کنند. هم‌چنین سیستم‌های این ماشین به قدری پیشرفته‌ هستند تا اتیکت سطح چهارم اتومبیل خودران را به سیمبیوز بدهند. این خودرو می‌تواند تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در اتوبان در حالت خودران رانندگی کند. با وجود هوشمندی سیستم، هنوز نمی‌توان به فناوری این خودروها اعتماد کامل کرد و به همین دلیل به‌طور کلی راننده باید حواسش به عملکرد خودرو باشد.

احتمالا همین‌قدر کافی بود تا به‌طور اجمالی به پیشرفت خودروهای آینده نگاهی داشته باشیم. در انتهای این مطلب، از شما می‌خواهیم نظرتان را درمورد خودروهای آینده به ما بگویید؛ از این که چقدر فاصله داریم تا ماشین‌هایی ساخته شوند که بدون نیاز به راننده، بتوان به رانندگی ایمن آن‌ها اعتماد کامل کرد؟ از این که شما به عنوان علاقمند به دنیای خودرو و تکنولوژی چه نظری درمورد ماشین‌های الکتریکی و خودران دارید؟

منتظر کامنت‌های شما هستیم تا هفته آینده با ویدیوپادکست آنچه شما گفتید، به جمع‌بندی نظرات شما کاربران گرامی بپردازیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه