بازی رنگ و نور؛ نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ مدل ۶۵KS9995

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
تلویزیون هوشمند سامسونگ 65KS9995

اولین روزی که «جعبه‌ی جادویی» ساخته شد، تصوری راجع به شکل امروزی آن وجود نداشت. کسی نمی‌دانست که روزی تلویزیون‌ها با ضخامتی کمتر از یک بند انگشت ساخته خواهند شد. اما رفته‌رفته، شکل ظاهری آن‌ها روند مثبتی را طی کرد تا اینکه امروز همگان با تلویزیون‌های خمیده و ضخامت بسیار کم آن‌ها آشنا شده‌اند. البته، امکانات آن‌ها نیز از این روند صعودی جا نمانده است و روزبه‌روز باعث شگفت‌زده شدن مخاطبان می‌شود. تصاویر سیاه‌وسفید جای خود را به رنگ‌های زنده و وضوح بسیار بالایی داده‌اند، دکمه‌های بزرگ روی بدنه‌ی تلویزیون، به انواع مختلف ریموت‌کنترل‌های هوشند تبدیل شده‌اند. امکانات هوشمند متنوع و هزاران قابلیت دیگر، از جمله ویژگی‌های جالب تلویزیون‌های امروزی ست که همگی با آن‌ها آشنایی داریم. کمپانی سامسونگ در تولید تلویزیون‌های خود، روند جدیدی را پیش گرفته و مدل‌های خمیده‌ی بسیاری را روانه‌ی بازار کرده است. ظرافتی که این سازنده‌ی کره‌ای برای این مدل‌ها در نظر گرفته، به ندرت در مدل‌های پرچم‌دار سایر سازندگان پیدا می‌شود. البته رقابت موجود در بازارهای جهانی، باعث شده تا حدی پیشرفت تمامی سازندگان کمتر مورد توجه کاربران واقع شود. با دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ مدل ۶۵KS9995 همراه باشید.

معرفی

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65KS9995

تلویزیون سامسونگ، مدل ۶۵KS9995 یکی از مدل‌های فوق‌العاده این برند است که با طراحی جذاب و بدنه‌ای مقاوم ساخته شده. کیفیت تصویر ۴K است و کاربران می‌توانند از محتوای پرحجم خود استفاده کنند. سیستم صوتی آن نیز هماهنگ با تصویر بسیار شفاف آن طراحی شده است. در این تلویزیون، صدا به واسطه‌ی ۴ اسپیکر و یک ساب‌ووفر پخش می‌شود و توان کلی صدای آن ۶۰ وات است.  ۶۵KS9995یک تلویزیون هوشمند است که همانند تمامی مدل‌های سامسونگ، سیستم‌عامل تایزن برای آن در نظر گرفته شده. به لطف این قابلیت، شما می‌توانید از امکانات بسیار متنوع و جالبی همانند جست‌وجو در اینترنت، نصب و اجرای اپلیکیشن‌های دلخواه، انجام بازی و اشتراک گذاری تصاویر بهره‌مند شوید. گیرنده دیجیتال داخلی این تلویزیون، با تیونر DVB-T2 وظیفه‌ی دریافت و پخش کانال‌های تلویزیونی را بر عهده دارد. این مدل مجهز به سه عدد درگاه USB است که وظیفه‌ی انتقال فایل‌های صوتی و تصویری را بر عهده دارند. همچنین پورت‌های HDMI این مدل، باعث می‌شود تا بتوانید سایر دستگاه‌های دیجیتالی را به تلویزیون خود متصل کنید. پورت‌های کامپوننت و کامپوزیت نیز، برای اتصال دستگاه‌های قدیمی‌تر تعبیه شده‌اند. شما می‌توانید به واسطه‌ی پورت LAN و یا اتصال بی‌سیم Wi-Fi به اینترنت متصل شوید. خروجی صدای دیجیتال آن از نوع اپتیکال است و کاربران می‌توانند در صورت نیاز سیستم صوتی خود را به تلویزیون متصل کنند. ریموت‌کنترل آن نیز از نوع هوشمند است و کارایی بسیار ساده‌ای دارد.

طراحی

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65KS9995

بارز‌ترین مشخصه‌ای که در رابطه با ظاهر این تلویزیون به چشم می‌آید، صفحه‌نمایش خمیده‌ی آن است. این طراحی علاوه بر زیبا ساختن ظاهر آن، باعث می‌شود تا بیننده احساس مطلوب‎تری داشته باشد و خود را نزدیک به وقایع تصور کند. همچنین، این ویژگی حالتی مدرن به این محصول بخشیده است. سامسونگ، بار دیگر در این مدل، طراحی باریک خود را به نمایش گذاشته. این تلویزیون از پایه‌های اتصال به دیوار پشتیبانی می‌کند و به دلیل خمیدگی متعادل آن، در صورت قرار گرفتن روی دیوار، حالت مناسبی به خود می‌گیرد؛ بنابراین کاربران به اختیار خود می‌توانند این کالا را روی میز تلویزیون قرار دهند یا با تهیه‌ی یک براکت دیواری به دیوار متصل کنند. مجموع این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا از داشتن این محصول در سالن خود، حس خوبی را تجربه کنید. متفاوت بودن جنس و رنگ پایه و بدنه‌ی تلویزیون، ذهن بیننده را درگیر می‌کند و باعث می‌شود ترکیب بسیار جالبی به وجود آید.

پایه‌ی تلویزیون یکپارچه و در قسمت میانی آن تعبیه شده است. محل اتصال پایه به صفحه‌نمایش در قسمت پشتی تلویزیون است و به صورت یک خط، طول تلویزیون را پوشش می‌دهد. رنگ پایه نقره‌ای است و کیفیت بالایی دارد. علاوه‌برآن، قرار گرفتن آن در قسمت میانی باعث می‌شود تا بتوان از میزهایی با طول کم‌تر استفاده کرد. در مجموع طراحی این مدل، در عین نوآوری بسیار جالب است و می‌تواند نظر هر کاربر باسلیقه‌ای را به خود جلب کند.

تصاویر زنده و پرنور

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65KS9995

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، این مدل یک تلویزیون ۴K است و با رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰  پیکسلی ساخته شده. محتوای ۴K، بیشتر مورد استفاده‌ی کاربران حرفه‌ای قرار می‌گیرد و تا حد زیادی با محدودیت مواجه است؛ اما وجود قابلیت ارتقا تصاویر باعث می‌شود تا کاربران بتوانند تصاویری نزدیک به ۴K را تماشا کنند، حتی اگر فایل در حال پخش دارای این کیفیت نباشد. فناوری مشکی عمیق یا «Precision Black» باعث می‌شود تا نورهای اضافی محیط از تصویر حذف شوند و بینندگان قادر به دیدن تصویری بسیار واضح باشند؛ و در نهایت سامسونگ با اضافه کردن قابلیت HDR امکانات تصویری این تلویزیون را تکمیل کرده است. حتما بارها تجربه کرده‌اید که با عکس گرفتن از یک منظره‌ی زیبا با یک دوربین معمولی، احساس کنید که تصویر به زیبایی منظره نیست و رنگ‌ها به اندازه‌ی کافی زنده نیستند. این امر به این دلیل است که چشم شما قابلیت HDR دارد و می‌تواند رنگ‌ها را به راحتی از یکدیگر تفکیک کند؛ اما دوربین‌های معمولی فاقد این ویژگی هستند. کار اصلی این ویژگی تفکیک کردن سطوح روشن و تیره‌ی تصاویر و گسترش دادن طیف رنگی آن‌ها است. درنتیجه با تماشای فیلم از این تلویزیون، به هیچ وجه ناامید نخواهید شد!

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65KS9995

سیستم صوتی

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65KS9995

در این تلویزیون، صدا از چهار بلندگو و یک ساب‌ووفر داخلی پخش می‌شود. توان خروجی اسپیکرها در مجموع ۴۰ وات است که به لطف ساب‌ووفر، توان کلی به ۶۰ وات می‌رسد. این توان خروجی، برای اکثر کاربران رضایت‌بخش است و آن‌ها را از خرید بلندگوهای جداگانه فارغ می‌سازد. بلندگوها در قسمت پشتی بدنه قرار گرفته‌اند و وظیفه‌ی پخش صدا را به خوبی انجام می‌دهند. پشتیبانی این سیستم از Dolby Digital Plus باعث می‌شود تا در صورت اتصال اسپیکرهای جداگانه به آن، صدا در محیط تفکیک شود. البته این ویژگی زمانی مشخص است که هم‌زمان چند اسپیکر را به آن متصل کرده باشید.

امکانات متنوع

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65KS9995

این تلویزیون با بهره‌مندی از سیستم‌عامل تایزن، امکان دسترسی راحت و سریع کاربران به برنامه‌های تلویزیونی را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از مرورگر اینترنت، به صفحات دلخواه خود بروید یا به صورت آنلاین فیلم تماشا کنید. همچنین، با عضویت در حساب کاربری سامسونگ، می‌توانید به دانلود بازی و اپلیکیشن‌های مورد نظر خود بپردازید. قابلیت جذاب دیگری که برای این مدل در نظر گرفته شده، راه‌های ارتباطی DLNA و Mirroring است. این دو قابلیت نقش مکمل یک دیگر را بازی می‌کنند. Mirroring باعث می‌شود تا شما بتوانید تصویر در حال پخش از گوشی موبایل هوشمند خود را به تلویزیون ۶۵ اینچی منتقل کنید.DLNA  نیز وظیفه‌ی انتقال تصویر تلویزیون به موبایل و یا سایر دستگاه‌های دیجیتالی مانند لپتاپ را بر عهده دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مفید آن، پشتیبانی از زیرنویس‌ها با فرمت‌های متنوع است. به واسطه‎ی این قابلیت شما می‌توانید به راحتی فایل زیرنویس مربوط به فیلم را اجرا کنید. همچنین، این پرچم‌دار سامسونگ، به راحتی می‌تواند فال‌های صوتی و تصویری متنوعی را اجرا کند تا کاربران بتوانند از اطلاعات خود استفاده کنند. گیرنده دیجیتال داخلی آن، با تیونر  DVB-T2مخاطبان را از تهیه‌ی دستگاهی جداگانه بی‌نیاز می‌کند. در صورت استفاده از قابلیت ماشین زمان «Time Shift»، برنامه‌های تلویزیونی در زمان پخش بر روی حافظه‌ی جانبی ذخیره می‌شود و شما می‌توانید حین تماشا، به لحظات قبلی بازگردید.

ریموت‌کنترل

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65KS9995

مدل «TM1680A» ریموت‌کنترل متفاوتی از سامسونگ است که ابعادی از ریموت‌های عادی و کارایی مدل‌های هوشمند را با هم ترکیب می‌کند. انجام تنظیمات به راحتی از طریق آن صورت می‌گیرد و با فشردن دکمه‌ی «Home» شما به منوی گسترده‌ای دسترسی پیدا می‌کنید. تعداد دکمه‌های آن انگشت‌شمار است و برای آن «ریموت‌کنترل روی صفحه» در نظر گرفته شده است. با فشردن دکمه‌ی میکروفون، شما می‌توانید همانند موبایل‌های هوشمند به زبان انگلیسی به ریموت دستور صوتی دهید.

پرچم‌دار سامسونگ

تلویزیون هوشمند سامسونگ 65KS9995

با توضیحاتی که در بالا ارائه شد، می‌توان فهمید که تمامی امکاناتی که کاربران حرفه‌ای از یک تلویزیون انتظار دارند، در این مدل گنجانده شده است. صفحه‌نمایش بزرگ، کیفیت تصویر بالا، صدای پرقدرت، طراحی ظریف و زیبا، امکانات هوشمند، پشتیبانی از تمامی فرمت‌های موجود و سایر ویژگی‌های این مدل، به کمک یکدیگر این پرچم‌دار را تکمیل کرده‌اند. با استفاده از این مدل، آینده را به منزل خود بیاورید و وقایع فیلم مورد علاقه‌تان را در کنار خود تصور کنید. علاقه‌مندان به تکنولوژی، می‌توانند با تهیه‌ی این تلویزیون تا چندین سال از یکی از آخرین تکنولوژی‌های جهان بهره‌مند شوند. شاید یکی از ایرادهایی که بتوان به تلویزیون‌های ۴K گرفت، در دسترس نبودن محتوای آن باشد، اما با روند پیشرفت تکنولوژی، به زودی شاهد فراگیر شدن این نوع محتوای پرحجم خواهیم بود.

Digi_Buy_Label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    پرچمدار تمام تلویزیون های دنیا نه فقط سامسونگ

  2. Avatar amir

    جالبه که قابلیت ۳D هم نداره !

  3. Avatar سام

    فقط برند امریکایی

  4. Avatar امیر

    بهترین تلویزیونهای LCD را از نظر عمق مشکی و کنتراست و زاویه دید و میزان روشنایی و درخشندگی را الان سونی در جهان داراست. حتی به حدی پیشرفت کرده که در بسیاری زمینه ها از OLED هم فراتر رفته…در تمام بررسی ها تلو یزیون های سونی جز بهترین قرار گرفته اند ولی متاسفانه بازار تبلیغات جهانی دست سامی هست تا کی گند کارش مثل نوت ۷ در بیاد…

  5. Avatar مصطفی

    فقط oled lg مدل g6 که پادشاه tv است

  6. Avatar Moazez

    فکر کنم بهترین تلویزیون سامسونگ ks9800باشه که از نتایجش میشه به کنتراست ۳۳۰۰ و عمق رنگ مشکی ۰.۰۳۳کاندلا و روشنایی ۱۰۰۰نیت اشاره کرد. جالبه بدونید پرچمدار سونی یعنیZ9D نتایج آزمایشگاهیش به کنتراست ۹۰۰۰ و عمق رنگ مشکی ۰.۰۲۹ و روشنایی ۱۹۰۰نیت رسیده یعنی دقیقا سه برابر کیفیت بیشتر نسبت به پرچمدار سامسونگ. با ارائه این نتایج فقط خواستم بگم سامسونگ با تبلیغات زنده هست وگرنه در واقعیت یک برند معمولی در صوت و تصویر محسوب میشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه