نقد و بررسی ایسر Predator 8؛ تبلتی مخصوص گیمرها

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه
نقد و بررسی تبلت Predator

معمولا ما اصطلاح «گیمینگ» را برای محصولاتی چون پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها شنیده‌ایم. دستگاه‌هایی که با داشتن سخت‌افزار قدرتمند و طراحی منحصربه‌فرد می‌توانند انتظارات یک بازی‌کننده‌ی حرفه‌ای را برآورده کنند. اما شاید کنار آمدن با «تبلت گیمینگ» برای بسیاری‌ها، کار سختی باشد. چراکه پیش‌ازاین کاربران، تبلتی با این لقب و عنوان نه شنیده و نه دیده بودند. ضمن این‌که به عقیده‌ی خیلی‌ها، تبلت‌ها دستگاه‌های ایده‌آلی برای گیم حرفه‌ای به‌حساب نمی‌آیند. اما شرک تایوانی ایسر به‌گونه‌ای دیگر می‌اندیشد و می‌خواهد با «پردتور ۸» (Predator 8) خلا بزرگ تبلت‌های گیمینگ را در بازار پر کند. حال بیاید در همین ابتدای کار با هم مرور کنیم که ایسر از چه المان‌ها و فاکتورهایی برای تبدیل‌شدن این دستگاه به تبلت مناسب برای بازی استفاده کرده است. ایسر سعی کرده تا اکثر ویژگی‌هایی که لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارند را نیز در این تبلت به کار ببرد؛ از سخت‌افزار قدرتمند و طراحی متفاوت گرفته تا نمایشگر و بلندگوهای باکیفیت. در حقیقت ایسر با پردتور ۸ سعی دارد تا خود را متمایز از سایر تبلت‌های بازار نشان دهد و سطح انتظار کاربران تبلت‌ها را بالا ببرد. حال بیایید در ادامه با هم به بررسی ایسر پردتور ۸ بپردازیم و ببینیم که برگ برنده‌ی این تبلت نسبت به رقبا چیست و آیا این محصول می‌تواند بهترین تبلت گیمینگ بازار باشد یا خیر؟

    ‌‌    ‌‌

خشن و زیبا

پردتور ۸ دارای طراحی منحصربه‌فرد و ظاهر زیبایی است. البته ممکن است قضاوت ما در مورد ظاهر این گوشی کمی سلیقه‌ای باشد. چراکه طراحی این تبلت در عین جذابیت‌های فراوانی که دارد، ممکن است ازنظر برخی‌ها چندان دل‌نشین نباشد. طراحی این تبلت با تمام تبلت‌های بازار فرق دارد و به جرات می‌توانیم بگوییم که ما شبیه این تبلت را پیش‌ازاین ندیده بودیم.

طراحی تبلت ایسر پردتور ۸ به‌گونه‌ای است که یا کاملا شیفته‌ی آن می‌شوید یا هرگز نمی‌توانید آن را تحمل کنید.

به‌کارگیری چهار اسپیکر با رنگ‌های قرمز در گوشه‌ی دستگاه در کنار طراحی نسبتا خشن، این تصور را در ذهن هر کاربری ایجاد می‌کند که پردتور ۸ تبلت گیمینگ است. واقعا هم با در دست گرفتن این تبلت، حس و حال کار با یک محصول مخصوص بازی به کاربر دست می‌دهد.

طراحی

ایسر برای جذابیت هر چه بیشتر این تبلت سه رنگ خاکستری روشن، مشکی و قرمز را در بدنه‌ی این تبلت به کار برده است. ساختار اصلی این تبلت را پلاستیک تشکیل می‌دهد و با ظاهر برس‌خورده‌ای که قاب پشتی این محصول دارد، حس کار با دستگاهی با بدنه‌ی فلزی به کاربر دست می‌دهد. بر لبه‌ی بالا و پایین قاب پشتی این تبلت دو نوار پلاستیکی مات قرار گرفته است. این نوارها به کاربر کمک می‌کنند تا تبلت را راحت‌تر و مطمئن‌تر در دست بگیرند.

جدای از طراحی جدید و نوآورانه‌ای که ایسر توانسته به فرم‌فکتور تبلت‌ها اضافه کند، می‌توان اندک انتقادهایی به برخی قسمت‌های این تبلت وارد کرد. سر پیکان انتقادهای ما در مورد طراحی پردتور ۸ به‌سوی اسپیکرهای آن است. نخست آن‌که بلندگوهای این تبلت در محل چندان مناسبی تعبیه نشده‌اند. با در دست گرفتن این تبلت در حالت افقی (لنداسکیپ) متوجه خواهید شد که انگشتان شستتان کاملا بلندگوهای این تبلت را می‌پوشاند و مانع پخش صدا می‌شود. همچنین گوشه‌های این تبلت اندکی تیز به نظر می‌رسند و حس خوشایندی را منتقل نمی‌کنند.

طراحی ۲

۶۷٫۲۴ درصد از فضای قاب جلویی این تبلت را نمایشگر ۸ اینچی آن اشغال کرده است. این موضوع بیان‌گر آن است که ایسر، حاشیه‌ی نمایشگر نسبتا کم و معقولی برای این تبلت در نظر گرفته است. در بالای نمایشگر این تبلت، حسگر ۲ مگاپیکسلی دوربین دوم قرار گرفته و در پایین نمایشگر برند Acer نقش بسته است. در قسمت بالای قاب پشتی این تبلت حسگر ۵ مگاپیکسلی دوربین اصلی به چشم می‌خورد و کمی پایین‌تر، لوگوی Predator حک شده است. ازآنجایی‌که قاب پشتی این محصول توسط کاربر قابل باز شدن نیست، ایسر شیار کارت حافظه‌ی microSD این تبلت را روی لبه‌ی سمت چپ کار گذاشته است. خبر بد آن‌که این شیار فاقد درپوش است و ممکن است به‌مرور زمان گردوخاک به داخل آن برود. بر لبه‌ی سمت راست، کلیدهای به هم چسبیده‌ی صدا و پاور قرار گرفته‌ است. دسترسی به این کلیدها بسیار راحت بوده و در جای مناسبی تعبیه شده‌اند.

معمولا ضخامت و وزن محصولات گیمینگ برای کاربران اهمیت چندانی ندارد. ازاین‌رو اگر یک محصول مخصوص بازی از وزن و ضخامت زیادی هم برخوردار باشد، نمی‌توان به آن خرده گرفت. اما پردتور ۸ باوجود آن‌که عنوان گیمینگ را به دوش می‌کشد، محصول نسبتا ظریفی به‌حساب می‌آید. پردتور ۸، ۸٫۵ میلی‌متر ضخامت و ۳۵۰ گرم وزن دارد.

     ‌‌‌   ‌

نمایشگر خیره‌کننده

ایسر به‌خوبی اهمیت بالای نمایشگر در محصولات گیمینگ را درک کرده است. ازاین‌رو این شرکت، بهترین دستاوردهای خود در نمایشگر این محصول به کار برده است. مطمئنا در همان تجربه‌ی نخست با نمایشگر این تبلت، متوجه کیفیت بالای آن خواهید شد. استفاده از رزولوشن Full HD در نمایشگر ۸ اینچی در کنار فناوری IPS می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی را برای کاربران به همراه داشته باشد. البته ایسر می‌توانست برای درخشش محصولی که ادعاهای زیادی در زمینه‌ی تصویر دارد، از رزولوشن بالاتر QHD استفاده کند.

نمایشگر

نمایشگر این تبلت رنگ‌هایی بسیار زنده و غنی تولید می‌کند. حداکثر میزان روشنایی و اشباع رنگ‌ها بسیار خوب است و در یک کلام می‌توان گفت که شما مجذوب کیفیت بالای نمایشگر این تبلت خواهید شد.

یکی از تمایزهای برجسته‌ی محصولات گیمینگ با دیگر محصولات معمول بازار در وجود قابلیت‌ها و شخصی‌سازی‌های فراوان آن‌ها است. ایسر هم در قبال این تبلت گیمینگ خود، سنگ تمام گذاشته و امکان تغییر اشباع و دمای رنگ‌ها را فراهم کرده است. علاوه بر این پردتور ۸ دارای چهار حالت نمایشگر استاندارد، آلبوم، فیلم و بازی است که می‌توانید بسته به شرایط مختلف، از این حالات استفاده کنید. این قابلیت‌ها همگی در برنامه‌ی «MediaMaster» جای داده شده‌اند.

     ‌‌‌

قدرتمند همچون سایر پرچم‌داران

بدیهی است، وقتی محصولی که عنوان «گیمینگ» را یدک می‌کشد، باید از سخت‌افزار قدرتمند و توانمندی برخوردار باشد تا بتواند در مقابل رقبا، سرش را با افتخار بالا نگه دارد. ایسر برای این تبلت گیمینگ خود از پردازنده‌ی بسیار سریعی استفاده کرده است. این تبلت اندرویدی به تراشه‌ی اتم مدل x7-Z8700 مجهز شده. همچنین یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با عملکرد ۶۴ بیتی در کنار دو گیگابایت حافظه‌ی رم این پردازنده را همراهی می‌کند. علاوه بر این پردتور ۸، دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است که این میزان حافظه به‌وسیله‌ی کارت حافظه‌ی microSD قابل‌افزایش است.

اصلی‌ترین رقیب پردتور ۸ در بازار، تبلت گیمینگ انویدیا شیلد (NVIDIA Shield) است. انتخاب ایسر در مورد پردازنده‌ی پردتور ۸ سبب شده تا ما تبلت شرکت انویدیا را محصولی برتر و قدرتمندتر بدانیم. اما سخت‌افزار این تبلت به‌قدری قدرتمند است که می‌تواند به‌راحتی از پس اجرای هر بازی سنگین اندرویدی بربیاید. باید گفت که پردتور ۸ به‌عنوان یک تبلت، محصول بی‌نظیری برای بازی است. نتایج بنچ‌مارک‌ها در مورد این تبلت، این موضوع را بیان می‌کنند که پاسخگویی پردتور ۸ در اجرای دستورات مختلف بسیار سریع است. این تبلت در نسخه‌ی ششم از آزمون ترکیبی AnTuTu، نمره‌ی بالای ۶۹۲۵۲ را به دست آورد و در جایگاهی بالاتر از برترین گوشی ال‌جی در سال ۲۰۱۵ (G4) ایستاد. همچنین این تبلت در بخش تک‌هسته‌ای آزمون Geekbench 3.0 امتیاز ۸۵۲ و در بخش چندهسته‌ای امتیاز ۲۲۳۷ را کسب کرد. از مهم‌ترین قابلیت‌های این تبلت می‌توان به پشتیبانی از OTG و GPS اشاره کرد.

بلندگو

ایسر در مورد بلندگوهای پردتور ۸ بسیار به خود می‌بالد. این موضوع را به‌راحتی می‌توان از نوع توصیف این شرکت در مورد چهار بلندگوی به کار رفته در این تبلت متوجه شد: «رساترین تبلت گیمینگ جهان». واقعیت آن است که وجود چهار اسپیکر در قسمت‌های مختلف یک دستگاه نمی‌تواند تضمین‌کننده‌ی کیفیت بالای صدای آن باشد.

نخست باید به این نکته اشاره کنیم که تبلت‌هایی با این تعداد اسپیکر، در بازار بسیار کم هستند. ازاین‌رو می‌توان گفت که ایسر تقریبا جزو معدود تولیدکنندگان تبلتی است که قدم در این راه جدید گذاشته است. اپل آیپد پرو و هواوی مدیاپد M2 نسخه‌ی ۱۰ اینچی ازجمله تبلت‌هایی هستند که حرف‌های زیادی در زمینه‌ی صدا دارند و رقیبانی جدی برای ایسر پردتور ۸ به‌حساب می‌آیند. باید اذعان کرد که پردتور ۸ به‌عنوان یک تبلت می‌تواند صدایی بسیار شفاف و واضح تولید کند. این تبلت در پخش صداهای بلند، مشکل خاصی مانند اعوجاج صدا و کاهش کیفیت ندارد. اما انتظار نداشته باشید که اسپیکرهای Quadio پردتور ۸، انقلابی اساسی در تجربه‌ی موزیک گوش دادن شما ایجاد کند.

بر طبق آنچه ایسر در مورد باتری ۴۴۲۰ میلی‌آمپرساعتی پردتور ۸ در سایت خود ذکر کرده، این تبلت می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل تا بیش از ۸٫۵ ساعت سرپا بایستد. در مدت کوتاهی که با این تبلت کار کردیم، پی به صحت ادعای این شرکت تایوانی بردیم. علاوه بر این، ایسر برای افزایش میزان شارژدهی این تبلت، از قابلیت Battery Saver نیز استفاده کرده است. با فعال کردن این حالت، عملکرد کلی تبلت کاهش پیدا می‌کند و دسترسی کاربر به قابلیت‌هایی Wi-Fi، بلوتوث و موارد دیگر مسدود خواهد شد.

    ‌‌‌‌‌

اندروید لالی‌پاپ در کنار حجم زیادی برنامه‌های از پیش نصب‌شده

اندروید نسخه‌ی ۵.۱ موسوم به لالی‌پاپ به همراه رابط ‌کاربری ایسر در این تبلت اجرا می‌شود. مهم‌ترین مزیت سیستم‌عاملی پردتور ۸ را می‌توان در رابط‌ کاربری سریع و بهینه‌ی آن دانست. ایسر تا آنجا که توانسته تغییرات زیادی در سیستم‌عامل این محصول ایجاد نکرده است تا همچنان پردتور ۸ رنگ و بوی تبلت‌های نکسوس را داشته باشد. از شباهت‌های سیستم‌عاملی این محصول با تبلت‌های نکسوس گوگل می‌توان به نوار اعلا‌ن‌ها و لیست برنامه‌های در حال اجرا اشاره کرد. اما ایسر برنامه‌های از پیش نصب‌شده‌ی زیادی برای این محصول در نظر گرفته است که متاسفانه برخی از آن‌ها قابل‌حذف نیستند. ازاین‌رو مقداری قابل‌توجهی از حافظه‌ی داخلی دستگاه توسط این برنامه‌ها اشغال شده است.

اندروید

مانند اکثر تبلت‌ها، ایسر پردتور ۸ هم از دوربین‌های بسیار باکیفیتی برخوردار نیست. ازاین‌رو نمی‌توان انتظار ثبت عکس‌های شارپ و با جزییات بالا را از این تبلت داشت. این تبلت به یک حسگر ۵ مگاپیکسلی بر قاب پشتی و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی بر قاب جلویی مجهز شده است. در برنامه‌ی دوربین این تبلت قابلیت‌ها و حالت‌های عکاسی مختلفی به چشم می‌خورد که از آن ‌بین می‌توان به HDR، پانوراما، voice command،photo collage و continuous shooting اشاره کرد. دوربین اصلی این می‌تواند با حداکثر کیفیت Full HD و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

‌‌‌‌‌   ‌‌‌

جمع‌بندی

درمجموع باید بگوییم که کار کردن با تبلتی که ازنظر طراحی با اکثر تبلت‌های بازار متفاوت بوده و تجربه‌ی بسیار خوبی از صدا و تصویر را در اختیار می‌گذارد، بسیار لذت‌بخش است. پردتور ۸ با بهره بردن از سخت‌افزار قدرتمند و رابط کاربری روان می‌تواند مانند پرچم‌داران اندرویدی، به‌راحتی پاسخگوی اکثر نیازهای‌تان باشد. بنابراین بدون هیچ شک و شبه‌ای باید ایسر پردتور ۸ را جزو برترین تبلت‌های اندرویدی حال حاضر بازار بدانیم.

پردتور ۸ تنها تبلت گیمینگ موجود در دنیا نیست و پیش‌ازاین شرکت انویدیا با دو محصول Shield و Shield Tablet K1 پا به این حوزه گذاشته است. البته به دلیل عدم حضور تبلت‌های شرکت انویدیا در بازار کشورمان، خودبه‌خود این تبلت‌ها از گزینه‌ی خرید کاربران خط خواهند خورد. اما با توجه به قیمتی که این محصول دارد، می‌توان آن را با برترین تبلت‌های اندرویدی بازار مقایسه کرد. گلکسی تب S2 نسخه‌ی ۸ و ۹٫۷ اینچی و لنوو یوگا تب ۳ پرو از جمله رقیبان این تبلت به شمار می‌روند.

اما آیا به‌راستی این تبلت تنها برای گیمرها مناسب است؟ یا اینکه پردتور ۸ می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاربران عادی هم باشد؟ حقیقت آن است که پردتور ۸ جز بهره بردن از برخی ویژگی‌های جذاب مانند طراحی زیبا، چهار بلندگوی استریو و امکان شخصی‌سازی صدا و تصویر تفاوت دیگری با تبلت‌های برتر بازار ندارد. بنابراین اگر به دنبال تبلت قدرتمند اندرویدی هستید که حرف‌های زیادی در زمینه‌ی صدا و تصویر داشته باشد، پردتور ۸ برای شما هم مناسب خواهد بود.

   ‌‌‌

Pros

  • طراحی خشن و جذاب
  • سخت‌افزار قدرتمند و کارآمد
  • نمایشگر درخشان و باکیفیت
  • مجهز به چهار بلندگو با صدایی رسا
  • پشتیبانی از OTG

Cons

  • لبه‌های تیز بدنه

‌‌‌   ‌‌

خرید محصول از دیجیکالا

    ‌‌‌   ‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar علی

    ای کاش انقده پول داشتم که شرکت خودم رو میزدم…
    آخه من کسیم که از سال ۸۳ همچین ایده های داشتم از سال ۸۴ عاشق چین شدم به خاطر تکنولوژی…
    انقدر مطالعه داشتم تو این زمینه انقدر زندگیمو دادم پای مطالعه با این که رشتم تربیت بدنیه کارشناسی تغذیه ورزشی اما عشق تکنولوژی داره خفم میکنه
    استخدام ی شرکت تولید تبلت (ب ظاهر ایرانی شدم بعدش آمدم بیرون بعد ۶ ماه شرکت هم برشکسته شد)
    (فک میکنید دروغ میگم اما سونی قبل از این که سری زدش رو بزنه همون زمان ک سری اس رو داد من ایده ای استفاده از شیشه تو موبایل رو داشتم حتی زد آب بودن رو اینو ب کل فامیلام هم گفتم همون زمان خندیدن بهم بعد سری زد ک آمد دهنشون وا مونده بود)
    (شاید باورتون نشه من سال ۸۷ ایده ای ماشین بدون سوخت رو داشتم ک ن نیاز ب برق داشت ن بنزین بلکه خود تولید کننده برق بود)
    (سال نود از اخبار ایده ای خودم رو دیدم ک برای ژنراتور های اصلی تولید برق استفادش کردن فقط سرم پایین بود و تاسف میخوردم)
    (سال ۹۳ از اخبار ۲۰ و ۳۰ مردیو نشون داد ک همون ایده ای خودم رو روی ماشین پیاده کرده بود و باز حرس خوردم)
    نگید بی ارزه بودم ن پووول میخواست پول…
    حالا هم فقط ی چی از خدام میخوام من رشتم تربیت بدنیه میخوام فقط زندگیم بشه تکنولوژی همین برام دعا کنی
    راستی نگفتم من سال ۸۴ ۲میلیون پای کامپیوتر دادم همون زمان میتونستم ۱۵۰۰ متر زمین بخرم ک الان ۲ میلیارد بفروشمش اینو چ کنم
    انشالله منم ی روزی شروع میکنم

  2. Avatar مرضیه کاکاوند

    مرسی از نقد مفید و منصفانتون

  3. Avatar امیررضا

    اخه مگه بازی های اندرویدی با بازیهای کنسولی قابل مقایسه هستن که یه شرکت میاد تبلت گیمینگ میسازه؟ ?
    ترجیح میدم پولی که میخوام بدم و این تبلت رو بگیرم برم ps4 بخرم باهاش

  4. Avatar حسین

    طراحیش خیلی خشنه ولی خشن ودوست داشتنی
    ممنون بابته نقد

  5. Avatar علیرضا

    من خودم یکی از کسانی هستم که علاقه بسیار زیادی به تکنلوژی و بازی ها دارم
    در طول این ۵سالی که تو کارم خیلی حرفه ای شدم تمام تبلت ها و گوشی ها را امتحان کردم ولی با این مدل تبلت ایسر کار نکرده بودم که یکی از اشناهامون اینو خریدن من که باهاش کار میکردم نهایت لذت رو بردم ولی چیزی که اصلا خوشم نیومد خوش دست نبون تبلته همونطور که دیجی کالا اشاره کرد علاوه بر لبه های تیزی که داره خیلی هم ادم از دست گرفتنش اذیت میشه و موقعی که باهاش بازی میگنی داغ میکنه و اونم خیلی رو اعصابتون میره
    ولی کاشکی از سیستم عامل اندروید اونم لالی پاپ استفاده نمیکرد چون اندروید وجود لگ و باگ هاش یهنی همون هنگاش زیاد تر از سیستم عامل های دیگست
    تمام……….

  6. Avatar محمد طوطیا

    من خودم یه گیمر حرفه ای هستم و باید بگم که اصلااز طراحی این تبلت خوشم نمیاد.
    از لحاظ پرفرمنس هم دیجی خودش گفت که دقیقا مثل بقیه پرچمداران اندرویدیه. نه بیشتر و نه کمتر.
    در مجموع این تبلت اصلا ارزش خربد نداره!

    1. Avatar ابراهیم

      با اینکه یکی از طرفدارای برند ایسر هستم ولی با نظر شما موافقم به نظرم یک تبلت مخصوص گیم بیشتر از ظاهرش باید مشخصات وحشتانکی داشته باشه من خودم یه گوشی Asus zenfone 2 دارم که رم ۴ و حافظه ۶۴ گیگ و سی پی یو اینتل قدرتمندی که داره که این تبلت هیچوقت نمیتونه در برابر بازی ها و کارهای گرفیکی که من با اون کردم قد علم کنه چه برسه که بخای بهش بگی تبلت گیمینگ من روی اون گوشی بیش از بازی گرافیکی راحت بالا اوردم و بینشون خیلی راحت و روون جابجا دم تنها مشکلش گرم شدنشه که تقریبا با همه ی برندها همین مشکل وجود داره پس استفاده نکردن از بدنه فلزی و خیلی پارامترهای دیگه میتونه دلیلی باشه که فقط ک تبلت متفاوت ساخته شده نه مخصوص گیمینگ

  7. Avatar کاظم حاتمی

    کاش میشدنقد تبلت انویدیا شیلد K1 رو هم می نوشتید.
    خب وقتی میگین عملکردش از ایسر پردتور بهتره، آدم دلش می خواهد مطلبی هر چند کوتاه در موردش بخونه.
    امیدوارم که نویسنده های عزیز دیجیکالا به صرف خواندن این پیام بسنده نکنن و نقدی در مورد K1 بنویسن.
    ممنون.

  8. Avatar رضا

    تبلت از این زشت تر ندیده بودم

  9. Avatar milad

    سلام
    خب اگر قابلیت DLNA داشته باشه و دستگیره بهش وصل کرد که معرکه میشه و روی tv بشینی بازی کنی!!! ولی فکر نکنم به پای انویدیا برسه و حتیmate 8
    ممنون بابت نقد و بررسی ایسر Predator 8؛ تبلتی مخصوص گیمرها

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه