نقد و بررسی تبلت هیبریدی HP Envy X2

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
۰۱ - نقد و بررسی تبلت هیبریدی HP Envy X2

روزبه‌روز، تب استفاده از تبلت‌های هیبریدی در دنیا داغ‌تر می‌شود. با شناخت بیشتر مردم از این دستگاه‌ها و کاربردی‌تر شدن آن‌ها، بر محبوبیت تبلت‌های هیبریدی اضافه شده است. ازاین‌رو پر بی‌راه نگفته‌ایم اگر بگوییم که تبلت‌های هیبریدی آینده و نجات‌بخش دنیای تبلت‌ها است. بعد از مایکروسافت، «اچ‌پی» جزو یکی از اصلی‌ترین نقش‌آفرینان در حوزه تبلت‌های هیبریدی ویندوزی است. Envy X2 یکی از تبلت‌های خوش‌ساخت این شرکت است که تجربه‌ی خوبی از مالتی مدیا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول به نمایشگر باکیفیت و اسپیکرهای دوتایی Beats مجهز است. همچنین این دستگاه مانند اکثر تبلت‌های هیبریدی بازار، با داک کیبورد همراه است و با آن می‌توانید تایپ در محیط آفیس را خیلی راحت انجام دهید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به این تبلت اچ‌پی داشته باشیم.

طراحی و ساخت

جدای آنکه Envy X2 تبلت زیبایی به نظر می‌رسد، حس بسیار خوبی هم منتقل می‌کند. این دستگاه از دو قسمت آلومینیومی و پلاستیکی ساخته شده است و به‌شدت مرغوبیت در آن حس می‌شود. اگر از نمای روبرو به این تبلت نگاه کنید، مطمئنا یک موضوع نظر شما را به خود جلب می‌کند. در سمت چپ و راست نمایشگر، دو حاشیه‌ی فلزی وجود دارد که اسپیکرهای Beats در آنجا تعبیه شده است. راستش را بخواهید عموم کاربران توقع زیادی از کیفیت اسپیکرهای تبلت‌ها ندارند. اما وقتی با صدای بلند و باکیفیت اسپیکرهای Beats روبرو شوید، هیجان‌زده می‌شوید. به دلیل موقعیت خوبی که اسپیکرهای X2 دارد، صدا مستقیما به گوش‌تان می‌خورد. مخلص کلام آن‌که کیفیت صدای X2 فراتر از انتظار است.

۰۲ - نقد و بررسی تبلت هیبریدی HP Envy X2

اچ‌پی در طراحی این تبلت، متفاوت بودن را انتخاب کرده است. برخلاف اکثر تبلت‌های بازار که تمام قسمت‌های بدنه‌ی آن از ضخامت یکسانی برخوردارند، بدنه‌ی Envy X2 دارای ضخامت متفاوتی است. باریک‌ترین بخش این تبلت مربوط به قسمت بالایی آن می‌شود که ۱.۴ سانتی‌متر ضخامت دارد. اما قسمت انتهایی آن یعنی جایی که تبلت به داک کیبورد متصل می‌شود، بیشترین ضخامت را دارد. این قسمت ۱.۹ سانتی‌متر ضخامت دارد.

روی‌هم‌رفته، بدنه‌ی این تبلت به گونه است که شما را شگفت‌زده می‌کند. وزن آن به تنهایی ۱۲۶۶ گرم است و اگر کیبورد موجود در بسته‌بندی را به دستگاه وصل کنید، وزن آن به ۱۷۹۶ گرم می‌رسد. شاید در وهله اول وزن آن زیاد به نظر رسد. اما با مقایسه‌ی وزن آن با محصولات هم‌اندازه و هم‌رده‌ی خود به این نتیجه می‌رسید که این مقدار چندان زیاد نیست و حتی از برخی تبلت‌ها هم سبک‌تر است.

درگاه‌های ارتباطی

تمام درگاه‌های ارتباطی Envy X2 در قسمت تبلت نصب شده‌اند و کیبورد آن صرفا کیبورد است. هیچ درگاه، باتری یا حافظه‌ای در کیبورد استفاده نشده است. در دو لبه‌ی سمت راست و چپ تبلت، درگاه USB 3.0 قرار دارد و اگر بخواهید یک فلش USB بزرگ و کابل HDMI را به تبلت وصل کنید، ممکن است به مشکل برخورید. علاوه بر این، بر لبه‌ی سمت راست شیار کارت حافظه‌ی microSD قرار دارد. در سوی دیگر، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و درگاه شارژ به چشم می‌خورد.

۰۳ - نقد و بررسی تبلت هیبریدی HP Envy X2

در قسمت زیرین، پین‌های اتصال آهنربایی تبلت قرار دارد و به‌خوبی به کیبورد متصل می‌شود. اما مهم‌ترین ضعف طراحی کیبورد X2، کلید پاور آن است. این کلید درست در کنار پین‌ها قرار دارد و برای استفاده از آن، حتما باید کیبورد را از تبلت جدا کنید.

کیبورد

کار با کیبورد X2 بسیار راحت است. کلیدهای این کیبورد به‌صورت جزیره‌ای طراحی شده‌اند و عمق کمی دارند. عمق کم کلیدها سبب می‌شود تا در هنگام تایپ، صدای زیادی از آن‌ها تولید نشود. این کیبورد به طرز جالبی دارای یک میزان نور پس‌زمینه است و امکان کم یا زیاد کردن نور آن وجود ندارد. نکته‌ی مهم دیگری که در کیبورد این تبلت به چشم می‌خورد، کلیدهای چهار جهت است. دو کلید جهت بالا و پایین در این کیبورد کمی متفاوت طراحی شده‌اند و روی هم اندازه‌ی یک کلید را دارند.

۰۴ - نقد و بررسی تبلت هیبریدی HP Envy X2

نمایشگر

تصاویر و نوشته‌ها در نمایشگر ۱۳.۳ اینچی تبلت Envy X2 شفاف، باکیفیت و پویا هستند. این نمایشگر رزولوشن Full HD دارد و از فناوری IPS بهره می‌برد. استفاده از این فناوری سبب شده تا در زوایای دید مختلف هم بتوانید به‌خوبی به نمایشگر نگاه کنید. اما با همه‌ی این حرف‌ها، اندکی روشنایی و کیفیت رنگ‌ها در زوایای تنگ، تغییر خواهد کرد. به لطف روشنایی زیاد این نمایشگر (۳۷۰ نیتس)، می‌توان بدون دردسر و در زیر تابش نور آفتاب، با این تبلت کار کرد.

۰۵ - نقد و بررسی تبلت هیبریدی HP Envy X2

سخت‌افزار و باتری

مغز متفکر این تبلت ویندوزی را پردازنده‌ی نسل پنج سری M تشکیل می‌دهد. حداقل سرعت پردازش این پردازنده ۱.۱ گیگاهرتز است و می‌تواند در حالت Boost سرعت خود را به ۲.۶ گیگاهرتز برساند. اچ‌پی در مدل‌های مختلف، حافظه‌ی رم متفاوتی را در نظر گرفته است. بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید، حافظه‌ی رم X2 می‌تواند بین ۴ و ۸ گیگابایت متغیر باشد. باوجود آن‌که در طراحی Envy X2 از فن استفاده نشده است، اما این تبلت گرمای قابل‌توجهی از خود تولید نمی‌کند. در تست استرس گرفته شده از این دستگاه، حداکثر دمای X2 به ۴۳.۵ درجه‌ی سلسیوس رسید. مسلما این میزان حرارت به‌قدری نیست که شما را اذیت کند.

۰۶ - نقد و بررسی تبلت هیبریدی HP Envy X2

این تبلت اچ‌پی در دو ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی تولید شده است. حافظه‌ی این تبلت از نوع SSD است و توسط شرکت سامسونگ ساخته شده است. همچنین سرعت خواندن این حافظه کاملا قابل‌قبول است. این حافظه سرعت خواندن ترتیبی (Sequential) 529.5 مگابایت بر ثانیه‌ای و سرعت نوشتن ترتیبی ۲۶۷.۲ مگابایت بر ثانیه‌ای دارد.

باتری ۳۳ وات‌ساعتی این تبلت می‌تواند در استفاده‌ی معمولی، حدودا تا یک روز شارژ نگه دارد. در تست دیگر گرفته شده از این محصول، Envy X2 توانست حدود ۵ ساعت و نیم در مرورگری مداوم شارژ نگه دارد. روی‌هم‌رفته باید شارژدهی این تبلت اچ‌پی را نه فراتر از انتظار و نه ناامیدکننده دانست. شارژدهی X2 کاملا معمولی است.

سیستم‌عامل و دوربین

همان‌طور که گفتیم، ما با یک تبلت ویندوزی روبرو هستیم. نسخه ۸.۱ و ۶۴ بیتی سیستم‌عامل محبوب ویندوز وظیفه اجرای اپلیکیشن‌های ویندوزی دسکتاپ را بر عهده خواهد داشت. در این دستگاه از دوربین پشتی خبری نیست و اچ‌پی تنها به یک وب‌کم Full HD اکتفا کرده. این دوربین برای مکالمات ویدئویی و یا گرفتن عکس‌های سلفی به کارتان خواهد آمد.

۰۷ - نقد و بررسی تبلت هیبریدی HP Envy X2

جمع‌بندی

Envy X2 یک تبلت هیبریدی خوش‌ساخت است که تجربه‌ی بسیار خوبی از مالتی مدیا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این تبلت بدنه‌ای آلومینیومی دارد و از نگاه کردن و در دست گرفتن آن حس خوبی خواهید داشت. همچنین X2، نمایشگر باکیفیت و اسپیکرهای فراتر از انتظاری دارد و می‌توان گفت که یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در این تبلت، تماشای فیلم است. غیر از تماشای فیلم، اجرای برنامه‌های ویندوز در این تبلت بسیار لذت‌بخش است و می‌توان برنامه‌های دسکتاپ را روی آن نصب کرد.

۰۸ - نقد و بررسی تبلت هیبریدی HP Envy X2

با افزایش تنوع تبلت‌های ویندوزی در بازار، دست کاربران در انتخاب یک مدل مناسب بازتر شده است. همچنان می‌توان گفت که بهترین تبلت هیبریدی ویندوزی موجود در بازار، سرفیس پرو ۴ است. اما اگر به دنبال تبلت هیبریدی ارزان‌تر و ضعیف‌تری هستید، اچ‌پی Envy X2 انتخاب خوبی است. غیر از X2، می‌توان به سرفیس ۳ و لنوو میکس ۷۰۰ اشاره کرد.

Pros

  • امکان اجرای تمام برنامه‌های سیستم‌عامل ویندوز
  • مجهز به دو بلندگوی Beats Audio
  • شارژدهی مناسب باتری
  • حافظه‎ی رم زیاد

Cons

  • جدا کردن تبلت از داک کیبورد اندکی با سختی انجام می‌شود
  • عملکرد سخت‌افزاری متوسط

Digi_Buy_Label5

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه