نمایشگاه خودرو دیترویت؛ تویوتا برادر بزرگ‌تر FJ کروز را به میدان می‌آورد

۲۷ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
نمایشگاه خودرو دیترویت

در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸، تویوتا از یک کانسپت هیجان‌انگیز رونمایی کرده که آن را به عنوان برادر بزرگ‌تر FJ کروزر نسبت داده‌اند. اسم این محصول تویوتا FT-4X است که در ادامه دلیل شباهت گفته شده را کشف می‌کنیم.

حوالی سال ۲۰۰۳ بود که تویوتا با یک کانسپت‌ شاسی‌یلند عجیب و غریب در نمایشگاه خودرو دیترویت ظاهر شد؛ این ماشین الهام‌بخش محصول آینده‌ی تویوتا بود که بعدها در سال ۲۰۰۶ تحت عنوان FJ کروزر به روی خط تولید این شرکت ژاپنی رفت. این محصول تویوتا به دلیل طراحی جعبه‌ای و مکعب‌گونه، استفاده از خطوط تیز و شکل چهارگوش برای بسیاری از خودرودوستان جذاب و متفاوت بود. با وجود محبوبیت این محصول متمایز تویوتا، تولید FJ کروز برای بازار جهانی متوقف شده است. در همین حال شایعه‌هایی مبنی بر طراحی و تولید یک مدل هیجان‌انگیزتر FJ کروز به گوش می‌رسد؛ تویوتا FT-4X.

در نمایشگاه خودرو دیترویت، تویوتا با کانسپت جذاب FT-4X حاضر شده؛ خودرویی که هم‌چون FJ Cruiser از طراحی پست‌مدرن و جعبه‌ای برخوردار است. این اتومبیل مشخصا ابزاری مناسب برای عاشقان آفرود است تا به لطف بهره‌مندی از سیستم انتقال قدرت ویژه و انتقال نیرو به چهار چرخ، شاهد تجربه‌ی هیجان‌انگیز در کوه و صخره باشیم. هنوز مشخصات فنی این اتومبیل منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که تویوتا از یک موتور کم‌حجم مجهز به سیستم توربوشارژر در FT-4X استفاده کند.

در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس که در اواسط آذرماه برگزار شد، تویوتا با کانسپت FT-AC حاضر شد. حتی اگر به عقب‌تر برگردیم، ۲۶ فروردین تصاویری از یک کانسپت جدید تویوتا در لباس FJ کروزر را برایتان منتشر کردیم. همه‌ی این مستندات می‌تواند دلایلی بر شروع یک ماجراجویی جدید برای تویوتا و علاقمندان این شرکت ژاپنی باشد؛ کسانی که طرفدار شاسی‌بلند جذاب FJ کروزر بودند و هستند.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه