نمایشگاه خودرو ژنو؛ نگاهی به کیا اپتیما جدید

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کیا اپتیما

در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸، جدیدترین مدل کیا اپتیما حاضر شده است. این ماشین زبان طراحی مشابهی با مدل قبلی دارد ولی در بخشی از چهره‌ی خود با تغییراتی تحت عنوان فیس‌لیفت مینور همراه شده است.

اپتیما یکی از سری محصولات شرکت خودروسازی کیا موتورز است. کیا اولین بار در سال ۲۰۰۰ محصول جدیدی به نام اپتیما را به بازار معرفی و عرضه کرد. این شرکت کره‌ای تا امروز چهار نسل از این محصول خود طراحی و تولید کرده است. اپتیما به عنوان یک اتومبیل سدان نیمه لوکس شهری شناخته می‌شود.

چهارمین نسل کیا اپتیما از سال ۲۰۱۶ روی خط تولید این خودروساز کره ای قرار دارد. جدیدترین مدل این ماشین از زبان طراحی کلی نسل چهارم تبعیت می‌کند. با این حال در بخشی‌هایی مثل شکل چراغ‌ها، جلوپنجره، دریچه‌های هوا و چراغ‌های عقب تغییراتی دیده می‌شود. ماشین رونمایی شده در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ در کلاس خودروهای GT قرار دارد. این نسخه از اپتیما برای بازار اروپا درنظر گرفته شده که می‌توان به چراغ‌های گرافیک LED خطر و سپر جلو جدید اشاره کرد.

هم‌چنین از نظر مشخصات فنی می‌توان به موتور ۱.۷ لیتریبا توان ۱۳۴ اسب‌بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتون‌متر اشاره کرد. هم‌چنین قرار است در سبد محصولات این شرکت کره‌ای، موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ و ۲ لیتری در دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژ هم قرار گیرد. کیا دو مدل گیربکس ۷ سرعته و دو کلاچه خودکار درنظر گرفته است.

خودروسازهای کره‌ای در طول یک دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. نظر شما درمورد پیشرفت کمپانی‌های خودروسازی کره‌ای چیست؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. ///mahdispd

    ۱۳۴ اسب بخار،۳۲۰گشتاور؟؟؟
    آقا خشایار اشتباهی رخ نداده؟؟

    1. با دو تا سورس دابل چک شد،
      در کمال تعجب همینه 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه