نمره‌ی تعمیرپذیری آیفون ۷ و ۷ پلاس، ۷ شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر دستگاه شما تحت‌پوشش گارانتی اپل باشد و آیفون‌تان نیاز به تعمیر پیدا کند، در بیش‌تر مواقع فرآیند راه افتادن کار شما مستقیم و بدون دردسر است. اما اگر آیفون‌تان گارانتی ندارد… خب این خیلی برای‌تان گران تمام می‌شود. چون همان‌طور که در جریانید هزینه‌ی تعمیرات آیفون چندان هم ارزان نیست. به‌هرحال خبر خوب این است که در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس این مشکل کم‌تر خواهد بود. این واقعیت به لطف کارشناسان سایت iFixit آشکار شده که با کالبدشکافی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نشان دادند که این گوشی‌ها به‌راحتی تعمیرپذیرند.

امتیاز آیفون ۷ در این است که باتری آن به‌راحتی جدا می‌شود و همچنین دکمه Home این‌بار کار را آسان‌تر کرده است.

هردو گوشی در ارزیابی‌های این سایت امتیاز از ۷ تا ۱۰ را برای میزان تعمیرپذیری دریافت کرده‌اند که دقیقا همان امتیازی است که مدل قبلی آیفون یعنی آیفون ۶s کسب کرده بود و همچنین مدل‌های سال ۲۰۱۴ یعنی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس هم واجد همین امتیاز بودند. اما iFixit می‌گوید امتیاز آیفون ۷ در این است که باتری آن به‌راحتی جدا می‌شود و همچنین دکمه Home این‌بار کار را آسان‌تر کرده است؛ چرا که کاربران آیفون حتما می‌دانند که شکستن دکمه Home فیزیکی چه دردسرهایی می‌توانست داشته باشد.

اما در مقابل از آن‌جا که اپل امسال تصمیم گرفته پرچم‌دارش را با قابلیت ضدآب معرفی کند، یک‌سری پیچیدگی و اشکالاتی در تعمیرپذیری به وجود آمده و این به خاطر آن است که لحاظ کردن قابلیت ضدآب بودن، تعمیر بعضی قطعات مثل نمایشگر را از قبل پیچیده‌تر کرده است. علاوه‌بر این، اپل این‌بار از پیچ‌های سه‌سو استفاده کرده که باز کردن آن‌ها فرآیند تعمیر را پیچیده‌تر و البته کندتر می‌کند.

به‌هرحال مثل همیشه توصیه می‌کنیم برای خرید هر محصولی از جمله گوشی تلفن‌ همراه‌تان حتما از گارانتی آن مطمئن شوید اما اگر چنین هم نباشد آیفون ۷ و البته آیفون ۷ پلاس با دریافت امتیاز ۷ از ۱۰ نشان داده‌اند که تعمیر آن‌ها برای سایر کسانی قصد تعمیر این گوشی‌ها را دارند، کار سختی نخواهد بود.

منبع: Ubergizmo

Drone_Footer

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمدعلی

    چ خوب میشد اگه نمره،بقیه مپبایل های پرچمدار را هم اعلام میکردید.این جوری بهتر میشد مقایسه کرد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه