نوکیا از اپل شکایت کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروز شرکت نوکیا از اپل برای رعایت نکردن حق استفاده از یکسری پتنت‌ها و تکنولوژی‌های خودش در آمریکا و اروپا شکایت کرد. البته این اولین‌باری نیست که نوکیا از اپل شکایت می‌کند؛ اما از آنجایی که تا مدتی دیگر دوباره وارد حوزه‌ی ساخت تلفن‌های همراه هوشمند می‌شود، می‌خواهد خسارت وارد شده به خودش را جبران کند.

یکی از مسئولان نوکیا در این‌باره گفته:” تیم تحقیق و توسعه‌‌ی ما در چند سال گذشته تکنولوژی‌های پایه و بسیار مهمی درست کرده که آن‌ها در بسیاری از محصولات اپل هم استفاده شده است. از آنجایی که مذاکرات ما با اپل به نتیجه نرسید، تصمیم گرفتیم که این کار را از نظر حقوقی دنبال کنیم و به همین دلیل از آن‌ها شکایت کردیم. ما باید از حق خودمان دفاع کنیم.”

البته شرکت نوکیا به شکل دقیق اعلام نکرده که اپل کدام یک از پتنت‌های این شرکت را به شکل غیرقانونی استفاده کرده، اما گفته که تعداد آن‌ها به ۳۲ عدد می‌رسد. نوکیا گفته این پتنت‌ها مربوط به صفحه نمایش، رابط کاربری، نرم‌افزار، آنتن و تراشه‌های مختلف و سیستم پخش ویدیو می‌شود.

شرکت اپل هنوز درباره‌ی این موضوع از خودش واکنش نشان نداده است.

منبع: Nokia

‌‌‌

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Babak

    اپل ایکون هارو از نوکیا و بعد سامسونگ و هواوی از اپل این طور شد که همه ی شرکت ها ایکونشون شبیه نوکیا شد

  2. سان.

    ما تمام احترامی که به استیو جابز دارم اما کار اپل از اول با کپی از نوکیا شروع شده.

    1. Alireza

      تو اسمارت فون ها با نوکیا شروع شد
      تو سیستم و کامپیوتر شخصی با زیراکس پارک (که الان تقریبا داغون شده) شروع شد .

  3. Alireza

    بالاخره حق داره به حق دار میرسه . البته فقط برای اپل نیست کم کم پای سامسونگ هم میاد وسط . ( یه نمونه کپی سامسونگ از نوکیا آیکون هاش هست فقط به آیکون های اصلی پرچمدارای سامسونگ نگاه کنید و با N9 یا سیمبین باله مقایسه کنید متوجه میشین 🙂 .)

  4. Amir

    نوکیا راست میگه
    اپل ایده گوشی لمسی رو از سیمبیان کپی کرد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه