نوکیا ۱ ممکن است بخشی از پروژه اندروید Go باشد

۷ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
نوکیا 1 - اندروید گو

پروژه‌ی «اندروید گو» (Android Go) حدود هشت ماه پیش معرفی شد. اندروید گو در واقع نسخه‌ای سبک شده از اندروید است و برای بازار کشورهایی در نظر گرفته شده که مردم حتی پول کافی برای خریدن یک گوشی هوشمند ارزان قیمت را هم به سختی به دست می‌آورند. اندروید گو قرار است در مناطقی که پوشش شبکه کم و هزینه‌ی اینترنت موبایل زیاد است به کمک مردم بیاید.

نوکیا ۱ با یک گیگابایت رم، هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی و صفحه‌نمایش HD، بخشی از پروژه‌ی اندروید گو خواهد بود.

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی موبایل وعده داده‌اند که از ابتکار عمل گوگل در عرضه کردن نسخه‌ای سبک از سیستم عامل اندروید حمایت خواهند کرد. کمپانی فنلاندی HMD Global هم که در حال حاضر گوشی‌های هوشمند برند نوکیا را می‌سازد، یکی از همین کمپانی‌ها است. به نظر می‌رسد مدل بعدی گوشی‌های ارزان قیمت کمپانی HMD به نام نوکیا ۱ قرار است بخشی از برنامه‌ی اندروید گو باشد. این یعنی نوکیا ۱ به احتمال زیاد بیش و پیش از هر چیز برای عرضه در بازارهای نوظهور طراحی شده است.

نوکیا ۱ که از نسخه‌ی سبک شده‌ی اندروید استفاده می‌کند، به ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل افزایش با کارت حافظه‌ی microSD مجهز خواهد بود. صفحه‌نمایش HD یا همان ۷۲۰p هم با توجه به قیمت پایین این گوشی کاملا طبیعی و مناسب به نظر می‌آید.

انتظار می‌رود گوشی نوکیا ۱ در بازارهای مختلف (از جمله روسیه) زمانی در ماه مارچ سال ۲۰۱۸ عرضه شود و قیمتی در حدود ۸۰ یورو داشته باشد. البته نوکیا ۱ تنها گوشی برنامه‌ی اندروید گو نیست که سال آینده عرضه می‌شود. هواوی هم در حال کار روی یک گوشی ارزان مشابه است که البته هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن نداریم.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه