نوکیا ۳۲۵۰؛ ترنسفورمر دنیای گوشی‌ها

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
نوکیا 3250

به نظر می‌رسد به لطف فعالیت شدید نوکیا در دو سه دهه‌ی گذشته موزه گجت‌های رترو همیشه رونق خواهد داشت! این بار قصد داریم به یکی از متفاوت‌ترین و یکه‌ترین طراحی‌های نوکیا بپردازیم؛ نوکیا ۳۲۵۰ با آن طراحی منحصر به فرد چرخشی. بخش کلیدهای نوکیا ۳۲۵۰ به شکلی طراحی شده بود که می‌توانستید آن را تا ۲۷۰ درجه بچرخانید. این قابلیت ویژه اجازه می‌داد به سرعت بین سه عملکرد متفاوت یعنی گوشی موبایل، دوربین عکاسی و فیلمبرداری و پخش‌کننده موسیقی حرکت کنید. کلیدهای مرسوم در یک سو، کلیدهای کنترل موسیقی در سوی مقابل و دوربین عکاسی دو مگاپیکسل نوکیا ۳۲۵۰ روی لبه‌ی کناری این بخش قرار داشت. بدین ترتیب با ۹۰ یا ۲۷۰ درجه چرخش می‌توانستید به عکاسی و فیلمبرداری بپردازید و با ۱۸۰ درجه چرخش کنترل‌های موسیقی دم دستتان قرار می‌گرفت. طراحی نوکیا ۳۲۵۰ زمانی که اولین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی معرفی شد واقعا منحصر به فرد بود. البته دو سال بعد خود نوکیا این طراحی را در یک گوشی دیگر به نام ۵۷۰۰ اکسپرس‌میوزیک هم به کار برد تا خاطره‌ی شیرین ۳۲۵۰ را یک بار دیگر زنده کند. دوست دارید خاطره‌ی شیرین نوکیا ۳۲۵۰ برای شما هم زنده شود؟ ویدیو زیر را تماشا کنید.

نوکیا را باید سلطان فروش طراحی‌های متفاوت دانست. در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شمسی بسیاری از گوشی‌های نوکیا از نظر نرم‌افزار و حتی مشخصات فنی شباهت بسیار زیادی با هم داشتند و تنها تفاوت آن‌ها در این بود که یکی تا می‌شد، یکی می‌چرخید و دیگری کش می‌آمد! نوکیا ۳۲۵۰ هم مانند بسیاری از گوشی‌های دیگر آن زمان نوکیا صفحه نمایش ۲.۱ اینچ با رزولوشن ۱۷۶ در ۲۰۸ پیکسل، پردازنده‌ی تک هسته‌ای ۲۳۵ مگاهرتزی، ۶۴ مگابایت رم و ۱۰ مگابایت حافظه داخلی داشت و از سیستم‌عامل سیمبین سری ۶۰ بهره می‌برد. البته نوکیا این گوشی را به امکان پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD تا حداکثر حجم ۱ گیگابایت مجهز کرده بود تا به عنوان یک پخش‌کننده‌ی موسیقی امکان نگهداری تعداد بیشتری فایل موسیقی را داشته باشد. معمولا یک کارت حافظه‌ی ۵۱۲ مگابایتی هم داخل جعبه‌ی نوکیا ۳۲۵۰ پیدا می‌شد. نوکیا امکان تعویض سریع کارت حافظه بدون نیاز به خاموش کردن گوشی را هم داشت. درگاه کارت حافظه زیر بخش گردان نوکیا ۳۲۵۰ بود و برای دسترسی به آن لازم بود این بخش را در حالت ۹۰ درجه قرار دهید و اندکی صبر و حوصله داشته باشید!

نوکیا 3250 نوکیا 3250 نوکیا 3250 نوکیا 3250 نوکیا 3250 نوکیا 3250 نوکیا 3250
  • نوکیا 3250
  • نوکیا 3250
  • نوکیا 3250
  • نوکیا 3250
  • نوکیا 3250
  • نوکیا 3250
  • نوکیا 3250

حقیقتا باید نوکیا را برای خلاقیت زیادی که طراحی گوشی‌های خود داشته ستود. هر چند به نظر می‌رسد این خلاقیت اندکی دیر از مرزی که باید عبور می‌کرد عبور کرد. در حالی که نوکیا همچنان مشغول ور رفتن با طراحی دکمه‌های گوشی‌هایش بود، رقبا این دکمه‌ها را به کلی حذف کردند و گوی رقابت را از نوکیا ربودند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد حسین

    واقعا علت اینکه به بلندگو و قدرت و کیفیت صدای این مدل تو مطلبتون اشاره کردین و مکرارا فقط به خمش و پیچش و دکمه های این ننه مرده گیر دادین واقعا چی بود؟!

    نه خدا وکیلی چرا از nokia 3250 مطلب گذاشتین ولی از اسپیکرش حرف نزدین؟!🤔

  2. Avatar امیرعباس

    اولین و بهترین گوشی خودم
    واقعا محشره این گوشی
    هنوزم دارمش
    رنگش مشکیه

    1. Avatar باسعادت

      دوست عزیز، آیاباز کردن گوشی۳۲۵۰رو یلدین؟ ال سی دی روشن میشه اماتصویر نمیاذ.
      فقط میخام مخاطبینم را کپی کنم

  3. Avatar Next is Now

    این گوشی به حدی ضخیم بود که لقب آجر بهش داده بودن

  4. Avatar ایمان

    یادش بخیر چه بازی ها و کارایی که با اون نکردیم …

  5. Avatar محمد

    من هنوزم اونی که خریدم را تو کارتنش نگه داشتم به عنوان یادگاری.با اولین حقوقم خریدم

  6. Avatar سجاد

    سلام
    بنده یکیشو داشتم
    صدای اسپیکراش کر کننده بود
    میگم اقای چینه کش امکانش هست گوشی هایی رو که جنابعالی تو عکاسی قبولشون دارید رو برامون بگید؟ممنون

  7. Avatar مجتبی

    یادش بخیر چه روزای خوبی بود من هنوزم که هنوز با وجود اینکه گوشی لمسی و تبلت دارم هنوزم عاشق همون گوشی های قدیمیم و چندتا از مدلاشون رو دارم و ترجیح میدم از اونا استفاده کنم.
    ی جور خاطره بازی

    1. Avatar میثم

      سلام نمیفروشی اقا مجتبی

  8. Avatar امیر اسدی

    بوم باکسی بود در زمان خودش این گوشه، فلفلپاش!!

  9. Avatar محمد زنجانی

    یادش بخیر عجب صدای بلند و رسایی داشت البته وقتی ولوم صدا رو تا آخر زیاد میکردی خس خس میکردولی به اون موقع خیلی صدای خاصی داشتو رو دست نداشت و چند وقت بعدش گوشیهای چینی اومدن که ۶ تا اسپیکر داشتن و زود خراب میشدن.خیلی دوران خوبی بود با امکانات کوچک کلی صفا میکردیم

  10. Avatar Alireza

    وقتی که همین دکمه ها به کلی از ساختار گوشی ها حذف شد همه ی شرکت ها طراحی هاشون تکراری و دل نچسب شد ….
    یاد دوران نوکیا بخیر …

  11. Avatar مهدی رحیم زاده

    یادش به خیر اولین بار که این گوشی رو دیدیم سر پیدا کردن محل مموری کارت با دوستانم شرط بندی کردیم چه روزایی بود زیمنس با sx1 خودنمایی میکرد نوکیا با این مدل گوشی ها

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه