نوکیا ۸ معرفی شد؛ ثبت خاطرات با دوربین دوتایی زایس!

۴ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

مدتی بود که خبرهای مختلفی درمورد گوشی پرچم‌دار نوکیا یعنی نوکیا ۸ می‌شنیدیم. حالا این گوشی جدید معرفی شده و امروز قصد داریم با آن بیشتر آشنا شویم.

دوربین زایس

اصلا نوکیا یک طرف و دوربین‌های زایس آن طرف دیگر. بیشتر ما با لنز زایس نوکیا بزرگ شدیم؛ از نوکیا N95 که مدعی بی‌حرف و پیش زمان خود بود، گرفته تا نوکیا ۸. شنیدن تجهیز پرچم‌دار نوکیا به دوربین دوتایی زایس خبر خوش‌حال کننده‌ای برای علاقمندان این برند و عکاسی است.

دوربین دوتایی زایس؟

بله، دیگر از دوربین تک زایس نوکیا خبری نیست و نوکیا ۸ به دوربین دوتایی زایس در قاب پشتی مجهز شده است. دوربین نوکیا ۸، هیجان‌انگیزترین ویژگی این پرچم‌دار جدید محسوب می‌شود. در قاب پشتی این گوشی، دو دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.0 قرار دارد. یکی از این دوربین‌ها رنگی است که از سامانه‌ی فوکوس خودکار لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و دیگری مونوکرومی. هم‌نین در کنار این دوربین، فلاش LED دوگانه هم به چشم می‌خورد.

تجربه هیجان‌انگیز با سلفی

دوربین سلفی این گوشی اگرچه دوتایی نیست اما از مشخصات مشابه دوربین پشتی یعنی سنور  ۱۳ مگاپیکسلی با پیکسل ۱.۱۲ میکرونی و f/2.0 استفاده کرده است. از ویژگی‌های جالب دوربین نوکیا ۸ می‌توانیم به قابلیت Dual Sight اشاره کنیم. این قابلیت باعث می‌شود تا با این گوشی بتوان توسط دوربین سلفی و پشتی، ویدیو هم‌زمان تهیه کرد. هم‌چنین می‌توان ویدیو گرفته شده را به‌صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی نشان داد! پس با دوربین سلفی نوکیا ۸ می‌توان تجربه‌ی هیجان‌انگیزی را در خاطرات خود ثبت کرد.

ضبط صدای بی‌نظیر

نوکیا ۸ یک ویژگی جالبی دارد که به نام OZO شناخته می‌شود؛ بدنی صورت که با آن می‌توان صدا را به صورت ۳۶۰ درچه ضبط کرد. بنابراین صدای باکیفیت ضبط شده، می‌تواند تجربه خوبی از ضبط ویدیو ویدیو ۴k را برای کاربر رقم بزند.

صفحه نمایش باکیفیت

نوکیا ۸ به یک صفحه نمایش لمسی IPS LCD با اندازه ۵.۳ اینچی مجهز شده است. این نمایشگر از روزلوشن QHD با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ بهره می‌برد. تراکم ۵۵۴ پیکسل در هر اینچ از دیگر ویژگی‌ نمایشگر این گوشی است. نوکیا ۸ به گوریلا گلس ۵ و صفحه نمایش همیشه روشن مجهز است.

مشخصات فنی مطلوب

نوکیا در محصول جدید و پرچم‌دار خود از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ SoC استفاده کرده؛ تراشه‌ای به عنوان چیپ قدرتمندی قلمداد می‌شود که انرژی کمی هم مصرف می‌کند. یکی از مدل‌های این گوشی، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد. مدل دیگری هم با رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. البته نوکیا ۸ قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را هم دارد. البته اطلاعات مدل ۱۲۸ گیگابایتی با ۶ گیگ رم از سایت رسمی نوکیا برداشته شده است. با این حال به نظر می‌رسد که مشخصات پرچم‌دار جدید نوکیا برای بسیاری کاربردی و هیجان‌انگیز باشد! نوکیا ۸ یک باتری ۳۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که قابل تعویض نیست. این تلفن همراه هوشمند به فناوری شارژ سریع ۳ هم مجهز شده است.

به طور کلی، نوکیا ۸ یک تلفن هوشمند با ویژگی‌های مطلوب است؛ از طراحی ساده، به‌روز و ارگونومیک گرفته تا مشخصات دوربین و فنی آن. این گوشی با نسخه ۷.۱.۱ اندروید نوقا به بازار عرضه می‌شود. گفته می‌شود که نسخه اندروید O در آینده‌ای نزدیک برای نوکیا ۸ عرضه می‌شود. این گوشی قرار است از ماه آینده به بازار عرضه شود. قیمت آن ۶۰۰ یورو یا به عبارتی، ۷۰۶ دلار اعلام شده است.

نظر شما در مورد این پرچم‌دار جدید یعنی نوکیا ۸ چیست؟

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. Avatar Pooria

    هیچی دیگه کار سامسونگ و اپل و هوای و…. تمام شد ????

  2. Avatar Shabnam

    خواستم قیمت اینو گوشی رو بدونم
    نوکیا ۸
    وارد بازار شده ؟!
    من از دنیا ی گوشی بیخبرم اما به نوکیا اطمینان کامل دارم.

  3. Avatar حمیدرضا

    موقعیتش و امکاناتش نسبت به سامسونگ و اپل خیلی پایینه ولی قیمت این مدل بالاست.واقعا از نوکیا چنین چیزهایی انتظار نداشتم ولی گوشی فوق العاده ای من نوکیا۳دارم عالی
    فکر کنم مایکروسافت محدودش کرده .نظر شماچیه؟

  4. Avatar تابلو روان

    خیلی ام عالییی

  5. Avatar Sasan

    ارباب گوشی ها برگشت
    سلام نوکیا سلام ارباب بی چون و چرا صنعت موبایل،سلاااااااااااام پیشقدم تحول و نواوری،سلام

  6. Avatar محمد

    نوکیا یار دیرین جاده های خاکی، ده سال پیش اپی ۶۷ و ۶۸ نبود، اما گوشی های نوکیا ضد اب و گرد غبار بودن. هرکی قبول داره لایک کنه.

  7. Avatar Leila

    سلام
    میگم مگه نوکیا ماله کشور فنلاند نیست ؟ پس چرا پشتش نوشته چین ؟؟؟
    خب حالا اگرم چین اسمبل کرده که خب مینوشت اسمبل
    ولی نوشته made in china ، یا همون ساخت چین
    چرا ؟

    1. Avatar داود

      به علت نیروی کار ارزان در چین که باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات می گردد،اکثر شرکتهای معتبر دنیا کارخانه ای هم در چین تاسیس می کنند و محصول نهایی آن از نظر کیفیت هیچ افتی نسبت به کشور مبدا ندارد.

    2. Avatar امین

      مونتاژ این گوشی ها بر عهده ی شرکت فاکس کانه، دقیقا همون شرکتی که محصولات اپل رو مونتاژ میکنه. از این بابت جای نگرانی نیست

    3. Avatar محمد

      وقتی تو چین تولید میشه بنویسه جای دیگه ؟؟؟؟؟؟؟
      اسمبل هم در واقع همونه تولید ه

  8. Avatar اهورا

    چیزی که ازنوکیا منتظرش بودم این نیست چون انتظاربیشتری داشتم خیلی چیزها ازپرچمدارسامسونگ واپل کم داره

  9. Avatar محمد رضا

    پیشرفت خوبی برای نوکیا به حساب میاد ولی هنوز مثل قبلا نتونسته از زمان خودش جلو تر باشه

  10. Avatar AZ

    سلام
    نوکیا عالیه
    خودم الان یک نوکیا ۶ دارم کاملا هم راضی هستم
    فقط دیجی کالا با نوکیا قهره و محصولاتش رو نمی یاره

  11. Avatar milad

    باید بگم در یک کلام خداحافظ سامسونگ و ال جی بی کیفیت . نوکیا دوباره برگشت با اون بدنه مقاوم و دوربین های باکیفیت زایس که الان دوتایی هم شده دیگه چی از گوشی میخوایید سیستم عاملش هم که میگن مرتب بروزرسانی میگیره خدا کنه اندرویدش مثل سامسونگ آپدیت نده که مثلا ۶.۱.۰ هست بعد دوتا آپدیت تازه میشه ۶.۱.۲ اینجور نباشه یهو آخرین بروزرسانی رو دریافت کنه با این سخت افزار قدرتمندش دقیقا مثل آیفون

    1. Avatar حمیدرضا

      خخخ سامسونگ کجاش بی کیفیته؟ اصلا از چه رو این حرف رو میزنی؟بااین که نوکیارو دوست دارم ولی سامسونگ رقیب کوچیکی نیست و بسیار قدرتمند .بی کیفیت هم نیست . بهتره بگید ایفون هواوی الجی و … برن پی کارشون

  12. Avatar سروش

    سلطان برگشت (⌐■_■)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه